علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت:هر روز شواهد متعددی از راه می‌رسد که عدم کارآمدی وزیر راه و شهرسازی را اثبات می کند. این عدم کارآمدی باعث به مخاطره افتادن جان و آبروی مردم شده است.

 به گزارش خبرآنلاین،علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز با بیان اینکه امروز از جمله مسائلی که مطرح است این است که تردیدهایی در جامعه به وجود ‌آمده که اگر برطرف نشود همواره به عنوان درد بر روح و جان مردم سنگینی می کند،اظهارداشت: کانون این تردیدها نقاط مختلفی است. وزارت راه و شهرسازی از جمله این نقاط است که سبب شده آتش بر خرمن اعتماد مردم در خصوص کارآمدی و پاسخگویی مسئولین نسبت به مسئولیتی که به آنها داده شده بیفتد.

او افزود: هر روز شواهد متعددی از راه می‌رسد که این عدم کارآمدی را اثبات می کند. این عدم کارآمدی باعث به مخاطره افتادن جان و آبروی مردم شده است و مجلس باید در این باره به وظیفه قانونی خودش عمل کند.

بیگی با یادآوری اینکه یکی از مباحثی که هنوز بر جان و روح مردم در آذربایجان سنگینی می کند، حادثه قطار تبریز - مشهد است،عنوان کرد: به واسطه ناکارآمدی و عدم پیش بینی‌های لازم 50 نفر جان خود را از دست دادند البته در این باره به دستگاه قضایی ایراد جدی وارد است که پس از 16 ماه تکلیف رسیدگی‌ها را مشخص نکرده است.

او گفت: البته از قوه مجریه و وزارت راه و شهرسازی انتظار این بود که در این باره کسانی که در مسیر انجام وظیفه خود دچار سستی بودند، مورد برخورد قرار می گرفتند که در این باره اقدامی صورت نگرفت.

نماینده مردم تبریز با اشاره به حوادث غیرمترقبه مقل زلزله‌، بارشهای اخیر، سانحه هواپیمایی گفت: مردم حس می کنند اقداماتی در این خصوص در حوزه پیشگیری انجام نشده است. وقتی بحران واقع شده و مردم جان خود را از دست دادند، وزیر در جلسه رسیدگی در کمیسیون عمران مسئولیت مدیریت بحران را متوجه وزارت کشور می داند.

او گفت: یکی از موضوعاتی که امروز مورد توجه است بحث مسکن است. ما 2.5 میلیون نیاز انباشته در خصوص مسکن داریم. البته دو میلیون هم واحد خالی داریم که به درد مستضعفین نمی خورد. با روشهای مختلف می توانیم این 2.5 واحد را در بازار مسکن عرضه کنیم.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: کسی نیست که این برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهد. وزیر حتی در حوزه ستادی خود کارآمدی لازم را نداشته است. کشور هنوز یک طرح جامع مسکن ندارد. مواردی مانند پراکندگی این نیازها، تامین منابع مالی، احیای بافتهای فرسوده. اصلا هنوز مدلی برای احیای بافت فرسوده نداریم. برنامه ریزی ما برای مسکن مردم به خصوص جوانان چیست؟

نماینده مردم تبریز خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای وزیر از مسکن اجتماعی صحبت می کنید. اگر در این پنج سال یک واحد مسکن اجتماعی ایجاد شده به مردم نشان دهید. شما از صندوق یکم صحبت می کنید. صندوق یکم چه می گوید؟

او گفت: آقای وزیر شما از همان ابتدا در حوزه برنامه ریزی ناتوان بودید. بافت فرسوده آنقدر بلاتکلیف است که رئیس‌جمهور خودش ورود می کند. آقای وزیر اگر آنجا هستید به واسطه زدوبند فامیلی آنجا هستید. شما نتوانستید عملکردی از خودتان ارائه دهید. شما سهم یک آقایی از دولت هستید. چرا باید تاوان ناکارآمدی شما را مردم بدهند؟

بیگی تصریح کرد: مردم روستاهای ویران شده از جمله سرپل‌ذهاب چه گناهی دارند وقتی شما مشغول شرکت‌ها و فرزندان خود هستید؟ تعجب می کنم  دولت آبروی خود را در سبد چنین فردی گذاشته است.

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =