نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: چرا با زمین خواران کشاورزان برخورد نمی کنید بهترین زمین های کشاورزی در کرج و اطراف تبدیل به ساختمان و غیره شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نادر قاضی پور در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در موافقت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عدم تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال ۹۷ و مشکلات ناشی از آن برای کشاورزان گفت: قیمت خرید تضمینی گندم باید در اول دی ماه اعلام می شد، اما امروز که اواخر اسفندماه است، هنوز اعلام نشده، حتما با این شرایط می خواهند گندم وارد کنند.

وی با طرح این سوال که چرا کشاورزی ما الگوی کشت ندارد، به سوءمدیریت ها در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: مردم شرق اصفهان و کشاورزان این منطقه سالها زکات پرداخت می کرده اند، اما الان نیازمند زکات شده اند و مشکل دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات محصولات تراریخته خطاب به وزیر گفت: کنترل این محصولات با شماست. چرا جلوگیری نمی کنید؟ مردم گیلان در سخت ترین شرایط مشغول کشت گندم هستند اما همزمان برنج تراریخته وارد می شود.

قاضی پور اظهار داشت: روزگاری کشور ما رتبه اول تولید پنبه را داشت اما امروز پنبه به کشور وارد می شود و بانک کشاورزی هم تحت سلطه شما هیچ حمایتی از کشاورزان نمی کند.

وی در ادامه این سوال را از وزیر جهادکشاورزی پرسید که علت مشکلات و بیماری های اپیدمی شده حوزه دام چیست؟ قاضی پور افزود: چرا با زمین خواران کشاورزان برخورد نمی کنید بهترین زمین های کشاورزی در کرج و اطراف تبدیل به ساختمان و غیره شده است. چرا مکمل ها و نهادهای دامی آلوده را به کشاورزان تحویل می دهید!؟

 

 

 

 

 

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =