مهر نوشت: عضو سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت باید به تولیدکنندگان برای تبلیغات یارانه اختصاص دهد.

حجت الاسلام علی فلاحیان، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: تولیدکنندگان داخلی باید کالای مرغوب و با هزینه کم تولید کنند تا از نظر کیفیت و قیمت بتواند با کالای خارجی رقابت کنند. بازار ایرانی را که چینی ها در آن نفوذ کردند برای این بود که جنس ارزان و با کیفیت ارائه کردند. البته دولت باید جلوی واردات کالاهای خارجی به خصوص کالای چینی را بگیرد، زیرا آنها قصد دارند بازار ایران را خراب کنند و بازار را در اختیار خود دربیاوردند.

وی با بیان اینکه موضوع «تبلیغات» در کالای ایرانی کم است، اظهار داشت: هزینه های تبلیغ در ایران بسیار بالاست. خیلی از کالاهای ایرانی هستند که هم قیمت مناسبی دارند و هم اینکه از کیفیت بالایی برخوردار هستند ولی نمی توانند کالای خود را تبلیغ کنند، زیرا هزینه های تبلیغ در ایران بالاست. بنابراین دولت باید به تولیدکنندگان داخلی برای تبلیغات یارانه اختصاص دهد تا تولیدکننده ایرانی بتواند کالای خود را برای عرضه به مردم تبلیغ کند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت بر افزایش کیفیت تولیدات داخلی نظارتی ندارد و نسبت به کالاهای صاداراتی بی توجه است، تصریح کرد: در دنیا برای کالای صاداراتی نظارت می کنند، زیرا مسئله اعتبار آن کشور و حفظ بازارها مهم است تا موقعیت آنها در بازارهای بین المللی خراب نشود.

حجت الاسلام فلاحیان با تأکید بر اینکه باید سیستم نظارتی بر کالای صادراتی ایجاد شود تا بتواند کیفیت کالاها را کنترل کند، گفت: اگر حفظ و گسترش بازارهای بین المللی جزو اهداف دولت باشد باید هماهنگی و همکاری جدی بین دولت و تولیدکنندگان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان که نمی توانند تولید انبوه داشته باشند می گویند ما سرمایه در گردش نداریم و بانک ها با ما همکاری لازم را ندارند، اظهار داشت: بانک ها خود را بنگاه اقتصادی فرض کردند و می خواهند سود داشته باشند، لذا در این مسئله با تولیدکنندگان خیلی همکاری نمی کنند. در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک ها باید یکدیگر در این زمینه همکاری کنند و برای این موضوع هزینه کنند تا شاهد شکل گیری نهضتی برای تحقق شعار سال 97 باشیم.
۲۷۲۱۵

 

کد خبر 765101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    7 0
    مشکل دقیقا از جایی شروع میشه که آدمهایی که هیچ تخصصی در مورد تولید و علم اقتصاد ندارن میان برای دولت و مردم نسخه می پیچن. کی گفته که کشورهای دیگه بر کیفیت محصولات صادراتی خودشون نظارت می کنن؟ اصلا از این خبرها نیست. دولتها فقط با پیمانهای تجاری که با هم منعقد می کنن زمینه رو فراهم می کنن و در بازار جهانی هر شرکتی که کیفیت و قیمت مناسب تری داشته باشه در صادرات موفق تر میشه. اونهایی هم که نمیتونن. یا روی بهبود کیفیت و نوآوری و قیمتشون کار می کنن یا از اون رقابت بیرون میرن. لازمه عقد پیمانهای تجاری هم دوستی با کشورها و داشتن قدرت چانه زنی در عرصه بین المللی است. قدرت چانه زنی در عرصه بین المللی هم به فاکتورهای متعددی از جمله توان اقتصادی و سیاسی و نظامی و روابط بین المللی وابسته است.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    14 0
    نمیدونم چرا وقتی خودشون مسئول بودن این فکرا به سرشون نمیزد.فقط برای جناح مخالف برنامه دارن. بعد مگه با چین خوب نیستین شما؟؟واردات زمان شما که تا دسته بیل هم از چین پیش رفت داشت.اونقدر گرم و صمیمی.حالا دشمن شدن .احتمالا چون شما نیستین دیگه؟؟
  • حسین A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    27 1
    بازار ایران زمان رئیس جمهور مورد علاقه ی شما و دوستانتان یعنی احمدی نژاد به تصرف چینی ها اومد . زمان رفسنجانی ژاپن شریک اول تجاری ایران بود زمان خاتمی آلمان زمان احمدی چین