ایرانی‌هایی که در بین ۵۰۰ چهره مهم دنیای فوتبال حضور دارند

مجله ‹‹ورلدساکر›› در جدیدترین شماره خود لیست ۵۰۰ بازیکن مهم دنیای فوتبال را اعلام کرده که در این گزارش به مرور این لیست خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مجله معتبر ‹‹ورلدساکر›› که یکی از پربازدیدترین منابع فوتبالی برای مردم سراسر دنیاست، مطابق رسم هر ساله خود اقدام به انتشار لیست ۵۰۰ نفره‌ای از مهم‌ترین بازیکنانی کرده است که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و در باشگاه‌ها و تیم‌های ملی خودشان بازی می‌کنند. این مجله بعد از اعلام لیست ۵۰۰ بازیکن مهم دنیای فوتبال اعلام کرده که اسامی اعلام شده صرفا بهترین بازیکنان دنیای فوتبال نیستند. بلکه آنها مهم‌ترین‌ها هستند که هر کدام به دلیل فاکتور‌های در نظر گرفته شده که به آنها اشاره می‌کنیم، فرصت حضور در چنین لیستی را پیدا کرده‌اند. نکته قابل‌توجه درباره این لیست حضور بازیکنانی از فوتبال ایران است که به واسطه درخشش در تیم‌ملی در راه صعود به جام‌جهانی و البته باشگاه‌های خودشان موفق به راه‌یابی به لیست شده‌اند. بعد از اینکه رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون در لیست قبلی ۵۰۰ بازیکن مهم مجله ورلدساکر حضور داشتند، این بار نوبت به مهدی طارمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، کاوه رضایی و البته دوباره خود سردار رسید تا توسط این مجله معتبر دیده شوند.

مجله ورلدساکر در توضیحی که برای این انتخاب‌ها آورده، گفته که ملاک‌های مهمی در انتخابش وجود داشته. اولین ملاک میزان موفقیت بازیکنان انتخاب شده در لیگ‌های خودشان در فصل ۲۰۱۷-۱۸ است. دلیلی که باعث شده بازیکنانی مثل لیونل مسی، کریس‌ رونالدو، هری کین، مائورو ایکاردی، ادینسون کاوانی، رابرت لواندوفسکی و ... به لیست راه پیدا کنند.

ستاره‌های و استعدادهای جوانی که فصل گذشته در ترکیب تیم‌های باشگاهی و ملی خوش درخشیدند و هر کدام نامی برای خود در سطح اول فوتبال دنیا دست و پا کردند، دیگر شانس‌های حضور در این لیست بودند.

بعد از این‌ها نوبت به مهره‌هایی رسید که پیش‌بینی می‌شود در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه جزو عناصر کلیدی تیم‌های‌شان باشند. فاکتوری که بدون شک ستاره‌های ایرانی حاضر در این لیست از آن عبور کردند. البته که برای کاوه رضایی و علیرضا جهانبخش عملکرد باشگاهی بی‌نظیرشان در تیم‌های آلکمار هلند و شارلوا بلژیک نیز مدنظر بوده است.

در فاکتور فرصت برای بازیکنانی فراهم شده که پیش‌بینی می‌شود در نقل و انتقالات تابستانی بعدی از آن دست بازیکنانی باشند که نبض بازار را در اختیار بگیرند و سر و صدای زیادی به پا کنند. درست مثل کاری که نیمار در همین فصل انجام داد.

پرداختن این مجله به لیگ‌هایی مثل لیگ چین و آمریکا که نقش زیادی در تکان خوردن بازار اقتصادی فوتبال داشتند نیز می‌تواند از نکات قابل‌توجه باشد. همچنین مجله ورلدساکر اعلام کرده که بازیکنان تیم‌هایی از نظیر مراکش، پاناما، صربستان و سنگال شانس زیادی دارند تا با درخشش در جام‌جهانی پیش رو پای خود را به لیست بعدی باز کنند.

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    3 10
    آقای برانکو ؟؟؟ لزیونرهای ما را در حال پرواز کردن دیدی ؟ راستی چه خبر از بازیکنانت ؟ شنیده ام که لنگ یک امتیاز هستی برای قهرمانی ؟ به دعواهایت با کئروش ادامه بده تا هر هفته باخت هایت را ببینیم و کیف کنیم .