رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران که توسط سفیر سوئیس مطرح شد، گفت: در شرایط کنونی جایگاهی برای مذاکره وجود ندارد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاقات روز گذشته‌اش با سفیر سوئیس در ایران  توضیحاتی درباره این جلسه ارائه کرد.

 اهم اظهارات  وی را در ادامه به نقل از فارس بخوانید.

  • این ملاقات به دلیل سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کشور سوئیس بود و وی در این دیدار گزارشی از مجموعه آمادگی‌های دولت سوئیس برای ملاقات‌ها و برنامه‌های آقای لاریجانی در آنجا و دیدگاه رؤسای دو مجلس و مقامات عالی‌رتبه دو کشور مطرح کرد.
  • همچنین با توجه به اینکه سفیر سوئیس سفری به واشنگتن انجام داده بود، علاقه‌مندی رئیس کمیسیون سیاست خارجی آمریکا را برای مذاکره با ایران مطرح کرد که ما هم پاسخ لازم در این زمینه را دادیم.
  • آمریکا به گونه‌ای است که ما هر روز شاهد یک اقدام منفی جدیدتری علیه ملت ایران هستیم، از حادثه اخیر در زاهدان گرفته تا اعترافات ریگی که مشخصا مرتبط با آمریکایی‌ها است.
  • همچنین بیش از 60 طرح در کنگره آمریکا علیه ایران در اختیار دموکرات‌ها است، همچنین صدور قطعنامه و تحریم علیه کشور از دیگر نقاط منفی در اقدامات انجام شده توسط آمریکا علیه ایران است.
  • طبیعی است که در چنین شرایطی برای مذاکره و بحث جایگاهی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز گذشته اعلام کرده بود کنگره آمریکا از طریق سفیر سوئیس درخواست مذاکره با ایران را مطرح کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =