نظر شما دربارۀ این عکس چیست؟/ محمدبن سلمان، ولیعهد سعودی

ولیعهد بلندپرواز سعودی، مدتی است با رفتارها و اظهارات غیرمنتظره در کانون توجهات رسانه هاست.

به گزارش خبرآنلاین، محمدبن سلمان، ولیعهد 32 سالۀ سعودی در سفر دو هفته ای و جنجالی به آمریکا، به کرات با رسانه های آمریکایی گفتگو کرد، به دفتر سازمان ملل رفت و در مقابل دوربین‌ها، چک یک میلیارد دلاری به گوترش داد، به دیدن اعضای آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل) و حاخام‌های اسرائیلی رفت، با خانواده کلینتون ها عکس یادگاری گرفت، میهمان منزل بیل گیتس شد و بالاخره در آخرین مصاحبه‎اش با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفت: نفوذ ایران باید به هر طریق ممکن مهار شود.

محمدبن سلمان، ولیعهد سعودی که با اصلاحات سیاسی و اجتماعی در عربستان در کانون توجه رسانه‌هاست، تلاش دارد، چهره ای جدید از کشورش به نمایش بگذارد.

نظر شما دربارۀ اقدامات، مواضع و رفتارهای ولیعهد سعودی چیست؟ آینده عربستان را با این سیاستمدار جوان چگونه پیش بینی می کنید؟

شما خوانندگان محترم می توانید نظرات خود را در قالب کامنت کوتاه در انتهای این مطلب درج کنید.

5252

کد خبر 766814

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 196
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    شخصی که سعی داره عربستان رو تغییر بده و رفرم های مختلفی ایجاد کنه و کشورشون رو از تعصبات مذهبی بی جا نجات بده. کلا از نظر من به شدت رفاه مردمش و منافع ملیشون براش مهم و سعی میکنه روند حرکتی به سمت مدرنیسم رو سرعت بده.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      رفرمیست؟؟ واقعا چرا اینقدر ایرانی ها بیگانه پرست هستند. این کارهایی که او انجام می دهد عمده اش به خاطر عقده های دوران کودکی است که عموها و عموزاده هایش باعث ان بوده اند. همه این هایی را که دستگیر کرده یا از کار برکنار کرده کسانی هستند که در کودکی او را تحقیر کرده بودند.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      و البته به شدت با ایران دشمن هست
    • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      یه نوکر خوب برای آمریکا و یک گاو شیرده برای دوشیده شدن تا زمانی هم که نوکر خوبی باشه و خوب شیر بده بر سر قدرت هست. بعدشم خدا بزرگه. عمده حاکمان کشورهای جهان سوم هم همینطور هستند کما بیش خیلی فرقی ندارن.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      دهه 60 شمسی دهه کویت بود دهه 70 نوبت امارات بود دهه 80 قطر دهه 90 عربستان
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      ایشون همین اخیرا با اتلانتیک مصاحبه کرده و گفته : انقلاب ایران یک رژیم مبتنی بر ایدئولوژی شرارت محض ایجاد کرد رژیمی که برای مردم کار نمی کند بلکه در خدمت ایدئولوژی است.
    • شمس تبریزی A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      از نظر شما به شدت رفاه مردمش و منافع ملیشون براش مهمه؟؟ 50 نفر هم به شما تا حالا مثبت دادن. کلی در یمن و سوریه همین آقا هزینه کرده و تازه نتیجه هم نگرفته. شما هم با این نوشته ظاهرا آن را در راستای منافع ملیشون میدونی. ضمنا عربستان جمعیت فقیر هم زیاد داره. پس چرا ما که یک دهم هزینه اینها را هم در سوریه و عراق نکردیم و البته نتیجه هم گرفتیم، میگویید خلاف منافع ملی عمل کردیم؟ این سوال را از این جهت پرسیدم چون بسیاری از کاربران خبرآنلاین مخالف سیاست خاورمیانه ای ایران هستند. میخواهم یکی از این مخالفان جواب دقیق به من بده
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      دهه 50 هم نوبت ایران بود
    • علی A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      یک فرد مترقی و رو به جلو و مصلحت اندیش مردم کشور خودش...ایشون یک قرارداد 400 هزار مگاواتی نیروگاه خورشیدی با ژاپن امضاء کرد و داره بزرگترین شهر مدرن و هوشمند دنیا رو تاسیس میکنه...در خبرها هست که دارای 500 مشاور نخبه و دانشمند در همه زمینها هست و از نیروهای جوان و نخبه و تحصیل کرده استفاده میکنه...اصلاحات را در کشوری داره پیش میبره که 100 برابر از حکومت دینی ما بدتره ولی در فکر مردم خودشه...از این که میبینه امارات و کویت و بقیه کشورهای همسایه بدون تعصب کورکورانه دارن از توریسم 30 برابر نفتشون درآمد کسب میکنن بشدت ناراحته و داره در راه تبدیل شدن به پر درآمد ترین کشور خاورمیانه قدم بر میداره...اینکه ما درباره چی میگیم یا اون چی میگه مهم نیس
    • ناشناس A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      با شما کاملا موافق هستم .خیلی داره خوب کار می کنه . اصلاحات داخلی و خارجی رو داره انجام می ده و جدیدا هم گفته که عربستان با اسرائیل منافع یکسان زیادی داره و درست هم گفته... وقتی می بینه نظام ایران داره به اسرائیل کمک می کنه و حتی یه موشک هم در این 40 سال از خاک ایران به اسرائیل نمی زنه و اسرائیل تونسته پایتخت خودش رو بیت المقدس کنه ویا حتی تو این 40 سال نظام ایران یک بار هم جنگ نکرده ولی عربها چند بار جنگ کردن ، چرا عرب ها با اسرائیل ارتباط برقرار نکنند و این ارتباط باعث میشه مردم فلسطین کشته نشن و با اتحاد باهم جلوی کشتار مردم عرب رو بگیرن .... ایران چرا می خواد کنار عربستان یه حزب الله دیگه ایجاد کنه ؟
    • مهدي A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      135 6
      دهه ٤٠ هم دهه مصر بود .
    • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      جوانی است که از حکایت تقسیم عادلانه شکارها در حضور سلطان مدار شیر درس های عملی گرفته و بخوبی فرا گرفته که در جولانگه سیمرغ عرض خود نبرده و زحمت آنان ندارد...
    • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      227 4
      شاهزاده عربستان از بعضی ها انگار در ایران محبوب تر است کافی است یک خبر راجع به بعضی ها بذارید و منفی ها ملت رو نگاه کنید
    • رضا US ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      نوبت بهار عربی محمد بن سلمان هم می رسه. ایرانیها جوجه رو آخر پائیز میشمارند.
    • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      محمدبن سلمان کودکی سختی داشته مثل محمدبن سلمان نباشین
    • شمس تبریزی به ناشناس IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      میدانی چرا بن سلمان گفته اسراییل و عربستان منافع زیادی دارند؟ در یکی از گزارشهای مفصل استخبارات عراق در زمان صدام که قریب دو دهه پیش منتشر شده بود به این مطلب اشاره داشت که اجداد آل سعود از یهودیان بصره بوده اند که بعدا به اسلام گرویده اند. بی دلیل نیست که شوهر ایوانکا شده رفیق گرمابه و گلستان بن سلمان. بالاخره هر چی باشه از یه بابا هستن. البته ایوانکا هم به دلیل گرویدن به یهودیت شده خواهر ناتنی بن سلمان.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      رضاشاه و آتاتورک و ماهاتیر محمد عربستان
    • هادی A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      محمد بن سلمان یه شاهزاده متوهم و حیله گر،کسی که در خیالات واهی خودش فکر میکنه میتونه جهان عرب رو متحد کنه،قاتل کودکان سوری و یمنی و شیعیان عربستان،درواقع سگی که پارس بلندی داره ولی جرات گاز گرفتن نداره، و در نهایت سرنوشتی بدتر از صدام و قذافی پدر و جد ملعون و خبیثش انتظارش میکشه...
    • فردوس توسی IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      47 6
      یک جوان جویای نام و با انگیزه و نواندیش در میان سران متعصب وهابی عربستان سعودی که تابوهای سنتی را میشکند و محبوبتر نزد عربستانیها میشود
  • عرشیا A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    یک رفورمیست بالفطره ،اگرچه سیستم حکومتی ما در اینجا سایه اش رو با تیر میزنه ولی همینکه بعد از نزدیک به یک قرن چنین اصلاحات عمیقی در یک کشور ذاتا دگماتیست ایجاد کرده جای بسی شگفتی و تحسین دارد .......
    • شمس تبریزی A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      کدوم اصلاحات عمیق؟؟؟ اون عمقش منو کشته خخخخخخخخخ
    • شمس تبریزی A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      رفورمیست بالفطره؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخ بی خیال داداشی. از اون چپی عگال عهد بوقش معلومه که رفورمیست بالفطره است
    • بی نام AT ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      رفورمیست واقعگرا و اهل عمل نه شعارهای پوسیده که عرض میبره و زحمت میاره
    • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      شمس تبریزی پیش ما ایرانیها حرمت داره. لطفا با یک اسم یمنی یا سوری کامنت بذار.
    • شمس تبریزی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      آن یمنی که 3 ساله زیر سنگین ترین بمبارانها حاضر به پذیرش ذلت نشده، از شمای ایرانی که کارت دایما نق زدن و انداختن ایران در بغل این کشور و آن کشور خارجی است شرافت بیشتری دارد. میخواهی با اسم مستعار اویس قرنی بنویسم که اهل یمن بود؟ البته نوشتن با نام او برای من افتخار است اما نام خانوادگی چیزی است که نمیشود آن را تغییر داد.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      105 9
      یعنی هویتش براش مهم هست و دوست ندارد هویتش غربی شود اما دوست دارد مثل کشورهای غربی پیشرفته شود تفاوت با حومت ایران که دوست دارد مردمش عرب شوند
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      53 21
      سلام علیکم جناب شمس تبریزی. شما اگر به جای این همه وقت که برای نوشتن کامنت در اینجا و احتمالا سایر سایت ها صرف می فرمایید می تونستید در سوریه و یمن برای دفاع از مردم بی گناهشان بجنگید بیشتر به صلاح خدا نزدیک بود.
    • شمس تبریزی A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      1 18
      علیکم السلام و رحمت الله. ان شاالله اگر لازم بود سوریه هم میرم. ژنرال آیزنکت ریاست ستاد مشترک صهیونیستها تهدید کرده که 1000 هدف را در داخل لبنان تعیین کرده و در جنگ آینده میخواهد ضربه سنگینی به حزب الله بزنه. اگر اوضاع در سوریه و لبنان بحرانی شود من هم پای کار هستم. فعلا نیازی نیست و به کار ستادی اکتفا میکنم
  • بدون نام ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    حاضره خودشم بده به امريكا اما بتونه حال ايرانو بگيره، خلاصه خيانت تو خونش هست
    • شمس تبریزی A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      مبارزه با فساد؟ اگه میخواست با فساد مبارزه کنه اول باید میگفت دارایی خودش و باباش و بقیه اطرافیانش از کجا رسیده. با وجود این همه نفت رفته دنبال نیروگاه خورشیدی؟ ما هم نفت و گاز زیادی داشتیم و وقتی رفتیم دنبال نیروگاه هسته ای همین رفقای همفکر شما گفتن با داشتن این سوختهای فسیلی، هسته ای میخواهید چه کار؟ آنقدر گفتید و با غرب همنوا شدید تا عطایش را به لقایش بخشیدند. شما فقط دنبال نق زدن به هر بهانه ای هستید. شماها حرف حساب ندارید آقا. مرتب هم می آیید و میگویید ما را در اداره کشور مشارکت نمیدهند. شما حتی بوی پشکل شتر حجاز را به گلاب قمصر ترجیح میدهید. هیچگاه افراد منصفی در قضاوت کردن نیستید
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      81 20
      و متاسفانه رواج بی ادبی و بی منطقی برای شما
    • هادی A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 30
      چه عصبانی میشن بعضیا وقتی به این شاه ملعون سعودی اون چیزایی که لایقشه گفته میشه بدجور دارن میسوزن.عرب پرستی یعنی این و لا غیر.
    • شمس تبریزی به بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      3 13
      سلام بی نام چهارشنبه 15 فروردین 1397 00:07:43. مرا تهدید نکن آقا. چرا زور میگی؟؟ تو اینقدر دیکتاتوری که میخواهی نام خانوادگی ام را به خاطر خوشایند تو عوض کنم؟؟ برو به هر اسمی دوست داری کامنت بذار اما بدان اخلاقی نیست. شما میخواهی از برند من استفاده کنی و در حمایت از بن سلمان و آمریکا بنویسی. اشکالی نداره اما بدان کار زشتی است و نشان از خودکم بینی شما داره. ما رو از تاکسی خالی نترسون آقاجان. عیدت مبارک. شیطنت هم نکن خداحافظ
  • بی نام US ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    سلام عمو کلاس چندمی؟
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      101 8
      مثل اینکه چند دانشگاه جزو 200دانشگاه برتر جهان داشتند.
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    پیشرفت
    • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      9 32
      تا موقعی که تو مسیر سیاست های آمریکا باشه می تونه از کمک های آمریکا بهره مند بشه. وای از روزی که بخواد یک تصمیم مستقل که با منافع آمریکا متفاوت هست بگیره. مثل شاه، صدام، قذافی و حسنی مبارک و .... سرش میارن
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      29 3
      کلا در ایران هرکسی آب می حوره مردم ربطش می دهند به انگلیس یا آمریکا.ایشون خودش داره اصلاحات را رهبری می کنه.دمش گرم
  • امیر DK ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    واقعن داره عربستان ها رو به نوک قله میبره دمشگرم کاش ما هم یکی مثل این داشتیم
    • شمس تبریزی A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      شرایط جهان رو کاملا درک کرده و داره به اون سمت حرکت میکنه
    • شمس تبریزی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      مرد باش و به اسم خودت کامنت بذار. از غیبت من سو استفاده نکن نامرد و به اسم من از این حروم لقمه دفاع نکن. دوستان، شمس تبریزی بالا از اجنه ای است که به خیال خودش انگشتری سلیمان به دست کرده تا صاحب کرامت شود. زهی خیال باطل
    • بی نام AU ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      68 4
      مازیاد مثل این داریم.فرقش اینه که اون قدرتش زیاده و کسی رو حرفش حرف نمی زنه ولی اینجا کسی بخواد کاری کنه هزارتا مخالف سرسخت و گردن کلفت داره
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    جدا از نظراتش دز خصوص ایران ، اقدامات ستودنی و قابل قبولی دارد و جا دارد مسولین ما بجای توجیه عملکرد خوب ایشان ، یاد بگیرند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    دارد به نفع ملتش کار می کند. ما هم بیخود به اعراب فحش می دهیم.
  • مهرزاد IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    وقتی آب سر بالا بره قورباغه ابو عطا میخونه. ازماست که بر ماست
  • امیری۱۲۳ A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    کاری به نظراتش و کارهای بدش ندارم اما کاش تو ایران هم یکی مثل او بود و‌ در اینجا هم دست به اصلاحات میزد،کاش چنین شخصی تو‌کشورمون داشتیم.
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    467 7
    هرکی هست به فکر مردم و جوانان کشورشه... محدودیت ها را ولو اینکه عده ای خوششون نیاد برداشته و گذاشته حداقل مردمش آرامش داشته باشن.. نه اینکه هر روز یه چیزی را ببینده و یا فیلتر کنه... سیاست خارجی اش هم که به ما مربوط نیست.. همانطور که سیاست خارجی کشور خودمون به ما ربطی نداره و کسی از ما نظرخواهی نمی کنه...
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    441 9
    فهمیده که بقای سلطنتش به رضایت مردمش بستگی داره و هرکاری برای بالابردن سطح رضایتمندی جامعه انجام میده.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    هنوز پادشاه سعودی نشده اصلاحات رو در کشورش شروع کرده . چند نمونه مثال میزنم. 1. دادن آزادیهای مدنی به شهروندان عربستانی بالاخص زنان کشورش نظیر حق رانندگی ، حق تماشای مسابقات ورزشی مثل فوتبال و... 2 . رشد اقتصادی عربستان بدون نفت 200گیگاوات تولید برق از نیروگاههای خورشیدی با شرکتهای ژاپنی،پروژه نئوم بزرگترین پروژه شهرهای آینده با هوش مصنوعی به ارزش 500 میلیارد دلار.خرید تجهیزات پیشرفته نظامی از امریکا و روسیه ایتالیا انگلستان .
    • ایرانی A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      3 حمله به بحرین و یمن و به خاک و خون کشیدن افراد بیگناه و صرف سرمایه مردم در جنگی که هیچ نفعی برای مردم عربستان ندارد یادت رفت
    • بی نام AT ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      بفرمایید جنگهایی که ما شرکت می کنیم چه نفعی برامون داره. نگید امنیت که دیگه حالم از این توهم به هم میخوره
    • هادی A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      بی نام ۱۴ فروردین جنگهای ما برا شما که سودی نداره.اما سودش واسه ما اینه که از مردم مظلوم دفاع کردیم پوزه این سگو به خاک مالیدیم تو آینده ای نه چندان دور هم دنیا رو لوث وجود گثیفش پاک خواهیم کرد...
    • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      29 5
      هادی جان میدونی مصرف گل بین ایرانی ها به شدت رواج پیدا کرده؟
  • مسعودی IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    فرد خوش فکری است..داره عربستان را از جامعه سنتی به مدرنیته می برد. به عبارتی قصد دارد همان راهی برود که امارات رفت.
    • شمس تبریزی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      بابا این یارو یه ام کلثوم رو آورد روی صفحه تلویزیون، یعنی جامعه رو برد به سمت مدرنیته؟ این اگه الان ام کلثوم برای اینها نمایش میده، شاهنشاه ما 50 سال پیش برای ما جشن هنر شیراز برگزار میکرد اما اگه خیال کردی مدرن شدیم اشتباه کردی. چون اگه مدرن شده بودیم الان من و شما اینجا نبودیم که کامنت بنویسیم. بی خیال آقا. معنایی که خاورمیانه نشین ها از مدرنیته میفهمن در حد رقاصی و بی بند و باری زنان و مردانه. به قول عربها مخ مافی
    • محمد GB ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      15 74
      أيا واقعا ما را با عربستان مقايسه ميكنيد أين مقايسه فقط تفرقه بين مون انداختن هست و بس چند تا عربستاني ميشناسيد كه در دنيا صاحب منصب و مقام إز نظر علمي داشته باشند هر كشوري رو مردمش بايد و ميسازند نه غريبه چون اگه يه روزي اجنبي ها برند چي ميشه مثال قديمي علم بهتر است يا ثروت ولي من ميگم علم موندگاره يا ثروت ادم هاي با سواد هميشه بلند مدت برأي مملكت فكر ميكنند درود بر ايرانيان وطن پرست
    • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      31 18
      جناب شمس تبریزی موافقم که شاهنشاه شما ملت ایران را نتوانست مدرن کند. او فکر میکرد نظر کرده است و ماموریتی مقدس برای نجات وطن دارد که به سوی دروازه های تمدن بزرگ راهی اش کند و درحالی که در رویای تکمیل مقدمات انجام امور بود شبانی روباه صفت رمه را به انتقام ناکامی از دست دادن منافعی در 25 سال پیش از ان از سلطه شبانی قلدر به نام عمو سام خارج کرده و در اثر کشاکش های سهل انگارانه متعاقب، به شبانی در هیبت خرس سرخ سپرد. بحق گفتید کسی که می تواند در مورد مظاهر و شرایط مدرنیته شدن خود یا جامعه فکر کند، حیف است اینجا کامنت بنویسد...
    • شمس تبریزی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      7 53
      بی نام آخر، از روی عصبانیت کامنت ننویس چون جملات ات ناخوانا و اشتباه میشود. آن به اصطلاح شبان روباه صفتی که درباره از دست دادن منافع 25 ساله اش صحبت میکنی کیست؟ 25 سال قبل انقلاب یعنی سال 32. شبانی را میشناسم که از فئودالهای ماسونی و ملی گرا بود و زمینهای زیادی در احمدآباد داشت. اصلاحات ارضی به بادش داد و شما هم درست گفتی. اما اون طفلک آنقدر عمر نکرد تا بتواند کشور را دست سرخها بده. میتینگهای زیادی عوامل سرخ در دوران صدارت آن شبان برگزار کردند، اما فضل الله خان زاهدی جلوی سپردن مملکت به سرخها را گرفت و به فرمان همایونی بر جای او تکیه زد. البته من میدانم تو منظورت کس دیگری بود اما در بیان مقصود دچار سهو لسان شدی و ناخودآگاه بر علیه محبوبت سخن به میان آوردی.
    • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      28 14
      شمس تبریزی سه شنبه 14 فروردین 1397 18:26:51 شما را مدتهاست که می شناسم، پر خوان و پر گو هستید اما به همان اندازه از تدبر تامل و تعقل بهره وافر نبرده اید. دانایان می دانند آنچه را که شما سعی در پوشاندنش دارید.گذر زمان تمامی رازهای سر به مهر و پوشیده را بر ملا خواهد ساخت. در ضمن ادب خطاب قرار دادن همگنان را هم هیچگاه نیاموخته اید و بسیار پریشان،پراکنده، احساساتی و درهم و بر هم می نویسید. سعی کنید مودب تر منطقی تر و آرام تر باشید، اگر تاثیر گذاری افزونتری می خواهید...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    شاه جوان که تا 50 سال آینده شاه عربستان خواهد بود و در رقابت با قطر و امارات و کویت سعی خواهد کرد کشور بهتری بسازد بهتر از نظر اونا یعنی حرکت از سنت به مدرنسیم به شکل تدریجی و اصلاح طلبانه در فکرش طومار بعضی حکومت های منطقه را میخواهد در هم بپیچد و اونا رو از صحنه تاریخ بیرون بیاندازد که البته در مقابل واقعیت موفق نخواهد شد
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      147 5
      رقابت با قطر و امارات و کویت؟از لحاظ جذب توریست شاید ولی از لحاظ نظامی و وسعت و اقتصاد در حال حاضر قدرت منطقه و در 2030قرار است بسیار بالاتر از این شود.
    • بی نام AT ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      7 45
      اشتباه مثبت دادم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    یقینا با ایران دشمنی دارد و نهایتا سعی خواهد کرد به هرشکل ممکن به ایران ضربه بزند . البته مقصر ما هستیم . درزمان قبل از انقلاب حاکمان عربستان برای دستبوسی شاه ایران مسابقه میدادند . بقدری سیاستهای غلط و اشتباه داشتیم که مملکت ما عقب افتاده وضعیف شده وحالا نوکران دیروز بدشان نمی اید شاخ وشانه ای کشیده و تلافی کنند .
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    192 6
    دشمنیقوی که برنامه هایش به خوبی پیش می رود
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    عربستان مدرن.پیشرفت رفاه آبادانی
  • عسکر ایوبی A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    شک نداشته باشید با مخ زمین خواهد خورد اونم توسط شاهزاده های سعودی....شک نکنید.....
  • امين A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    به زودي به درك واصل ميشه و با جدش يزيد محشور ميشه
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      دوست عزیز شما هنوز توی 1400 سال پیش گیر کردید بهتر است که شرایط امروز رو درک کنید
    • ناشناس A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      92 9
      ما داریم در مورد اتفاقات امروز صحبت می کنیم و شما داری در مورد 1400 سال قبل صحبت می کنی
    • شمس تبریزی به ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      11 37
      کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
  • ُسرانجیک RO ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    جوان و جویای نام.......
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    245 9
    قدرت خود را با رفاه ملت سعودی پیوند می زند.
    • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      10 81
      اون رفاهی که با ریختن خون مردم بدبخت کشورهای دیگه به دست بیاد را دوست ندارم. البته بی عرضگی و مفت خوری مسئولین کشور ما هم حکایت دیگری هست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    کاش مملکت ما یکی مثل ایشون داشت...متاسفم که باید به عنوان یک ایرانی همچین آرزویی داشته باشم
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      102 7
      واقعا کاش جوانان ما مثل این عرق ملی داشتن ......
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    نظر من اینه که این ادم به شدت خبیثه و در همین چند روزی هم که تو امریکا بوده مصاحبه های خیلی تندی علیه ایران کرده ولی روزنامه نگارای امریکایی حاضر نشدن یک سوال جدی ازش درباره جنایت های در یمن بکنن. این ها ذاتا از ایرانی ها متنفرن چه اخوند ایرانی چه شاه ایرانی. اونایی هم تو این کامنت ها براش دارن نوشابه باز می کنن بدونن که هیچ ارزشی عربستان براشون قایل نیست.
    • ناشناس A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      70 5
      کی گفته ما برای بن سلمان ارزش قائل هستیم ... ما میگیم داره برای کشور خودش درست کار میکنه نه برای کشور ایران.این کامنت رو یادت باشه و یک جا ذخیر کن , همین ترامپ که همه خارجی ها می گنند دیونه است و هیچی نمی فهمه ولی برای مردم امریکا خیلی در ست کار کرده . اصلا برای ترامپ مردم دیگر کشورها مهم نیست مهم مردم خودش و شرکت های آمریکای ها است.ترامپ قول داده بود که رشد اقتصادی آمریکا رو در 4 سال به 4 درصد برسونه ولی در عرض یک سال به 2.3 در صد رسونده یعنی برای کشورش خوب کار کرده و نه برای تو و من و دیگر خارجی ها بنابراین همین ترامپ باز ریس جمهور می شه.امریکا فقط برای یک مورد 280 میلیارد دلار از عربستان خواسته فقط پول بزاره در بانکها... فکر می کنی ترامپ عاشق عربها است ؟ ترامپ عاشق شعار "اول امریکا" هست
    • شمس تبریزی به ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      9 25
      برای مردم خودش داره کار میکنه؟ مثل اینکه خوابی و خبرنداری در لبنان برای زمین زدن حزب الله چه هزینه هایی کرده و میکنه. از هزینه هایش در سوریه خبرنداری؟ در یمن چطور؟ بروس ریدل از کارشناسان عربستان در بروکینگز در مقاله ای با عنوان « ایران در یمن هوشمندانه تر از عربستان عمل کرده» میگه یمن هر ماه برای عربستان حداقل «5 تا 6 میلیارد» هزینه نظامی داره. بله میلیارد و نه میلیون. این هزینه ها برای مردم عربستانه؟ اما در مورد ترامپ، آینده نشان خواهد داد که ترامپ تا چه اندازه به حرفش پایبنده. هزینه هایی که برای اسراییل و در سوریه میکنه و در آینده هم بیشتر هزینه خواهد کرد، یک سنت هم برای مردم آمریکا فایده نداره. لطفا به خاطر مشکلاتی که در داخل دارید بی ربط صحبت نفرمایید
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      22 5
      آقای شمس تبریزی گفتید عربستان ماهیانه 5 الی 6 میلیارد در یمن خرج کرده است من هم با شما کاملا موافقم.ولی یک سئوال ایران در هفت سال گذشته ماهی چند میلیارد دلار در سوریه خرج کرده به غیر از تلفات انسانی؟یک سئوال دیگر ایران طی 40 سال گذشته چقدر در لبنان هزینه کرده ماهیانه فکر کنم همه فیلم سخنرانی آقای سید حسن نصر الله را دیده اند که به صراحت میگوید تمام مخارج حزب الله از ایران است و تا زمانی که ایران پول داشته باشد ما نگرانی نداریم؟چقدر پول در عراق بعد از سقوط صدام خرج کرده اید یا در افغانستان؟آیا این همه پول بخاطر منافع ملی و ایران و ایرانی خرج شد؟یا به خاطر ایدئولوژی؟چقدر منافع ملی را قربانی ایدئولوژی خود کردید؟
    • شمس تبریزی A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      2 3
      سلام بر شما . مختصری در پاسخ به صحبتهای بی نام آخر در رابطه با مخارج در پایین صفحه مینویسم و امیدوارم خبرآنلاین منتشر کند. ما نوکر دلیل هستیم آقاجان. حرف حساب بزنید داداش جون. با تشکر
  • حمید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    درسته که ما با کشورهای عربی وبه خصوص عربستان اختلاف نظر داریم ولی حقیقتا ایشان یک سیاستمدار با هوش و آگاه به مسائل و تحولات منطقه ای وجهانی است که از بهترین مشاوران اقتصادی درجهت رفاه وآسایش مردم کشورش استفاده می کنه و با اشتفاده از امکانات بالقوه ، عربستان رو به یک قدرت اقتصادی وسیاسی منطقه تبدیل کرده وبیشتر هم خواهد کرد
  • مجاهد IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    از زمان پهلوان گیلویه تا کنون عقده ما در دل دارد . بسی خیال واهی . صدام نیز نوکر این بود با همراهی صد کشور دیگه . اما چه شد ... گاو شیرده ای است با طول عمر کوتاه برای اربابان کورش .
  • محسن IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    عربستان باید باشه تا خیانت و پاچه خواری معنا پیدا کنه.....
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    بعد از اینکه پولش ته کشید یا ادعای بزرگی کنن همان بلای شاه ایران سرش می یاد.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    170 8
    اگر واقع بین باشیم ، رییس حکومت عربستان داره بهترین تصمیمات رو میگیره و مهم تر از اون عملی میکنه ، برای عربستان و مردم عربستان . و این به نظر من برای رییس یک حکومت موفقیت تلقی بشه . خصوصا در اوضاع حکومتی عربستان . اینکه صدا و سیما به ما چی میگه یا در مقابل ما چه موضعی داره واقعا اونقدر اهمیت نداره . نباید انتظار داشته باشیم رییس حکومت عربستان منافع مردم و حتی خود مردم خودش رو فدای منافع حکومت های دیگه کنه کاری که مخالفینش در اون خبره هستن
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      دوتا بمب بیست تنی رو سرت مینداخت دیگه بلبل زبونی نمیکردی مثل اونا که رو یمنی ها انداخت
    • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      4 25
      اگر بعد از حمله به پاسگاه های مرزی بخش های از پاکستان و شمال عراق را با نیروی نظامی کنترل می کردیم و برای خروج از پاکستان و حکومت کردستان عراق تقاضای بستن کامل مرز ها و ایجاد پادگان های نظامی در مرز را داشتیم حالا شما هم بلبل زبونی نمی کردی اقتدار دوست من اقتدار
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    205 6
    در کشورش طبق آخرین نظرسنجی بسیار محبوب میباشد هر شخصیت سیاسی که برای مردمش کار کند محبوب مردم کشورش خواهد شد.
  • ابوالفضل RO ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    فردی با اندیشه ای متفاوت، جوان اما فعال و تصمیم گیر که با تفکر مدرن خود در پی بازسازی و تحولی بزرگ در عربستان است.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    118 7
    برای کشورش یه فرد مفید و اصلاحگر و وطن پرست
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    یک رهبر بی شخصیت که راه افتاده رفته امریکا هرجا می شینه علیه ایران صحبت می کنه. گویی مثل بچه لوس و ننری که رفته پیش ننه اش و می گیه مامان این منو اذیت می کنه برو بزنش
    • سمندون A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      64 5
      ما می رویم روسیه ان می رود امریکا
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    118 3
    تغییر جامعه به شدت مذهبی و سنتی عربستان به مدرنیته و ازادی های معقول.واقعا افرین به اقای بن سلمان.کاش ما هم چنین فردی تو مملکتمون داشتیم.
  • مجتبی گلی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    74 9
    به ناچار باید بپذیریمش چون از دشمنی ما دیگران سوء استفاده میکنند و این خیلی بده ... خدا بیامرزه هاشمی رو بیامرزه که راهش رو بلد بود واقعا جاش خالیه
    • بی نام AT ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      44 20
      هاشمی چه گلی به سر مملکت زد جز اینکه خشت اول رو کج گذاشت؟
  • رضا A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    113 6
    در این که همه ما ایرانیان دل خوشی نداریم نسبت به آل سعود شکی نیست ولی واقعیت این است که این فرد، فردی میهن پرست و مبارز جدی با افراد فاسد حکومتشونه که اولویتش پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و آزادی های مدنی مردم کشورشه، چه خوشمون بیاد ازشون چه نیاد واقعیت این است که با این فرد کشورشون پیشرفت های قابل ملاحضه ای خواهد کرد. باید نکات مثبت ایشان را آقایان ما هم بیاموزند
    • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      18 50
      هیتلر هم میهن پرست بود. میهن پرست تر از بن سلمان. چنگیز مغول هم میهن پرست بود. او هر هدفی دارد هر جقدر هم میهن پرست باشد تاکنون کارنامه اش فقط خون و خون ریزی بوده چه در عراق چه در سوریه چه در یمن و دستش نرسیده وگرنه ایران را هم به همان روز میانداخت ستودن چنین فردی به همان اندازه زشت و قبیح است که ستودن خونخوارانی مثل هیتلر و چنگیز
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    چرا برخی از نظرات پیرامون ولیعهد عربستان مثبت است؟ کسی که دستش به خون آدمهای بیگناه آلوده است، آیا اگر حتی این قبیل اقدامات سبب پیشرفت یک کشور شود ما اجازه داریم به قیمت نابودی حتی یک انسان این کار را انجام دهیم. واقعا از نظرات داده شده پیرامون اقدامات این فرد وحشت انگیز است از این نظر که در کشوری زندگی میکنیم که اقدامات چنین فردی مورد تایید است. خیلی خیلی متاسفم کمی به خود بیاییم بنده منکر مشکلات اصلا نیستم ولی اقدامات این فرد قابل تایید نیست
    • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      69 6
      متاسفانه مملکت ما توسط همفکرهای شما اداره میشود. چهل سال پیش وقتی مریدان امام به فرانسه رفتند تا مقدمات بازگشت ایشان را فراهم کنند بدون ویزا تشریف میبردند پاریس. مقایسه کنید با وضعیت امروز که هموطنان پاشون به صربستان میرسه بدون ویزا درخواست پناهندگی میدن
    • شمس تبریزی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      6 49
      بی نام آخر، ایران در عصر پهلوی از کشورهای اردوگاه غرب محسوب میشد و از این رو برای اقامت زیر سه ماه ویزا لازم نبود. بعد انقلاب، ایران از این اردوگاه خارج شد و به زعم آنها در زمره تروریست ها شد. ادبیات اینها این است که یا با من هستی یا تروریست. اینکه بگویی مملکت ما توسط همفکران شما اداره میشه که به این روز افتاده حرف درستی نیست. صحیح نیست که به خاطر سهل شدن ورود به فرانسه و انگلیس و آمریکا، هموطنانت را تشویق به نوکری در اردوگاه غرب کنی.
    • محمودرضا A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      2 3
      فشارهای اقتصادی ، فشارهای اجتماعی ، عدم اطلاع رسانی صحیح ، باز نکردن فضای سیاسی و اجتماعی و کند بودن تغییرات و سرخورده کردن بسیاری از هم میهنانمان توسط حاکمیت و در کل نا امید شدن بسیاری از مردم به تغییرات مورد نظرشان فضایی ایجاد کرده که بسیاری از مردم با هر اقدام حاکمیت گارد گرفته و با آن مخالفت میکنند . واقعیت آنست که خوشبختانه نظام حاکم بر ایران بقدری قدرت یافته که میتواند در منطقه عرض اندام کند ، تعیین کننده باشد و کشورهای رقیب که مهمترین آنها اسراییل و عربستان هستند را به تکاپو بیاندازد ولی سیاست های نادرست داخلی و یکدست نبودن تصمیم گیری ها در جهت بهبود وضعیت سیاسی اجتماعی و اقتصادی باعث شده بسیاری از مردم با هر اقدامی از سوی حاکمیت مخالفت کنند و آنرا نادرست بدانند تا آنجاکه از یکی از بز
  • سوخته A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    120 7
    مسولین جمهوری اسلامی بلد نیستند از امثال این فرد در راستای منافع ایران و کنترل خاورمیانه استفاده کنند متاسفانه او از مسولین جمهوری اسلامی عاقل تر است
  • محمد A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    102 7
    شخصی که میدونه با این تفکرات حاکم نمیتونه 40 سال حکومت کنه و میخواد تغییر ایجاد کنه و مردمشو با خودش همراه کنه . این شخص اینقدر باهوش و پخته عمل میکنه که نمیشه گفت تنهاس و قطعا مشاوران بسیار قوی داره.
  • امیر A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    152 5
    اصلاحاتی که دوستان اصلاح طلب چهل سال و عده اشو به مردم میدن و باهاش رای میگیرن ایشون تو یک هفته انجام داد
    • شمس تبریزی به خبرآنلاین IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      4 27
      ای خبرآنلاین، من یک کامنت در ذیل همین کامنت نوشته بودم. این را منتشر نکردی چون درباره اصلاح طلبان بود و در ذیل کامنت دیگر از همین کاربر یک کامنت قلابی به اسم من منتشر کردی؟ نکنه آن امیری که با اردوغان دل میده و قلوه میگیری خودتی؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام DE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      10 4
      اقاي شمس تبريزي منفي هارو ببين براي نظرات، چرا نميخواي واقعيت رو ببيني؟ چرا همش فك ميكني فقط تو درست ميكي و مردم اشتبا؟ متاسفانه اقليت مثل شما در اين كشور قدرت دارن و براي قدرت تلكرام رو ميبندن حتي اينترنت رو هم قطع ميكنن. چرا فك ميكني مردم نفهم و فريب خورده و منافق و كافر هستن؟
  • ستار IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    17 82
    چهره و نظر واقعی اعراب نسبت به ایران در این شخصیت دیده می شود و فکر میکنم با جامعه سنتی که در عربستان وجود داره باعث سقوط آل سعود خواهد شد
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    121 5
    ما با ملیاردها هزینه برای بحث اتمی جز تحقیر جهانی وورشکستگی اقتصادی چیزی نداریم ایشون با چن ملیارد رشوه همه جهان رو با خودش همراه کرده ومردمش بهترین شرایط رو دارن واقعت خلاصه وبدون مصلحت اندیشی همینه درزمان اوباما فرصت بود که ماهم کمی مشکلات رو حل کنیم ولی کاسبان تحریم وفکرهای منجمد اجازه ندادن
  • عطش IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    9 92
    با توجه به تعداد15000نفری شاهزاده های سعودی بعید می دانم ایشون بتونه پادشاه عربستان بشه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    فردی که بقای خودش در قدرت رو به ترامپ آمریکا متوسل شده..به شدت هم از ایران میترسند که اینو خود استیو بنن هم اذعان کرده..اما متاسفانه عده ای ظاهر رو میبینند وفکر میکنند این ناجی عربستان شده ولی گذشت زمان همه چیز رو نشون میده..
  • حمید RO ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    118 7
    نقاظ ضعف کشورش رو کاملا شناسایی کرده و داره گام به گام اصلاحات رو جلو میبره، جلو صدور خشونت را از عربستان با ایجاد جامعه ای باز گرفته و داره عربستان را هماهنگ با جهان می کنه، فکر کنم این کارهاش به نفع خاورمیانه است، من به شخصه با ابن که رقیب ایرانه احترام بهش میزارم، ما در دنیای بهم پیوسته ای زیست می کنبم و از همدیگر می آموزیم، کره شمالی هم داره تغییر رویه میده و حالا نوبت حاکمان ابرانه که تغییر کنند.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    106 6
    دشمن ایران و دوست هموطنان خودش کاش مسئولین ما هم با هم میهنان خود دوست بودند
  • بي نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    136 6
    همين كه از مفتي هاي عربستان رو سرجاشون نشونده عاليه ، اي كاش ما هم تو ايران همچين كسي رو داشتيم كه بعضي ها رو درست مي كرد. حيف كه نداريم .
  • حاجی A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    52 5
    نئو رئالیسم
  • حسين IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    77 7
    تفكرات خوب هميشه نزد آدمهاي خوب نيست، اين فرد فريادي را ميزند كه براي ما خاطره است. فرهنگ ما و قدرت جاودانگي ما در طول تاريخ اگر يادمان باشد و به آن پايبند و وفادار باشيم، مطمئن باشيد اينان و همه انان پوچ و بي ارزشند، اگر به هم ارزش بنهيم و ايران و ايراني در سرتاسر جهان با هم متحد باشند. حاكمان ما اين حس وطن پرستي را ندارند و چنگ بر طناب پوسيده مذهب ميزنند، مذهب و دين اين روزها جز كشتن و خون و جنگ چيزي را براي انسانها دربر نداشته كه اگر داشت اين روزگار تأسف بار جهان اسلام نبود. جهان منتظر يك جنگ ويرانگر باشد چرا كه حاكمان تشنه خونريزي و جنگند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    109 5
    یک وطن پرست واقعی .....که به شدت در جهت منافع ملیش قدم بر میداره ........ومن ازش متنفرم
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      2 0
      چقدر خوبه که آدم در مورد دشمنش هم منطقی قضاوت کنه .
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    فردی جوان که دارد عربستان را به سرعت به سمت نابودی و تجزیه پیش میبرد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    66 4
    ما مثل مسافرای کنار جاده ایم که ماشینمون خراب شده هر ماشینی رد میشه ما فکر میکنیم با چه سرعتی رد شد خوش به حالشون سرعت اونا طبیعیه و کار خاصی نمیکنن این ماییم که متوقف شدیم
  • معین IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    12 50
    جامعه عربستان توان پذیرش اینچنین تغییرات سریعی را ندارد آمریکاییها هم این موضوع رو خوب میدونن هدف آمریکا نابودی عربستان و بالا کشیدن دلارها و سرمایه های این کشور هست که بیشترشون در خود آمریکاست
  • ایمان A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    10 56
    بن سلما ن احمق وکم تجربه همان صدام دوم است او هنوز به دنیا نیامده بود که صدام به ایران حمله کرد و لذا تجربه پدران خود را ندارد.او عربستان وایران را به ویرانه ای تبدیل می کند وبعد از انقضا در زباله دان تاریخ.
    • هادی A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      22 7
      اون که هیچ هفت جد و آبادش هم از تو گور بلند بشن نمیتونن ایران ویران کنن.این درخت شاید خم بشه ولی هیچ وقت شکسته نخواد شد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    62 11
    هر كي هست مملكتش رو از دست يك سري خرافه پرست و متحجر نجات داد.
    • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      7 14
      البته چهار سال هست تو روز روشن آدم می کشه تو دنیا کسی نیست بگه بالا چشمت ابرو هست. بایدم اینقدر از لحاظ مادی رشد کنه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    20 51
    یک جوانک خام و غافل که قدرت و ثروت زیاد او را مست غرور ساخته وهمین غرور بی جا و ظلمی که در حق مردم بینوای یمن روا میدارد طومارش را در خواهد پیچید .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    11 53
    می توانست بهتر باشد می توانست به جای جنگ طلبی به وضع بد زندگی 60 میلیون عرب عربستانی رسیدگی کند
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    25 61
    قاتل کوکان و مردم یمن
    • رضا IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      25 30
      داداش از یمن صحبت نکن به دوستان بر میخوره، کسی که ذهن روشنی داشته باشه و ذره ای انسانیت خودش میدونه که چه بلایی سر یمن آوردن. بعضیا هنوز توان و فهم اینکه مسائل داخلی و لجاجت با حکومت داخلی را با مسئله انسانیت قاطی نکنند را ندارن.به اسم یمن رای منفی میده چون حکومت داره از یمن حمایت میکنه. اینایی که رای منفی دادن هموناییی هستن که بخاطر مرگ سه چهار فرانسوی رفتن و جلوی سفارت فرانسه شمع روش کرد ولی الان نام یمن برده میشه بدنشون کهیر میزنه. روشنفکری و انسانیت این چیزی نیست که قدم در راهش گذاشتید.
  • محمد A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    56 12
    من کاری با نوع عقاید وافکار این اقا ندارم فقط میدونم عمر حکومت خاندان خود را تا 50سال افزایش داد با اصلاحات خود وبسیار زیرک است وفهمیده چگونه با روس های در اپک کنار بیاید وایران را دور بزند همان کاری که برادر عزیز عراق با ما کرد والان در فکر تولید بشکه نفت 6میلیون در سال وحتی حاضر نیست خسارت جنگ تحمیلی که سازمان بین الملل از عراق خواست به ایران بدهد الان پس دهد بله اعراب زرنگ وبعضی از دوستان ما وطن فروش
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    16 50
    او یکی از نوچه های آمریکاست،که آمریکا برای رسیدن به اهدافش و ضربه زدن به ایران از آن استفاده می کند ، او از طریق خرید سلاحهای آمریکایی و انگلیسی به اقتصاد این دو کشور رونقی تازه بخشیده است. او صدامی دیگر است.و مانند صدام سالهای بعد از کرده خود پشیمان می شود ،چون توسط خود آمریکا و انگلیس تبدیل به مهره سوخته و حذف خواهد شد.
    • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      28 10
      برعکسه اون داره از آمریکا برای رسیدن به اهداف بزرگش استفاده می کنه .....
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    20 64
    متاسفم برای هموطنانی که اصلاحات ظاهری این عرب جاهل چشمشون رو گرفته حکومتی که ارکان اصلی ان بر اساس اموزه های جاهلی و قبیله گرایی است با این اقدامات مدرن نخواهد شد .این کامنت های تایید کننده فقط نشان دهنده این است که بیشتر موضع گیری های ما سطحی و از سر بغض نسبت به برخی افراد و جریانها در داخل کشور است ونه از روی دانش و واقع بینی.
  • محمود IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    56 6
    منشا تحولات مهم در عربستان
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    8 56
    نشان دهنده یک جنگ تمام عیار و ویرانگر با ایران است.آنها در فکر قادسیه ای دیگرند.
    • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      36 4
      باهوش تر از این حرفاس که خودش رو درگیر جنگ الکی بکنه ..... وقتی دوستان جان برکفی مثل قدرت های بزرگ جهان رو داره .....
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      25 4
      این حرف ها برای اتحاد مردم کشورش هست و نه یک جنگ واقعی
    • هادی A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      18 3
      قادسیه دیگررررررررررررر؟؟؟؟؟؟بیشتر باید منتظر ابولولو دیگر باشه...
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    64 6
    کسی که برای پیشرفت کشورش شجاعت اصلاح داره
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    68 6
    می خواهد عربستان را مثل ترکیه و امارات کند.تو قرن ۲۱ زنگی می کند نه قرن هشتم. آزادی زنان اولین کار. عالیه
  • امیر A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    29 43
    نهایت نهایتش میشه مثله ایران زمان شاه دیگه, توسعه اقتصادی بدون توسعه سیاسی وتجمیع آرا عمومی وخرد جمعی محکوم به شکسته شک نکنید تحرکات این شاهزاده عرب به نظر نمیرسه که قصدی برای توسعه سیاسی داشته باشه نهایتا میخواد افکارعمومی دنیا را تاحدود ی در باره سعودی در حوزه های مختلف ازجمله زنان وحقوق بشر تغییر بده که شاید تو کوتاه مدت موفق بشه ولی قطعا درد راز مدت مشکلات بدتری پیدا خواهد کرد
    • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      25 2
      امارات، عمان، کویت و ...
  • مهدی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    68 11
    مردی برای نجات کشوری عقب افتاده از لحاظ فکری و پیشرفت همه جانبه و ماهم پسرفت همه جانبه
  • اهل منطق IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    76 10
    اکنون ما هم نیازمند کسی هستیم که چون او بسرعت اصلاحات را انجام بده . به خودش کار ندارم اما سیاست هاش برای ملتش ستودنیست
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    69 4
    واسه ما بد باشه واسه مردم خودش که خوبه. ما چی؟
  • خمسه لو A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    64 7
    کسی که پیشرفت کشور و اینده مردمش براش مهم هست.
    • با نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      20 3
      بی نام والا الان ۴۰ ساله دوستانت دارن با دشمن فرضی تو منطقه میجنگن فقط از روی توهم
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    51 19
    بن سلمان کارش درسته, ولی فکر نکنم دوام بیاره چون داره علیه نوکرای انگلیس تو منطقه میجنگه,
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 5
      چرندگویی محض
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    28 33
    خدایا شر انگلیس غاصب رو از سر ما کم کن
  • میلاد A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    21 74
    فکر میکنه آدم مقتدریه ولی نوکر آمریکاست
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      57 10
      نوکر آمریکا بودن شرف داره به نوکر چین و روسیه بودن
    • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
      46 4
      منافع ملی و داشتن عقلانیت به جای دشمنی و کینه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    36 6
    داره اميدوارانه با اشتياق به آينده كشورش فكر مي كنه نگاهي پر از شور جواني و بي تعصبي كسي كه عربستان را از قعر نعصبات و كثافات به سمت شور هيجان و دنيايي باز مي بره درها رو به روي مردمش باز خواهد كرد نه مثل ما كه با اين همه مشكلات و فساد به دنبال صدور انقلابي هستيم كه انتهاش شده دزدان خودي و رانت خواران و بي دينان و دين دار نما ها
  • پیشگو IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    13 39
    از لحاظ صیهونیسم بعد از صدام منطقه خاورمیانه نیاز به شخصی با تفکرات وی داشت که ایشان بهترین گزینه برای این منطقه هست.در آینده مشخص خواهد شد کی آمریکا و غرب از او دل می کنند اما الان او پول دارد و آماده برای دوشیده شدن. تا حالا که در مواجه اش با ایران 40 به نفع ایران بود بعدش خدا عالم هست. گل اول در سوریه گل دوم در عراق گل سوم در لبنان گل چهارم یمن
  • بی نام US ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    6 52
    همه کارهاش در راستای پیشرفته اما به زنها بیش از حد داره آزادی میده
  • بی نام RO ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    11 59
    جوان خام مغرورنوکر آمریکا بزدل کودک کش درکل صدام دوم
  • ناشناس A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    10 39
    گورباچف عربستان.
  • محمد A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    34 3
    به نظر من عملکرد این فرد را باید فارغ از حساسیتهای دینی موجود ارزیابی کرد. از آنجا که بیشتر توجهات از زاویه دین و البته مسایل دینی مخلوط به تقاوتهای نژادی و قومی و منطقه ای مطرح می شود، مسئله پیچیده تر و بغرنج تر می گردد. برای رسیدن به یک تفاهم چند جانبه باید از میزان حساسیتها کاست و البته بدون باج دادن به طرف مقابل، برخی از اصول طرف مقابل را نه در ظاهر بلکه در عمل پذیرفت. این حلقه مفقوده ای است که در حاکمیت ما باید اجرایی شود تا تخاصم میان ما و هر کسی که با او مشکل داریم یا او با ما مشکل دارد را اساسا حل کرد.
  • ehsan EE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    6 61
    فردی که بدون پشتوانه ی عقلی درست آتشی افروخته و ابلهانه منتظر نتایج غیر منتظره وتاسف بارش خواهد بود
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    67 11
    شخصی که در آینده مانند شیخ دبی که امارتش را مدرن کرد، عربستان را به سمت مدرن شدن پیش خواهد برد و البته دشمنان داخلی و خارجی زیادی هم دارد، از جمله ایئدولوژی جمهوری اسلامی کسی که جاهلیت را در عربستان پایان خواهد داد و زندگی در عربستان را آرزوی ایرانیان خواهد کرد مانند آنچه در دبی رخ داد
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    54 10
    ژاندارم جدید خلیج فارس
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    12 66
    سیاستمدار جوان و خام , که بزودی طعمه سیاستمداران پیر و کارکشته میشود .
  • رضا CA ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    17 86
    سرنوشت خاندان پهلوی در انتظارش خواهد بود .
  • هیچکس A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    22 7
    یه وطن دوست یه ادم روشن فکر خوش بحال سعودی ها
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    6 29
    آل سقوط با این متحجر دست نشانده خیلی زود نابود خواهد شد و حکومت صالح اسلامی در سرزمین حجاز جایگزین آن می شود
    • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      19 4
      يك عمر كه منتظر نابودي ديگران هستيم براي پوشاندن مشكلات و ضعفهاي خودمان
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    27 5
    صد سال كشورش رو جلو برد ، تو عربستان اين إصلاحات وجود ميخواست و شبيه معجزه بود ، دمش گرم
  • م ر GB ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    20 5
    سودش برای عربستان بیشتر از ضررشه و کاش همینجور می تونستیم درباره ی همه ی مسئولان خودمون نظر بدیم ،همه
  • بی نام RO ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    28 5
    با تمام وجود مي خواد عربستان رو به سرعت به توسعه و اقتصاد بدون نفت پيش ببره واقعا رياست و شاهي حقش هست
  • شهرام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    18 3
    در مورد ایشون بهتره از مردم کشور خودش نظر خواهی انجام بشه، البته مثبت و منفی کامنتهای دوستان هم در نوع خودش قابل تأمل است.
  • محمد A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    33 6
    مردی که معتقد است ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست. عربها رو به پیشرفت هستند و به جای کاسه از آش داغ تر شدن برای دین اسلام و به مردم خود میاندیشند.........................
  • مهدی A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    31 5
    ایشون شخصی هست که آینده کشور خودش براش مهم تره تا کشورهای دیگه، و از توهم های مذهبی خرافاتی و دگم فاصله گرفته و به منطق رسیده و از همه مهم تر به جای اینکه فقط حرف های تکراری مثل تاکیید می کنم، تکرار می کنم، باد این کار بشه، باید اون کار بشه، عمل می کنه و در کل ایشون مرد عمل به سوی آینده درخشان هست.
  • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    38 8
    کاش ما هم یه مرد مثل این داشتیم که فکر رفاه مردم باشه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    8 21
    من یک انقلابی سرسخت بودم که با ماشین بیتالمال که دردستم بود میترسیدم بوق بیجا بزنم که ضرر به بیتالمال نخورد فکر میکردم که به کجاها خواهیم رسید اما الان میبینم همه اش رویایی بیش نبوده ایشان هم مثل همه یک فرد رویایی است بعدا پشیمان خواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    27 6
    تابو شکن
  • سعید IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    8 34
    شمس عزیز در تمام نوشته هات از همه دقیقتر تو درست ترتحلیل کردی ممنون
    • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      28 6
      لابد چون به همه فحش بیشتری داده ...... شمسی جون نکنه خودتی داری خودت رو تایید می کنی ؟....
    • شمس تبریزی به سعید جون A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      5 13
      سلام دوست عزیز. شما لطف داری داداش جون. حضور پرمهر شما مایه قوت قلب است. سال نو مبارک و خدانگهدارتان
    • شمس تبریزی به بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      4 13
      عزیز دل برادر، شما پسرخاله بن سلمان هستی که ناراحت شدی؟ من کجا به همه فحش دادم. حداکثر از اوتیسم سیاسی صحبت کردم که آن هم فحش نیست. آقاجون، من اگه بخوام فحش بدم که اینطوری فحش نمیدم. میخوای نمونه ای از فحشهای مرا ببینی؟؟؟خخخخخخخخخ بی خیال داداشی. عیدت مبارک باشه و خدانگهدارت
  • کیان A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    51 11
    دزد نیست به فکر مردم خودش هست ..
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    45 13
    معمار عربستان جدید و پاک کننده کشور از تعصبات قومی و فساد و مذهبی در آینده نه چندان دور آنطور که ما از رضا شاه و آتاتورک یاد می کنیم از او هم یاد خواهیم کرد و افسوس که غافله در راه است و ما خواب
  • حسین IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    5 26
    مترسک سر جالیز
  • آرش DE ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    27 3
    اصلاحاتی که درحال انجام هست دراصل برای نسل آینده عربستان هست که درفضایی کاملا متفاوت رشد خواهند کرد.برای تابو شکنی هیچ وقت نمیشود منتظر تائید همه مردم بود چون برای مردم دل کندن از قید و بندهای کهنه کسالت بار ناممکن هست اما نسل آینده عربستان به خوبی از این اصلاحات بهره برداری خواهد کرد. همین اتفاقات در دوران 57 ساله پهلوی هم درحال انجام بود اما جامعه سنتی مرکب از متولدین دهه های 10 و 20 و 30 و تا حدی 40 تحمل نکرد و ای بسا اگر حکومت شاه میتوانست به نوجوانی متولدین دهه 50 و 60 برسد دیگر انقلاب اسلامی درایران رخ نمیداد به خاطر وقوع تغییرات عمیق در اعتقادات و طرزفکر متولدین دهه 50 ببعد همگام با تحولات جهانی
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    32 2
    هرکسی که بتواند تاریخ کشورش را در جهت اصلاحات و ترقی و پیشرفت تغییر بدهد .حتما در تاریخ جاودانه خواهد شد و فرقی نمی کند عرب باشد یا ترک یا ایرانی و یا آمریکایی .... امثال امیر کبیر و مصدق و خاتمی و گاندی و ماندلا و ...... در تاریخ به نیکی یاد خواهند شد.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    14 30
    متاسفم نه فقط برای مردم ایران بلکه برای همه مردم جهان که فریب این مرد را میخورند که با نمایش اصلاحات ظاهری و خریدن امثال ترامپ و رییس سازمان ملل میخواهد سرپوش بر جنایات آل سعود در یمن عراق سوریه بگذارد او روی معاویه و عمروعاص را سفید کرده دستش نرسید وگرنه بدش نمیامد ایران را به حمام خون تبدیل کند در یک کلام آلت دست صهیونیستها و رهرو آنها در کشتار زنان و کودکان است
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      4 11
      آقای بی نام، لطفا به مردم خودت هم نگاهی بینداززززززز
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    22 5
    از قدیم گفتن نخوردید نون گندم خوب ببینید دست مردم بعضیا میتونن یاد بگیرن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    9 34
    جاهل و متوهم
  • صالح A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    22 19
    گویی صدام دوم است که به نقشه ایران چشم دوخته است
  • شمس تبریزی و حزب الله 1 A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    10 7
    دوست عزیز بینام، نوشته ای ایران ماهی چند میلیارد در سوریه خرج کرده؟ اول میخوام بدونم شما که مدعی هستی چه عددی در ذهن داری. از دکتر مجید رفیع زاده در هافینگتون پست عددی را دیدم که خیلی خندیدم. نوشته بود ایران سالی 6 تا 32 میلیارد دلار در سوریه خرج میکنه. وقتی چنین بازه ی بالایی را برای تخمین مطرح میکنه مشخصه که داره پرت میگه. شما بگو چه عددی در ذهن داری؟ نمیشه شما همیشه ادعا کنید و من جواب بدم. رقم بودجه های نظامی ایران و عربستان را با هم مقایسه کنید. در سال 2017 بودجه نظامی ایران حدود 6 میلیارد دلار در سال بوده. ما مقام 33 را در بودجه نظامی در دنیا داریم. حتی جایی مثل سنگاپور هم از مابیشتر هزینه بودجه نظامی میکنه. رقمش در سال 2017 حدود 10 میلیارده. عربستان مقام سوم دنیا را در سال 2017 داره.
  • شمس تبریزی و حزب الله 2 A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    5 7
    کل بودجه دفاعی ما در سال 2017، 6 میلیارد بوده آنوقت رفیع زاده ادعا میکنه همین مبلغ و حتی 32 میلیارد در سال در سوریه هزینه کردیم تا بشار اسد را نگه داریم.خخخخخخخخخخخ با همه اینها به من بگو رقم تخمینی شما چقدره؟ درباره حزب الله پرسیدی. آره آن کلیپ نصر الله را دیدم. اما بگو چقدر ما خرج حزب الله میکنیم؟ من در مهرماه سال گذشته به نقل از اویگدور لیبرمن در همین خبرآنلاین نوشتم ایران سالی 900 میلیون دلار خرج حزب الله میکنه و البته میدانستم لیبرمن احتمال خیلی زیاد داره رقم پرتی را میگه. بعدها گزارش دکتر دانیل بایمن از بروکینگز و پروفسور ادموند والش از دانشگاه جورج تاون به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مه 2017 را دیدم.
  • شمس تبریزی و حزب الله 3 A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    6 9
    رقمی که ایشان برای کمک ایران به حزب الله گزارش کردن 100 میلیون دلار در سال بوده. حالا حساب کن همین رقم را لیبرمن در 9 ضرب کرده بود و در نشست بروکینگز میگفت. این را عرض میکنم برای اینکه بگویم رقم های پرت و پلای زیادی توسط اپوزیسیون خارجی و داخلی رژیم منتشر میشه و هیچگاه هم نمیگویند مبنای محاسبتشان برای این ارقام چیست. حتی شخصیت آکادمیک هم ندارند که بتوان بر اساس موقعیت علمی شان اعتماد کرد. رقم سالی 100 میلیون را با ماهی 6 میلیارد عربستان مقایسه کن. حزب الله آن کارایی را دارد و ارتش عربستان حتی یک هنگ هم نتونسته داخل یمن بفرسته. من هم جای بن سلمان باشم سرگیجه میگیرم و پرت و پلا خواهم گفت.
  • شمس تبریزی و حزب الله 4 A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    10 15
    حالا همین رقم سالانه 100 میلیون دلار کمک ایران به حزب الله را با رقم هزینه شده توسط ایرانیانی که در نیمه نخست سال 2017 رفتن ترکیه مقایسه کن. در نیمه اول سال 2017، حدود یک میلیون ایرانی رفتن ترکیه. نفری 100 دلار هم که خرج کرده باشند میشه معادل رقم کمکی سالانه ایران به حزب الله. البته اطمینان دارم خیلی بالاتر از نفری 100 دلار هزینه کردن. تازه رقم هزینه شده در مسافرت به کشورهای دیگر را ننوشتم. شما همین مقایسه کوچک را انجام بده تا متوجه شوی شعار « سوریه را رها کن. فکری به حال ما کن» تا چه اندازه پرت و مضحک است. فعلا خدانگهدار
    • بی نام GB ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
      3 3
      مردم از پول جیب خودشون خرج کردن واسه تفریحشون نه از بیت المال، شما پول بیت المال میدین سوریه و یمن آیا مردم راضی هستن؟
  • محمودرضا A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    16 2
    یکی از بزرگترین دشمنان ایران چه در زمان شاه چه نظام فعلی به خوبی یاد میکنند و از کسی که تشنه به خون آنهاست تعریف و تمجید میکنند ، امیدوارم نظام حاکم قدری به خودش بیاید و بیاندیشد که تا کنون چه کرده که به اینجا رسیده ایم و راه چاره را پیدا کند و بداند اگر قصد مقاومت در برابر این همه دشمن خارجی را دارد نیاز به حمایت تمامی مردم ایران دارد نه فقط عده ای خاص...
  • دنا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    11 0
    فقط منافع ملی و دیگر هیچ

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین