۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱

مجسمه جدید «زندگی» هفتمین مجسمه‌ از سری مجسمه‌های سرقتی پایتخت، عصر روز گذشته در حالی بر جای قبلی خود قرار گرفت که با گذشت چهار ماه هنوز پرونده این سرقت‌های هنری به فرجام نرسیده است.

ایسنا نوشت:

 مجسمه «زندگی» به عنوان هفتمین مجسمه سرقتی عصر روز دوشنبه در حالی جایگزین شد که به گفته فاطمه امدادیان سازنده این اثر، مجسمه مذکور با همان ویژگی‌های مجسمه به سرقت رفته ولی با جنس فایبرگلاس ساخته و در محل قبلی نصب شد.

گفتنی است، تاکنون هفت مجسمه جایگزین مجسمه‌های به سرقت رفته توسط هنرمندان اصلی آنها ساخته و در محل‌های قبلی نصب شده است. امدادیان یادآور شد که وزن مجسمه جدید تفاوت اندکی با مجسمه برنزی قبلی دارد اما سایر ویژگی‌های آن یکسان است.

 نصب مجسمه تقریبا 80 کیلویی «زندگی» توسط سه نفر و در حدود 40 دقیقه با دقت زیاد به طول انجامید و برای همه مخاطبان حاظر در محل جای سوال داشت که ربایندگان این اثر چطور مجسمه را با این وزن ربوده‌اند و کسی آنها را ندیده‌است!

نصب مجسمه‌های جدید درحالی از سوی مسئولان شهرداری دنبال می شود که این نگرانی وجود دارد که مبادا با نصب مجسمه‌های جدید، پرونده مجسمه‌های سرقتی بدون اعلام نتیجه‌ به فراموشی سپرده و مختومه شود این در حالیست که سوالات بسیاری در این باره در میان افکارعمومی بدون پاسخ باقی مانده است .

گفتنی است، «ابن سینا» هشتمین مجسمه سرقتی فردا سه‌شنبه در پارک بهجت‌آباد نصب می‌شود. همچنین مجسمه‌ استاد شریعتی نیز در آینده در پارک شریعتی برای نصب آماده خواهد شد. تاکنون هفت مجسمه جایگزین مجسمه‌های به سرقت رفته توسط هنرمندان قبلی آنها ساخته و در محل‌های مورد نظر نصب شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =