۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: سلاح های استفاده شده از سوی امپراتوری عثمانی برای کشتار ارامنه در زمان جنگ جهانی اول از سوی آلمان تامین شده بود.

به گزارش ­خبرگزاري اسپوتنيک، بسياري از سلاح هاي استفاده شده از سوي امپراتوري عثماني براي کشتار ارامنه در زمان جنگ جهاني اول از سوي آلمان تامين شده بود.

وولفگانگ لندگربر روزنامه نگار و فيلم ساز آلماني در گزارشي که به تازگي تهيه کرده است اعلام کرد مشاوران نظامي پروس (آلمان سابق) در ارتش عثماني نيز «بنيادهاي ايدئولوژيک» کشتار ارامنه را تشکيل دادند.
در اين گزارش آمده است «افسران آلماني حاضر در ارتش عثماني به شکلي فعالانه به انجام کشتار ارامنه کمک و بسياري از سربازان مهاجم به ارامنه از سلاح هاي ساخت آلمان استفاده مي کردند.


پارلمان آلمان در سال 2016 ميلادي به طور رسمي، کشتار ارامنه را به رسميت شناخت که به موجي از واکنش هاي شديد توام با عصبانيت در ترکيه منجر شد و مقامات ترکيه از آن با عنوان «اشتباهي تاريخي» ياد کردند.


بيش از يک و نيم ميليون ارمني تبار در فاصله سال هاي 1915 الي 1917 کشته شدند اما ترکيه همواره دخالت داشتن در اين نسل کشي را رد و اعلام کرده است کشته شدگان تنها تلفات جانبي جنگ بوده اند و هيچ تلاشي براي کشتار عمدي آنها صورت نگرفته است.

در اين گزارش به جزئياتي دقيق از نقش شرکت هاي بزرگ آلماني توليد سلاح در کشتار ارامنه اشاره شده است.

آلمان و عثماني در زمان جنگ جهاني اول متحد بودند و در برابر روسيه، انگليس و فرانسه قرار داشتند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =