ایسنا نوشت: مقام‌های کره شمالی به همتایان آمریکایی خود گفته‌اند که رهبری این کشور آماده مذاکره درمورد خلع سلاح اتمی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اظهارنظرها از سوی مقام‌های کره شمالی می‌تواند راهی به سوی برگزاری موفق نشست میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.

یکی از مقام‌های واشنگتن به روزنامه وال‌استریت ژورنال و روزنامه واشنگتن پست گفت: ایالات متحده این مساله را تایید کرده که کیم جونگ اون به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره تمایل دارد.

واشنگتن ماه گذشته میلادی همزمان با موافقت با نخستین دیدار تاریخی میان رهبران آمریکا و کره شمالی که قرار است پایان مه سال جاری میلادی صورت گیرد، ناظران را شگفت زده کرد.

پیشنهاد کره شمالی برای این نشست از سوی چونگ ایویی یونگ، مشاور امنیت ملی کره‌ جنوبی که در روزهای گذشته با کیم جونگ اون در پیونگ یانگ دیدار داشت، به واشنگتن تقدیم شد اما تاکنون دولت کره شمالی گزارش مربوط به این پیشنهاد را علنی تایید نکرده است.

این سکوت خبری مقام‌های آمریکایی را نسبت به تمایل کره شمالی درباره مذاکرات خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره دچار نگرانی کرده است.

بسیاری نگران این هستند که آیا نشست قریب الوقوع میان رهبران کره شمالی و آمریکا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز شنبه گزارش داد که مذاکرات مستقیم و محرمانه میان کیم جونگ اون و ترامپ راه را برای نشستی میان مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و کره شمالی هموار می‌کند اما هنوز زمان یا مسیر نشست پیشنهاد شده اعلام نشده است.

یکی از خواسته‌های کره شمالی برای انجام مذاکرات که پیشتر آن را مطرح کرده بود خروج نیروهای ایالات متحده مستقر در کره‌ جنوبی و پایان ائتلاف امنیتی میان سئول و واشنگتن بوده است.

کره‌ جنوبی نیز امروز (دوشنبه) پیشنهاد مطرح شده از سوی کره شمالی برای مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را مورد استقبال قرار داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی در این باره اعلام کرد: ما از پیشنهاد مطرح شده مذاکرات خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره که از سوی مقام‌های پیونگ یانگ مطرح شده است استقبال می‌کنیم.

همچنین اواخر ماه جاری میلادی نشستی میان کیم جونگ اون و مون جائه این، روسای جمهور دو کره‌ انجام خواهد شد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    0 0
    قربون زور