تسنیم نوشت: ذوب آهن برای رسیدن به نایب قهرمانی این فصل رقابت‌های لیگ برتر و کسب جواز لیگ قهرمانان آسیا باید پیروز ۳ فینال هفته‌های پایانی باشد.

عنوان قهرمانی لیگ برتر که از مدت‌ها پیش مشخص شده بود، هفته گذشته به شکل رسمی از آن پرسپولیس شد تا رقابت برسر کسب عنوان نایب قهرمانی و سهمیه آسیایی جدال داغ هفته‌های پایانی لیگ باشد.

ذوب‌آهن که در نیم فصل دوم توانست نتایج بد گذشته را جبران کرده و به سرعت خود را به جمع تیم‌های بالای جدول برساند امروز بخت اول کسب عنوان نایب قهرمانی است.

سبزپوشان اصفهانی که با اندوختن 48 امتیاز، فاصله تک امتیازی را با 2 رقیب اصلی خود یعنی استقلال و سایپا ایجاد کرده برای قطعی کردن عنوان نایب قهرمانی خود در سه هفته پایانی لیگ، باید در 3 دیدار سخت و فینال گونه به میدان رفته و دست پر خارج شوند.

بازی‌هایی که با توجه به فاصله نزدیک تیم‌های دوم تا پنجم جدول، کوچک‌ترین لغزش در آن به منزله واگذار کردن رقابت به سایر مدعیان بوده و ذوب آهن چاره ای جز پیروزی ندارد.

فولاد و ذوب‌آهن

ذوب‌آهن در هفته بیست و هشتم لیگ برتر، باید در اهواز به مصاف فولاد خوزستان برود.

سرخپوشان اهوازی که با داشتن 42 امتیاز، در رده ششم جدول جای گرفته و از شانس پایین‌تری نسبت به سایر تیم‌های مدعی برخوردار هستند. با این وجود فولاد که روی کاغذ احتمال به دست آوردن مجوز حضور در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا را دارد، به طور قطع با همه توان در این دیدار حاضر می‌شود. علاوه بر آن رقابت سنتی 2 تیم در کنار میزبان بودن فولاد، این دیدار حساس را تبدیل به یک دوئل تمام عیار می‌کند که نتیجه آن مشخص کننده بسیاری از اتفاقات آینده است.

ذوب‌آهن و پرسپولیس

در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها، ذوب‌آهن میزبان قهرمان لیگ است، بی انگیزگی پرسپولیسی‌ها، شاید نقطه امید سبزپوشان در این دیدار باشد. اما نباید از خاطر برد که برانکو و شاگرانش قصد دارند لیگ را با بالاترین امتیاز ممکن به پایان رسانده و نمی‌خواهند رکوردهایی که تا اینجا به دست آورده اند، در 3 هفته پایانی زیر سوال برود.

در کنار این عوامل، رقابت همیشگی سرخ پوشان با تیم‌های اصفهانی و فشار بالای هواداران این تیم برای کسب برد سبب می شود که این بازی تبدیل به یک فینال سخت و حساس برای ذوب آهن شود.

نفت تهران و ذوب‌آهن

ذوب‌آهن در هفته سی‌ام لیگ، مهمان تیم نفت تهران بوده، دیداری که می‌توان آن را سخت‌ترین بازی سبزپوشان دانست. نفت تهران با کسب 24 امتیاز در رده پانزدهم جدول بوده و اصلی‌ترین گزینه برای سقوط به دسته پایین تر است. اگرچه توان فنی و کیفی 2 تیم ذوب‌آهن و نفت قابل قیاس نیست اما اگر وضعیت سقوط و یا ماندن این تیم تا زمان بازی با ذوب‌آهن مشخص نشده باشد، به طور قطع نفتی‌ها برای بقا در لیگ خود را به آب و آتش‌زده و می‌توانند دردسرهای بسیاری را برای سبزپوشان به وجود آورند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =