۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶
کشف یک جایگزین جدید برای پلاستیک؛ جلبک!

دانشمندان به دنبال جایگزین‌های جدیدی برای پلاستیک هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تا به حال اینکه بتوانید بعد از نوشیدن آب بطری، بطری را بخورید، به ذهنتان رسیده است؟ با اختراع جدید یک استارت‌آپ بریتانیایی این موضوع به واقعیت تبدیل شده؛ آنها توسط جلبک بطری‌های نوشیدنی‌های مختلف را ساخته‌اند.

قطعا، ویژگی اصلی برنامه این استارت‌آپ که باعث شد امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه هم با توسعه موافقت کردن، قابلیت خوردن بطری‌ها نیست بلکه شروع نگاهی به آینده‌ای بدون پلاستیک است.

انتظار می‌رود به زودی در بسیاری از جاهای دنیا دیگر پلاستیک وجود نداشته باشد چرا که مواد جایگزین زیادی در حال ساخت هستند، بسیاری از شرکت‌ها دارند پلاستیک قابل تجزیه‌ می‌فروشند، بریتانیا برنامه دارد تا سال ۲۰۴۲ جلوی فروش پلاستیک یک‌بار مصرف را بگیرند و ...
در دیگر کشورها هم این روند وجود دارد، در اندونزی یک شرکتی شروع به ساخت پلاستیک بسته‌بندی ساندویچ و نودل توسط جلبک کرده، در نیویورک شرکتی لیوانی ساخته که قابل خوردن است همچنین قاشق‌هایی که به دسر تبدیل می‌شوند هم در حال ساخت است. در واقع به زودی کل میز غذاخوری قابل خوردن خواهد بود(حتی شاید خود میز). اما سوال این است؛ آیا ما چنین چیزی را می‌خواهیم؟

به هر حال این اتفاق یک جهش جسورانه در ایجاد محصولات غذایی با فناوری بالا است؛ از ایجاد همبرگرهایی با گوشت‌های تقلبی تا حشرات و غذاخوری مولکولی.

منبع: گاردین/ ۹ آوریل

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =