۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با اشاره به سابقه فعالیتش در زمینه صلح هشدار داد دونالد ترامپ باید از هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه یا سایر کشورهای درگیر خودداری کند و به هیچ قیمتی دست به یک حمله هسته‌ای نزند.

جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: امیدوارم او کشورمان را در صلح نگه دارد و در چالش‌های مرتبط با کره‌شمالی، روسیه یا سوریه اغراق یا بزرگنمایی نکند. امیدوارم او هم مثل من و سایر روسای جمهوری آمریکا این مساله را درک کند که هرگونه تبادل هسته‌ای تبعات فاجعه‌باری برای تمامی انسان‌ها خواهد داشت.

کارتر ۹۳ ساله افزود، حتی یک حمله نظامی کوچک امری خطرناک است و می‌تواند از کنترل خارج شود. اظهارات او پس از آن مطرح می‌شود که ترامپ تاکید کرد اقدام نظامی علیه سوریه را در واکنش به یک حمله شیمیایی ادعایی علیه غیرنظامیان در دست بررسی دارد. روسیه هم تاکید دارد که چنین اقدامی تبعات شدیدی در پی خواهد داشت.

کارتر در جریان معرفی کتاب جدیدش تحت عنوان "ایمان: سفری برای همه" به اقدامات ترامپ و اقتصاد و مسائل مرتبط با مسیحیت در آمریکا پرداخت. او گفت آمریکایی‌ها در حال تجربه فرسایش نه فقط در ایمان معنوی بلکه در حال از دست دادن اعتماد به نهادهای دولتی کشور هستند.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به آسوشیتدپرس گفت: بسیاری از مردم در مواجهه با برتری‌طلبی دموکراسی، ایمان خودشان را از دست داده‌اند. ما شاهد افزایش اختلافات ثروت، تبعیض بیشتر علیه اقلیت‌ها و مهاجران، یک فرایند سیاسی که توسط پول کنترل می‌شود و یک چرخه بی پایان جنگ‌ و اشتباهات بین‌المللی هستیم.

کارتر دموکرات که از منتقدان سرسخت ترامپ است، گفت: "خیلی‌ها متوجه شدند که حمایتشان از ترامپ اشتباه بوده است." به گفته او، انتخاب ترامپ محصول بسیاری از درد و رنج‌هاست.

کارتر تاکید کرد: بسیاری از آمریکایی‌های متوسط و طبقه کارگر در کشورمان احساس نمی‌کنند سهم منصفانه از خدمات دولتی دریافت می‌کنند و آنها می‌خواهند شاهد چیز جدیدی باشند. مشکلاتی که به ظهور ترامپ ختم شد بیش از هر چیز در این دولت مایه نگرانی است؛ حتی بیشتر از نتیجه تحقیقات کمیسیون ویژه درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در ادامه باز هم ابراز امیدواری کرد که او به ارتقای وضعیت حقوق بشری، برابری میان تمام مردم و بها دادن به حقیقت کمک کند. با این حال او افزود بقای طولانی‌مدت دموکراسی "بر انعطاف‌پذیری مردم آمریکا و بنیاد قانون اساسی ما" حمله خواهد کرد.

کارتر همچنین معتقد است "قدرت‌های جهانی می‌توانند راهی برای زندگی در صلح و آرامش با کسانی پیدا کنند که دشمنان ما هستند و عقایدشان با ما متفاوت است."

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    3 1
    تو یکی حرف نزن مردک که ما ایرانیا هر چی بدبختی داریم از صدقه سر جناب عالی هستش لعنت به تو.
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    3 1
    ضعیفترین رئیس جمهور امریکا کارتر