روزنامه واشنگتن پست نوشته است دستگاههای جاسوسی و اطلاعاتی امریکا به سبب رشد بیش از حد از زمان حوادث یازده سپتامبر 2001 از کنترل خارج شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،شبکه خبری راشاتودی ضمن اعلام این خبر افزود ، این روزنامه نوشته است سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ، (سیا) و سرویس های اطلاعاتی مخفی این کشور چنان توسعه و گسترش یافته اند که امکان ندارد بتوان کارایی انها را تعیین کرد.یک تحلیلگر سابق سیا معتقد است ریشه این مشکل به دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش باز می گردد. ری مک گاورن به راشا تودی گفت ، "اساسا دو سازمان سیا وجود دارد.
یکی همان سازمانی است که هری ترومن ، رئیس جمهور اسبق امریکا در سال 1947 تاسیس کرد تا به وی در باره رویدادهای جهان تحلیل و ارزیابی و اطلاعات غیر جانبدارانه و دقیق بدهد.دیگری نیز سازمانی است که همان بازوی عملیاتی است که در واقع از همه محدودیت ها رها شده است و این کار نیز از زمان جرج دبلیو بوش اغاز شد.بوش به یک بند در قانون امنیت ملی 1947 متوسل شد که می گفت مدیر دستگاه اطلاعات مرکزی که اینک همان مدیر دستگاه اطلاعاتی ملی است باید به شیوه ای که رئیس جمهور هر از گاهی بیان می کند کارها را پیش ببرد.
این بند به رئیس جمهور این قدرت را می دهد تا گشتاپوی شخصی خود را تشکیل دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =