ایرنا نوشت: سرپرست سازمان اورژانس کشور از راه اندازی مرکز آموزشی مشترک ایران و آلمان در کشور خبر داد و گفت: کارشناسان و کارکنان عملیاتی اورژانس ایران برای بالا بردن مهارت فنی به مراکز تخصصی وزارت کشور و اورژانس آلمان اعزام می شوند.

 پیرحسین کولیوند در جلسه ای که به دعوت رئیس سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان در این کشور برگزار شد، با اعلام فعالیت‌های انجام شده در سازمان اورژانس ایران، مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان هلال احمر، تبادل تجربیات و دانش بین دو کشور برای ارتقای سیستم اورژانس کشور و مدیریت بحران را خواستار شد.

در این دیدار مقرر شد، مرکز آموزشی مشترک در ایران برای آموزش و پژوهش و ایجاد راهکارهای جدید عملیات اورژانس راه اندازی شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین از گروه آلمانی رسما به منظور بازدید از ایران و عقد تفاهمنامه دو طرفه دعوت کرد.

ساختار مدیریت بحران آلمان
در این دیدار بغومه، رئیس سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان نیز به تشریح فعالیت‌های سازمان امداد فنی کشور آلمان پرداخت.
وی با اشاره به اینکه آلمان دارای 16 ایالت است و هر ایالت مرکز مدیریت بحران مستقل دارد، افزود: در وزارت کشور آلمان، تصمیمات در حوزه حوادث و بلایا در هفت دپارتمان دسته بندی شده‌اند و نزدیک به 1.7 میلیون نیروی داوطلب در سازمان‌های مختلف امدادی از جمله آتش نشانی، سازمان امداد ‌و‌ نجات و صلیب سرخ وجود دارد.

بغومه با بیان اینکه ‏اداره فدرال آلمان برای امدادرسانی فنی به عنوان زیرمجموعه وزارت کشور آلمان فعالیت دارد، گفت: این سازمان با 670 واحد محلی، 66 دفتر منطقه‌ای و همچنین دو مرکز آموزشی و‌ پژوهشی در شمال و‌ جنوب این کشور، فعالیت دارد و 99 درصد از اعضای این سازمان امدادی به طور داوطلبانه برای آن کار می‌کنند و این نیروهای داوطلب از سازمان‌ها و مراکز دولتی، خصوصی و دانشگا‌ه‌ها هستند.

کمک آلمان به زلزله زدگان بم

رئیس سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان با اشاره به همکاری‌های دو کشور در سال های گذشته، افزود: در سال 2003 در زلزله بم برای تهیه آب آشامیدنی و‌ کمک‌های امدادی مشارکت داشتیم.

وی گفت: در زمان وقوع بحران‌های بزرگ و وسیع که وزارت امور خارجه و وزارت کشور تشخیص دهند، این سازمان در عرصه بین المللی وارد می شود و قادر است در کمتر از 6 ساعت تا 40 نیروی انسانی و 42 تن تجهیزات اعزام کند.

بغونه یادآور شد: وظایف سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان شامل تامین تسهیلات فنی در حفاظت مدنی، کمک‌های فنی بین المللی به نمایندگی از جمهوری فدرال آلمان، کمک فنی به عنوان بخشی از پیشگیری از خطرات محلی هنگامی که توسط شرکای مسئول (توسط آتش نشانی، پلیس و امنیت عمومی) درخواست می‌شود، است.

وی با اشاره به فعالیت های بین المللی سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان، اظهار کرد: کمک‌های بین المللی شامل امداد و نجات، تصفیه و توزیع آب، تامین برق اضطراری برای پمپاژ کار پس از سیل، پشتیبانی منطقی برای کمک‌های بشردوستانه، پشتیبانی مهندسی از سازمان‌های شریک بشردوستانه، ساخت اردوگاه‌های پناهندگان، تعمیر و بازسازی ساختمان‌ها، بازسازی زیرساخت‌ها، تعمیر ساختمان‌های عمومی، تعمیر مسکن، عملیات ساخت و ساز ساختمان‌ها، کارگاه‌ها و موسسات آموزشی است.

بغونه افزود: همکاری‌های شبکه حفاظت مدنی در سطح ملی و بین المللی نیز شامل اعطای کمک‌های لازم برای حمایت از پیشگیری از حوادث در کشورهای همسایه، همکاری تنگاتنگ با آتش نشانی‌ها، سازمان‌های امداد نجات و همچنین سازمان‌های امنیتی، اتحادیه مدنی حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا در حین مداخله حفاظت مدنی در داخل و خارج از اتحادیه اروپا با افراد مختلف سازمان ملل متحد، از جمله سازمان ملل متحد پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) است.

وی گفت: همکاری در برنامه غذای جهانی (WFP، یونیسف و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه(OCHA)، مشارکت در پیمان نجات گروه مشاوره بین المللی جست‌وجو و نجات (NSARAG) در سازمان ملل متحد، همکاری نزدیک با همکاری بین المللی بشر دوستانه (IHP) در زمینه اردوگاه‌های پایه، پشتیبانی فناوری اطلاعات و برنامه ریزی زیرساخت برای سازمان‌های شریک بشردوستانه از دیگر اقدامات سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان است.

به گفته وی، مدیریت و رسیدگی به حوادث مختلف از جمله رعد و برق، سیل، آتش سوزی‌های عمده، فروپاشی ساختمان‌ها، انفجارهای گاز، تصادفات قطار، حوادث کامیون و سقوط هواپیما، از اقداماتی است که این سازمان در آنها وظیفه خدمت‌رسانی دارد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان یک ستون مهم سیستم حفاظت مدنی در آلمان است، گفت: این‌ سازمان تاکید زیادی بر ترکیبی از کارکنان آموزش دیده و کارآموزان و گروه‌های متخصص دارد و بنابراین این سازمان برای الزامات مختلف حفاظت مدنی و واکنش اضطراری محلی آمادگی کامل دارد.

بغومه، رئیس سازمان امدادرسانی فنی آلمان آمادگی دولت آلمان را برای همکاری مشترک در حوزه‌های امدادی، آموزشی و تحقیقاتی با کشور ایران اعلام کرد.

پس از این دیدار، یک عملیات امدادرسانی توسط سازمان ملی امدادرسانی فنی آلمان در منطقه جنگلی در شهر برلین به نمایش گذاشته شد.

47237

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =