وزیر صنعت، معدن و تجارت، از ابلاغ مصوبه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به دستگاه های اجرایی خبر داد.

 محمد شریعتمداری گفت:مصوبه قبلی دولت که فاصله تعرفه خودروهای هیبریدی مختلف را کم کرده و شرایطی را فراهم کرده بود که شاید اشتیاق برای ورود خودروهای هیبریدی کم شده بود تغییر یافت.

به گفته وی با مصوبه جدید دولت فاصله بین انواع مختلف بیشتر شد و این مصوبه به این منظور تصویب شد که خودروهای هیبریدی تولید شده به صورت سه نوع موازی، سری و سری موازی را مورد حمایت قرار دهد.

بهترین نوع آن عینا شبیه خودروهای برقی شده و مابقی با نرخ سود تعرفه ترجیحی نسبت به خودروهایی که سوخت فسیلی مصرف می کنند امکان ورود پیدا می کنند که این مصوبه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

 

35223

 

کد خبر 769374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 4
    چیزی که نوشتین نشون می ده که شما هم از سیستم کاری خودروهای هیبریدی چیزی نمی دونین مسئله عدم استفاده از بنزین نیست... وگرنه برق لازم برای همون سرعت های پایین هم از بنزین تأمین می شه... مسئله اینجاست که موتور بنزینی این خودرو ها با سیکل اتکینسون 6 زمانه و در در دور موتور ثابت کار می کنن در نتیجه بازده تولید انرژی از یک مقدار مشخص بنزین بیش تر می شه... به علاوه مثلاً پریوس یک سیستم بازیافت انرژی جنبشی داره که تو سرپایینی ها و هنگام ترمز گرفتن انرژی جنبشی رو تبدیل به برق می کنه و در باتری ذخیره می کنه. تنها دلیلی که من رو برای خرید پریوس نگران کرد و نخریدم این بود که باتریش باید 10 سال یکبار عوض بشه و موتور و سیستم برقش هم پیچیدس و تعمیرش گرون خواهد بود.
  • بی نام EU ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    4 0
    هیچ مرجعی متاسفانه ناظر تعیین این تعرفه های نیست چه هیبریدی چه بنزینی. به هر حال این خودروها هم از نظر مصرف بنزین و هم از جهت آلودگی و هم از کیفی قابل مقایسه با تولیدات داخل و چینی قابل مقایسه نیسند کجاست این مسئول حمایت از حقوق مصرف کننده به امید برداشته شدن سایه مالکیت دولتی از صنعت خودرو سازی داخلی
  • بی نام EU ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    7 0
    پس وای بر ما و که همچنین مهندسینی هنوز از عملکرد خودروهای هیبردی بی اطلاع هستند، این حرفا کدومه، بچه کلاس اولی هم با یک سرح کوتا تو نت متوجه میشه.خخخخخخ
  • بی نام EU ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    6 0
    این دیگه فاجعه هست جای توجیه نداره. یعنی یک مشاور متخصص ندارند؟؟؟؟
  • بی نام EU ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    5 0
    بجاي نظارت كردن روي بازار خياله خودشونو با بالا بردن تعرفه راحت ميكننديعني دولت اينقدر عاجزه كه از پسه ٥ تا دونه وارد كننده خودرو بر نمياد؟
  • بی نام EU ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    1 3
    میشه لطفا بگید چطور وقتی مصرف سوخت لکسوس‌ داخل شهر حدود هفت و نیم تا هشت لیتر هست میتونه به کاهش آلودگی هوا کمک کنه؟ موضوع اینه که همه انواع خودروهای هیبریدی لزوما مصرف بنزین کم و آلوگی کمتری نسبت به خودروهای دیگه ندارند. ممکنه نسبت به بقیه مدلها از همون برند مصرف بنزین کمتری داشته باشند اما نسبت به سایر خودروهای کم مصرف برتری ندارند به همین دلیلی نداره که تعرفه اونا کمتر از خودروهای دیگه باشه. اما همه خودروهای هیبریدی ای که نیروی پیشرانه اساسا از موتور الکتریکی تامین بشه و موتور بنزینی تنها برای دینام و تولید برق و شارژ باتری به کار بره واقعا در کاهش آلودگی هوا تاثیر مثبت داره و باید تعرفه اونا نزدیک به صفر بشه
  • بی نام EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    10 0
    170 درصد مالیات وعوارض....کجای دنیا ازواردات خودرو چنین مالیاتی گرفته میشوند؟؟ آیا مردم ایران محکومند که حتما تولیدات بی کیفیت داخلی راسوارشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 0
    مگه قرار نیست حکم دیوان عدالت اداری اجرا بشه و تعرفه واردات برگرده به قبل؟ باز هم بلاتکلیفیم
  • بی نام EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 0
    5 شده 25 تا 100 جدا تشکر میکنیم از این همه تفکر جهت کم کردن آلودگی هوا خدا قوت خسته نباشید
  • بی نام EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    "براساس گزارش گمرک حقوق ورودی خودروهای هیبریدی تا 1500 سی سی 25 درصد ارزش گمرکی، از 1501 تا 2000 سی سی حقوق ورودی 45 درصد ارزش گمرکی، خودروهای 2001 تا 2500 سی سی حقوق ورودی 65 درصد ارزش گمرکی و خودروهای بیشتر از 2500 سی سی حقوق ورودی 100 درصد ارزش گمرکی است"
  • بی نام EU ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 0
    دقیقا منظورتون از واردات وحشتناک چی بود؟ سال 95 حدود 44 هزار دستگاه امسال حدود 46 هزار دستگاه، با توجه به آمار تولید خودرو در کشور این مقدار واردات حتی 3درصد تولیدات داخلی هم نمی شود؟
  • بی نام EU ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 0
    وقتي باپيشرفت دنياپيشرفت نميكنيم بايدخودروواردكنيم
  • بی نام EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    واقعا" آماردرسته ؟؟؟ .... اگر این همه خودرو وارد شده پس چرا به بازار در طی این مدت خودرو کم عرضه شده بود و قیمت ها بالا رفت و نمایندگی ها از تحویل خودرو امتناع می کردند ....؟؟؟
  • بی نام EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 0
    اکثر خودرو هایی که وارد کشور میشود چینی هستند جای محصولات تویوتا خالیست
  • بی نام EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    پولی که باید صرف خرید یا تعمیر دستگاه های سی تی اسکن در خراسان جنوبی بشه صرف واردات خودرو میشه و مردم هم خوشحالن که دلار ارزونه
  • بی نام EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 0
    چیش وحشتناکه؟ آمار تولید خودروهای بی کیفیت ساخت داخل که وحشتناک تره
  • بی نام EU ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 0
    وحشتناک تعداد تلفات خودرو های وطنی است
  • بی نام EU ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    مسئله عدم استفاده از بنزین نیست... وگرنه برق لازم برای همون سرعت های پایین هم از بنزین تأمین می شه... مسئله اینجاست که موتور بنزینی این خودرو ها با سیکل اتکینسون 6 زمانه و در در دور موتور ثابت کار می کنن در نتیجه بازده تولید انرژی از یک مقدار مشخص بنزین بیش تر می شه... به علاوه مثلاً پریوس یک سیستم بازیافت انرژی جنبشی داره که تو سرپایینی ها و هنگام ترمز گرفتن انرژی جنبشی رو تبدیل به برق می کنه و در باتری ذخیره می کنه. تنها دلیلی که من رو برای خرید پریوس نگران کرد و نخریدم این بود که باتریش باید 10 سال یکبار عوض بشه و موتور و سیستم برقش هم پیچیدس و تعمیرش گرون خواهد بود.
  • بی نام EU ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    هیچ مرجعی متاسفانه ناظر تعیین این تعرفه های نیست چه هیبریدی چه بنزینی. به هر حال این خودروها هم از نظر مصرف بنزین و هم از جهت آلودگی و هم از کیفی قابل مقایسه با تولیدات داخل و چینی قابل مقایسه نیسند کجاست این مسئول حمایت از حقوق مصرف کننده به امید برداشته شدن سایه مالکیت دولتی از صنعت خودرو سازی داخلی
  • بی نام EU ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    پس وای بر ما و که همچنین مهندسینی هنوز از عملکرد خودروهای هیبردی بی اطلاع هستند، این حرفا کدومه، بچه کلاس اولی هم با یک سرح کوتا تو نت متوجه میشه.خخخخخخ
  • بی نام EU ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    من رفتم سر به بیابون بذارم... اینا نمدونم چرا این نظرات به اصطلاح کارشناسی خودشون رو یکبار با یه آدم غیرکارشناس چک نمیکنند نماینده مجلس گفته گفته: "خودرو های بحث برانگیز اخیر به طور کامل هیبریدی عمل نمی کنند و سوخت آن به شیوه دوگانه سوز است" اصلا کلمه هیبرید یعنی ترکیبی خوب اینکه معلومه این خودروها انرژی ترکیبی الکترونیکی و فسیلی مصرف میکنند الان شما فهمیدی خودت چی گفتی؟ بعدش گفته: "پیمایش اندک هیبریدی این خودرو ها و همچنین دوگانه سوز بودن آنها باعث می شود تا مصرف سوخت فسیلی این نوع از وسیله نقلیه با سواری های موجود برابری کند" تو رو خدا این یعنی چی؟ الان کل اصول فیزیک و بقای انرژی که زیر سوال رفت با این حرف
  • بی نام EU ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    در خودروهای هیبریدی مسافت پیمایش مهمترین فاکتور مد نظر نیست .مهمترین ویژگی این نوع خودرو ها عدم استفاده از سوخت فسیلی در هنگام ثابت بودن خودرو مثلا در ترافیک و استفاده از الکتریسیته درسرعت های کم است که اتفاقا بدرد شهرهای پر ترافیکی مثل تهران میخورد .
  • بی نام EU ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 0
    ماشینی که ۵۰ لیتر بنزین میزنی نزدیک هزار کیلومتر تو تهران راه میره داره با بقیه ماشینا برابر میسوزونه ایا؟؟ ایشون اصلا نمیدونه داره راجع به چی حرف میزنه از تویوتا یا هیوندایی تقاضا دارم برای مدت یک ماه به ایشون یه ماشین هیبریدی قرض بدن تا با فوایدش آشنا بشن پ.ن: با کیا شدیم ۸۰ میلیون؟؟؟
  • بی نام EU ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 0
    ما کلا" بیسواد در این مملکت زیاد داریم که فقط حرف میزنن و سر مردم کلاه شرعی می زارن. شما میتونید با خریدن یک مجله اتومبیلی مصرف 100 تای مثلا تویوتا کمری معمولی و هیبریدی رو مقایسه کنید بعد متوجه بشید که آلودگی کدوم کمتره
  • بی نام EU ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    تعرفه تغییر میکند ولی قیمت خودروها تغییر نمیکند و بهانه نمایندگی ثبت سفارش با تعرفه پیشین خواهد بود
  • بی نام EU ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 0
    عرفه براي اين زياد شد كه هيبريدي ها سواري هاي خوبي از تويوتا و كيا و هيوندا بودن كه با مصرف كمتر بنزين قيمتشون هم از سواري بنزيني همون برندها حداقل ٥٠ مليون ارزون تر بود و مثلن تويوتا پريوس ١٥٠ تومن ميشد كه با اون كيفيت و قيمت هم از فروش محصولات هيوندا و كيا كه وارد كننده هاي خيلي خاصي دارن كم كرده بود و هم از فروش بعضي خودروهاي ايراني چيني توي اون قيمت ها پس لابي قوي ذينفعان خاص وارد عمل شد تا هيبريدي ها مزيت رقابتيشون را از دست بدن يعني دقيقن بر خلاف ١٨٠ درجه اي سياست جهاني و داخلي براي حمايت از هيبريدي ها براي مزيت داشتنشون نسبت به بنزيني ها براي تشويق مردم به خريد هيبريدي ها براي مصرف كمتر سوخت
  • بی نام EU ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 0
    واقعا" تعرفه های جدید به خصوص برای خودروهای هیبریدی مضحکه. تمام خودروساز های معتبر دنیا دارن خودروهای هیبریدی و برقی رو جایگزین سوخت فسیلی میکنن بعد رییس جمهور میگه همکارام توی دولت بررسی کردن میگن این خودروها هیبریدی نیست. یعنی هیچ کسی توی دنیا نفهمیده دولت مردان ما فهمیدن که این خودروساز های اروپایی و آمریکایی و ... دارن سر مردم دنیا کلاه میذارن و به اسم خودرو هیبریدی قالب میکنن به ملت. این کوشه کوچکی از تصمیم گیری توی این مملکته همینه که به این روز افتادیم.
  • بی نام EU ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    تعرفه این خودروها باید صفر بشود. واردات خودرهای هیبریدی با توجه به وضع ترافیک والودگی هوا بهترین گزینه هست. از جناب روحانی متشکریم.
  • بی نام EU ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    1 0
    هیبریدی و کم مصرف باید تعرفش 10 درصد بشه
  • بی نام EU ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    5 0
    تعرفه هیبریدی باید صفر بشه تازه دولت مشوق برای خرید این خودروها بده. البته اگه دولت بخواد الودگی هوا کم بشه
  • بی نام EU ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 0
    جالبه تمام کشور ها حتی اونهایی که خیلی هم ثروتمند نیستند دارن مشوق خرید به مشتریان میدن تا هوای هوا رو داشته باشن مثلا هند داره 6000 دلار مشوق میده اونوقت اقایان دولتمرد با نهایت بیسوادی تعرفه را اینطوری بالا میبرن . مرد خوب برو زیر ساخت هیبرید رو در کشور بیار و دست از طلم به محیط زیست و شاید هم مردم بردارید
  • بی نام EU ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    اين تويوتاي نامرد چگونه سرمون رو كلاه مي ذاشته . از يه طرف سنگ آلودگي هوا رو به سينه مي زنن از يه طرف ديگه تعرفه 4 در صدي رو ده برابرش مي كنن تا آلوده كنندگان داخلي به فروش بره .
  • بی نام EU ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    آقا يه دفعه بگين واردات ماشين ممنوعه. همين آشغالهاي توليد داخل رو سوار شين خيال ملت رو راحت کنيد
  • بی نام EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    1 0
    نرخ گذاری تعرفه شمادقیقا شبیه نرخ گذاری هندوانه درمیادین تره باره هنوانه تا ۳کیلو قیمت کیلویی ۵۰۰تومان بالای ۳کیلوقیمت کیلویی ۲۵۰۰تومان وهندوانه زیر ۱۰کیلوپیدانمیکنی
  • بی نام EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 0
    وقتي نظرات كارشناسي اعمال مي شود سند ٥ساله و همه برنامه هاي كلان برا خالي نبودن عريضس، هميشه جيب مردم و جان مردم و محيط زيست كشوره كه بايد تاوان بده
  • بی نام EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    3 0
    تعرفه هیبریدی ها باید صفر بشود
  • بی نام EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    6 0
    اگریک زره انصاف تواین مملکت باشه بایدخودروهای برقی بطورکلی بدون گمرکی وعوارض واردکشورشوندهمانندهمه دنیاوباتسهیلات صفردرصدتاباآلودگی محیط زیست مبارزه جدی شود...واقعاچراکشورایران مثلااسلامی تنهاکشوری است که ازخودروهای هیبریدی عوارض وگمرکی بسیاربالامی گیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟درصورتیکه بایدبدون گمرکی وعوارض واردکشورشوند......