از طریق سامانه رایانه‌ای و با ثبت کد ملی، فرد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شناسایی شده و پس از آن پزشک نسخه درمانی خود را می‌نویسد و برای ارائه دارو در داروخانه‌ها هم بیمه شده توسط کارت ملی شناسایی می‌شود.

ایسنا نوشت:

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: پوشش بیمه خدمات درمانی از طریق «کارت ملی» به صورت آزمایشی در تهران اجرا می‌شود. دکتر رحمت ا... حافظی در این باره افزود: در صورت اجرای این طرح، بیمار در مراجعه به پزشک به جای دفترچه خدمات درمانی "کارت ملی" خود را ارایه می‌کند.

وی گفت: از طریق سامانه رایانه‌ای و با ثبت کد ملی، فرد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شناسایی شده و پس از آن پزشک نسخه درمانی خود را می‌نویسد و برای ارائه دارو در داروخانه‌ها هم بیمه شده توسط کارت ملی شناسایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی اظهار کرد: مرحله نخست استفاده از کارت ملی در بیمه خدمات درمانی حدود چهار تا پنج ماه آینده به صورت آزمایشی در بعضی از مناطق تهران به اجرا در می‌آید و بعد از پایش طرح به تدریج به سایر مناطق تهران و در صورت تامین اعتبار و زیر ساخت‌های لازم به سایر نقاط دیگر کشور گسترش می‌یابد.

وی افزود: اجرایی کردن مرحله دوم این طرح که طی آن هیچ کاغذی رد و بدل نمی‌شود و نیازی به نسخه پزشک هم وجود ندارد، نیازمند تکمیل و ارتقای فناوری‌های ارتباطی و اینترنت در کشور است، به گونه‌ای که باید مراکز درمانی، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و داروخانه ها به صورت آنلاین با هم ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اینکه استفاده از دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی با چالش‌های مختلفی از جمله استفاده از دفترچه دیگران و برخی سوء استفاده‌ها همراه است، افزود: مراحل پیاده سازی "طرح کارت هوشمند سلامت" برای جمعیت تحت پوشش بیمه خدمات درمانی در کشور به صورت آزمایشی به زودی در استان قم اجرا می‌شود. وی ادامه داد: صدور "کارت هوشمند سلامت" در ارتقاء کیفیت خدمات درمانی نقش مهمی دارد، اما نیازمند منابع مالی بسیار و زمانبر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =