ایسنا نوشت:‌رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن سفر به استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از دریاچه ارومیه بازدید کرد و گفت: گرچه فاصله زیادی با حجم نرمال آب دریاچه ارومیه وجود دارد، اما از نظر حفظ وسعت در وضعیت خوبی قرار داریم.

عیسی کلانتری افزود: کمی از برنامه‌ احیا عقب هستیم اما اقداماتی همچون حفاظت فیزیکی حوزه‌ اطراف دریاچه، جلوگیری از چرای دام و برداشت علوفه که از جمله اقدامات ضروری در راستای تثبیت بستر دریاچه و احیاء به شمار می‌آیند با جدیت در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه قابل احیاء است، تصریح کرد: عزم ملی باید برای احیای دریاچه وجود داشته باشد و جمیع شرایط از جمله شرایط اعتباری احیاء فراهم شود.

کلانتری در پایان گفت: با توجه به اهمیت اکوسیستم دریاچه ارومیه و تاکید رئیس جمهوری بر ضرورت احیاء دریاچه‌ها و تالاب‌ها، برنامه‌های احیاء دریاچه با جدیت دنبال می شود.

۴۷۲۳۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    0 0
    این احیا فرضی اگر با استفاده از انتقال مصنوعی ابرها ازسواحل خزر و تخلیه رطوبت توده های هوا قبل از رسیدن به سواحل خزر صورت میگیرد باعث خشکسالی عظیم در سواحل خزر می شود مانند حالا و در مقابل افزایش ناچیز در بارش حوزه دریاچه ارومیه ایجادمی شود . اسم این کار را چه میگذارید . وجدان هم چیز خوبی است. ضمنا با توجه به اینکه برای این کار علاوه بر امواج الکترو مغناطیسی فرکانس بالا احتمالا از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود احتمال ایجاد مشکل ناشی از آن نیز وجود داردو سایر مشکلات ناشی از آن ...