زنجان پایلوت تولید محصولات سالم در کشور انتخاب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان به عنوان پایلوت تولید محصولات گواهی‌شده در کشورانتخاب شد.

حسین جعفری در این باره به خبرآنلاین افزود: در جلسه هفته گذشته مسئولان جهادزنجان و معاونان وزارت مقرر شد زنجان مرکزپایلوت اجرای این محصول درکشور شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: مصرف پایین سموم در روند تولید محصولات، تهیه دستورالعمل‌های فنی در استان، استقرار آزمایشگاه رفرانس فلزات سنگین و باقی مانده کود کشوردر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از دلایل انتخاب این استان به عنوان پایلوت تولید محصولات سالم بود.

جعفری افزود: هم اکنون تولید محصول گواهی شده در استان از هفت محصول سیب، انگور، زردآلو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز که بیشتر مصرف تازه خوری دارند آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در اجرای طرح تولید محصول گواهی شده در استان زنجان اولویت با کشاورزانی خواهد بود که کد 16 رقمی برای محصول خود دریافت کرده‌اند، افزود: تاکنون 4 هزار مورد کد 16 رقمی به محصولات مختلف صادرشده است.

جعفری ادامه داد: این کد به محصولاتی اعطا می‌شود که بر صفر تا 100 مراحل تولید محصول توسط کلینیک‌های گیاه پزشکی و کارشناسان به طور دقیق نظارت شود و این محصولات در بسته بندی‌های خاصی که مشخصات محصول از جمله کد مربوط به کلینیک نظارت کننده و کد کشاورز تولید کننده بر روی آن درج شده است، به بازار عرضه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =