محمدعلی وکیلی

در فضای کنونی جامعه ما با مباحث و موضوعات متفاوتی روبه رو می شویم که گاهی حواشی‎ای نیز در پی دارد؛ نمونه بارز این مسئله را می توان در نوع مواجهه با احمدی نژاد مشاهده کرد. به گونه ای که هر ازچندگاهی رفتاری از سوی این طیف، جامعه را ملتهب می کند؛ اما موضع گیری خاصی از سوی مراکز نظارتی صورت نمی گیرد! وقتی دادستان محترم تهران می‎گوید اگر در برخورد با احمدی نژاد تعللی صورت می گیرد، حتما حکمتی در آن وجود دارد؛ این سوال در اذهان نقش می بندد که آیا ملاک قضاوت «قانون» است یا «حکمت و مصلحت».

در این شرایط اگر مبنا، قانون است چنانچه به آن  تبصره «حکمت» بخورد دیگر نمی توان نامش را قانون گذاشت؛ باید بپذیریم هر کسی که تخلفی مرتکب شده است در هر مقامی، باید طبق قانون و بدون اغماض و مصلحت اندیشی با آن برخورد شود.

اما اگر اعتقادمان بر این است که مبنا حکمت و مصلحت است؛ این سوال مطرح می شود که چرا این مصلحت و حکمت درباره دیگران به کار نمی رود؟ چرا حکمت و مصلحت تنها برای احمدی نژاد رعایت می شود؟

این سوال مهمی است که پاسخ آن می تواند یادآور یک برخورد دوگانه باشد. همواره باید مد نظر داشته باشیم که برخورد دوگانه عدالت را خدشه دار می کند، مضاف بر آنکه این مسئله می تواند میزان اعتماد و اعتقاد مردم را کاهش دهد. بنابراین باید توجه داشته باشیم که نگاه مردم دائما به این سو است و تمام رفتار و گفتار، به جد و موشکافانه مورد بررسی قرار می گیرد؛ یادمان نرود اعتماد مردم مهمترین سرمایه است.

نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس دهم

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =