ایسنا نوشت: رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به مفقود شدن سعید مرتضوی گفت: نمی‌دانم ایشان متواری شده یا خیر، ولی شاید معذوریتی داشته باشد.

الله‌یار ملکشاهی در خصوص مفقود شدن سعید مرتضوی در پاسخ به اینکه در کشور ما که داعش به راحتی مهار می‌شود چگونه می‌شود که سعید مرتضوی از زیر تیغ بران دستگاه قضا مفقود شود، گفت: این موضوع در مقایسه با داعش یک امر بسیار عادی است. در کشور ما روزانه تعدادی از افراد محکوم می‌شوند، محکومیت‌شان قطعی و ممکن است حکم‌شان اجرا یا با تاخیر اجرا شود.

وی با بیان اینکه هر کسی که محکوم می‌شود ممکن است بتواند چند روزی خود را مخفی کند، گفت: این موضوع خیلی مهم نیست. اگر حکم قطعی راجع به هر کسی صادر شود نظام ما و قوه قضاییه نشان می‌دهد که حکم را اجرا می‌کند و هیچ مصونیتی در این باره وجود ندارد.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به مفقود شدن مرتضوی، گفت: نمی‌دانم ایشان متواری شده یا خیر، شاید معذوریتی داشته باشد.

ملکشاهی در خصوص پاسخ به این سوال که مفقود شدن مرتضوی تا چه اندازه در اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی خلل ایجاد می‌کند بیان کرد: خیر، ایجاد نمی‌شود. شما می‌بینید کسی از بالاترین سطوح اگر تخلف کند محکوم می‌شود. این از نقاط قوت نظام ماست. حال قاضی وزیر و یا وکیل باشد. هر کسی تخلفی کند مصونیتی ندارد و حکم برایش صادر می‌شود، این نکته‌ای مهم و ارزشمندی برای نظام است ولی تاخیر در اجرای حکم طبیعی است، مهم این است که قوه قضاییه به دنبال اجرای احکام است. 

کار دستگاه قضا نیست
همچنین یحیی کمالی‌پور با اشاره به مفقود شدن سعید مرتضوی بیان کرد: در این کشور قانون نسبت به همه یکسان اجرا می‌شود. هر کسی در هر موقعیتی تا به امروز اگر اتهامی متوجه‌اش شده باشد قانون وی را مورد پیگیری قرار داده و حکمش اجرا شده است.

وی افزود: آقای مرتضوی هم یکی از افرادی بوده که تخطی کرده و قانون با وی برخورد کرده است. ایشان در هر نقطه‌ای از کشور و دنیا باشد قابل دسترسی است. ایشان را می‌توان دستگیر و برای اجرای حکم اقدام کرد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد:‌ اینکه بگوییم ایشان رفته یا خیر، هنوز چیزی مشخص نیست که ایشان در داخل کشور است یا خارج کشور.

کمالی‌پور در خصوص اینکه آیا این موضوع می‌تواند در اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا خدشه ایجاد کند بیان کرد: اینکه ما احساس کنیم که دستگاه قضا پشت قصه فرار متهمی باشد یک امر ناصوابی است. دستگاه قضایی خودش کسی را محکوم کند نمی‌آید فراری‌اش بدهد.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =