۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
آبرسانی به ۵ روستای شهرستان پلدختر

رئیس آبفار پلدختر به کاهش سطح آب‌های زیر زمینی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان پلدختر ۱۵ روستای زیر۲۰خانوار فاقد آب هستند که به صورت سیار و با تانکر عملیات آبرسانی به آنها انجام می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مرتضی کاییدی اظهار داشت: ۲۵۰ روستا در شهرستان پلدختر وجود دارد که ۱۲۶ روستا از نظر آبرسانی زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند و آبرسانی به آنها انجام گرفته است و برخی روستاها نیز مثل روستای طایی علیا از آب چشمه‌ای که جهاد و آبفار برای آنها بهسازی کردند استفاده می‌کنند اما تحت پوشش آبفار نیامدند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان پلدختر ۱۵ روستا فاقد آب است که به صورت سیار و با تانکر  عملیات آبرسانی به آنها انجام می‌گیرد، افزود: طرح آبرسانی روستای دادگلاب با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره برداری از آن ۳۰ خانوار با ۱۲۰ نفر جمعیت از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند و برای این پروژه تاکنون ۲۰۰میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس آبفار پلدختر عنوان کرد: پروژه آبرسانی کورشوراب پروژه‌ای مشترک بین شهرستان پلدختر و دوره چگنی است که با بهره‌برداری از آن ۱۲ روستا از آب سالم برخوردار می‌شوند که شش روستای شهرستان پلدختر از جمله کور شوراب، هیلگه کالیاب، هیگه باغ فیروز و زخاب وچم باریک ومشهدی گجروهیگه ابراهیم است که نزدیک دو میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان برای این پروژه هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد از جمعیت روستای پلدختر از آب سالم برخوردار هستند ما تلاش می‌کنیم این میزان افزایش پیدا کند ولی به طور یقین در سال ۹۷ تنش آبی در شهرستان پلدختر وجود دارد چون سطح آب‌های زیر زمینی بسیار کاهش پیدا کرده است ما تلاش می‌کنیم به صورت نوبت بندی و با تانکر آبرسانی انجام دهیم که مشکلی پیش نمی‌آید چون آب چیزی نیست که بخواهیم جایگزین آن را داشته باشیم.

کائیدی با اشاره به اینکه این هفته برای بحران آب در شهرستان با حضور تمام ادارات در فرمانداری جلسه داریم تا مشکلات را بررسی کنیم تصریح کرد: به شدت با انشعابات غیر مجاز برخورد می‌شود و اکیپ‌های اداره آبفار پلدختر به طور جد پیگیر این موضوع هستند.

وی اظهارداشت: برای حل مشکل آب چم مهر به شدت پیگیر هستیم که یک حلقه چاهی را اجاره کنیم البته در حال حاضر در این روستا تنش نداریم و نوبت بندی آب انجام می‌گیرد اما مصرف آب بشدت بالاست و از سرانه مصرف ۱۲۰به ۱۹۵لیتر بر ثانیه آمده است.

رئیس آبفار پلدختر در پایان به مردم این شهرستان توصیه کرد: در مصرف آب صرفه جویی کنند و با این اداره بجهت خدمات دهی بهتر همکاری لازم را داشته باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =