روزنامه خراسان در گزارشی به قلم امید ادیب در شماره امروز خود نوشت: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت دهم و مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد با اشاره به برخی مواضع و جملات احمدی نژاد در سال های اولیه تشکیل دولت نهم که ولایت فقیه را اساس زندگی خود می‌دانست، گفت: سقوط چنین سیاستمداری در هر نظامی جای بحث دارد و وضعیت فعلی احمدی نژاد عبرت آموز است.

محمد علی رامین که شامگاه سه شنبه در نشست «بررسی فراز و فرود احمدی نژاد» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی سخن می گفت، با اشاره به این که دشمن حتی مداحان و قاریان را هدف جاسوسی قرار می دهد، گفت: احمدی نژاد هم در همین سیل گرفتار آمد. وی در عین تجلیل از دولت های نهم و دهم در حوزه گسترش عدالت و تکمیل زیرساخت های کشور تأکید کرد: هیچ رئیس جمهوری در ایران جسارت به چالش کشیدن ساختار نظام را نداشته و این قدر نامه های وقیحانه و گستاخانه به راس نظام ننوشته است، حتی بنی صدر.

رامین افزود: برخلاف تصور موجود که احمدی نژاد را آلت دست مشایی و بقایی می داند، من معتقدم هر دوی این ها از اول آلت دست احمدی نژاد بودند. رامین در عین حال با اشاره به این که تا زمانی که داوود احمدی نژاد در کنار برادرش بود، جایی برای مشایی باز نشد، مدعی شد «عوامل آقای هاشمی توانستند بین این دو برادر جدایی بیندازند، آدم های جدیدی هم که آمدند، بعضاً با خارج ارتباط داشتند، در بعد بین المللی هم به احمدی نژاد قبولاندند که نظام و رهبری و نام ایران در دنیا شناخته شده نیست و این تو هستی که باید چهره شوی!»

رامین به اتفاقات سال 88 اشاره کرد و گفت: وقتی فتنه 88 اتفاق افتاد، تحلیل احمدی نژاد این بود که رهبری دیگر برای اداره کشور فردی را ندارد و این من هستم که بایدحرف اول و آخر را بزنم.وی با یادآوری بیداری اسلامی که توسط احمدی نژاد به بیداری انسانی تعبیر می شد، گفت: «از این جا احمدی نژاد در لفافه اظهار می کرد که دوران اسلام گرایی گذشته است. البته این عبارت را مشایی بر زبان هم آورد. او می گفت بشار اسد رئیس جمهور سوریه آدمی است که طبق احادیث باید از بین برود تا امام عصر ظهور کند.» وی در پاسخ به این سوال که باید با احمدی نژاد چه کرد؟ تأکید کرد:او می خواهد دیده شود.نزدیکانش هم همین حرف را در زمان مسئولیت اش می زدند و می گفتند بگذارید مطرح بشویم، ولو به ما فحش بدهند. بنا بر این بهترین راه این است که احمدی نژاد را رها کنیم.

حاشیه نگاری خبرنگار خراسان
* محمدعلی رامین، هاشمی رفسنجانی و فتنه 88 را دو عامل غلتیدن رئیس جمهور سابق به وضعیت فعلی دانست تا جایی که یکی از دانشجویان به اعتراض گفت: «این جلسه بررسی فراز و فرود احمدی نژاد است یا هاشمی؟!»

* این جلسه طولانی از ساعت 20:30 آغاز و تا ساعت 23:50 شامگاه سه شنبه ادامه یافت.

* در بخش پرسش و پاسخ، یک دانشجو درباره به دنیا آمدن نوه رامین (فرزند مهناز افشار و یاسین رامین) در آمریکا پرسید که محمدعلی رامین در پاسخ این موضوع را تکذیب کرد.

* رامین همچنین درباره پرونده اتهام فرزندش به ورود شیر خشک فاسد، گفت :دادگاه این اتهام را نپذیرفت و اتهام او در نهایت به اختلاف حساب با هلال احمر تقلیل پیدا کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =