میزان نوشت: فرمانده کل ارتش با اشاره به اهمیت مقوله سرباز و سربازی، تصریح کرد: سربازی در همه جوامع یک کار ارزشمند است و در همه زمان‌ها هم این چنین بوده است؛ سربازی و سپاهی گری همواره در چشم مردم جایگاه ویژه داشته است.

امیر موسوی فرمانده کل ارتش امروز طی سخنانی در دهمین جشنواره «جوان سرباز» با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) وروز جوان و تبریک پیشاپیش میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: انشاءالله باشیم وببینم آن روز دیدنی را که حضرت ندای الله اکبر سر خواهند داد و کاخ‌های ظلم و ستم نظام سلطه به یکباره فرو خواهد ریخت.

اهم سخنان وی از این قرار است:
*سربازی در همه جوامع یک کار ارزشمند است. سربازی همواره در چشم مردم جایگاه ویژه ای داشته و در طول زمان نیز چنین بوده، اما اسلام بالاتر از همه، سربازی را عبادت می داند که موجب امنیت و پایداری جامعه است. انقلاب اسلامی ایران عالی ترین جایگاه و مفاهیم را برای سربازی ترسیم کرده است و حضرت امام خمینی (ره) آنقدر برای سربازی احترام قائل هستند که فرمودند: ای کاش نام من را هم در فهرست سربازان ثبت کنند.
*در دنیای امروز و در بین همه نظریه‌پردازان نظامی کامل‌ترین و روشن‌ترین نظریه‌ راجع به سرباززی را مقام معظم رهبری دارند. این امر از بیانات و تدابیر ابلاغی‌ ایشان استنباط می‌شود و ما بر اساس این نظریه‌ها به سربازی به عنوان یک برهه ممتاز و خاص و تعیین‌کننده از زندگی جوانان می‌نگریم.

*سربازی از دو جهت بسیار اهمیت‌ بالایی دارد. جهت اول حضور و وجود سرباز و آمادگی او که امنیت‌زا است و باعث ایجاد قدرت ملی و بازدارندگی‌ می‌شود که اجازه نمی‌دهد در مخیله‌ کسی فکر تجاوز شکل بگیرد. از جهت دیگر دوران سربازی، دوران تحکیم روحیه انقلابی‌ در وجود جوانانی است که برای سربازی‌ آمده‌اند. این مقطع از زندگی دورانی است که باید تدیّن، تشرّ‌ع و باورها‌ و گفتارها و رفتارها نهادینه و استحکام شود.
*تمامی‌ اقدامات زیر چتر امنیت قابل اجرا است. اگر امنیت نباشد هیچ کاری شدنی نیست و وجود امنیت بستگی به وجود سرباز دارد و سرباز ضامن و تکیه‌گاه تداوم حیات‌ ملت است.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772998

برچسب‌ها