مدیرکل تعاون لرستان با بیان این‌که برای تحقق شعار سال سه رکن مردم،دولت و کارآفرینان نقش دارند، گفت: در بخش مردم، آحاد جامعه باید متعصب به مصرف کالای ایرانی باشند کمااینکه خرید کالای ایرانی موجب تثبیت اشتغال و از بین رفتن وابستگی به خارج است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان،  هشتم اردیبهشت، در بیست‌ونهمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان، اظهارکرد: در چهارمین روز از هفته کارگر و به پاس تکریم مقام کارگران این جشنواره تدارک دیده شد، کمااینکه بوسه بر دستان زحمت‌کش کارگران را موجب افتخار می‌دانیم.
وی در خصوص اهداف بیست‌ونهمین جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه لرستان، گفت: الگوهای موفق باید به جامعه معرفی شوند و باید افراد خلاق را تکریم کرد که این جشنواره فرصتی برای تکریم از جایگاه و منزلت کارگر است.

ثبت‌نام ۱۰۷۸ نفر در جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه لرستان

آشتاب با بیان این‌که در ابتدای جشنواره کمیته تخصصی جشنواره با همکاری صنعت معدن و تجارت تشکیل شد، افزود: تعداد ۱۰۷۸ نفر و بنگاه در این جشنواره ثبت‌نام کردند و این آمار نوید از پتانسیل بالای جامعه کار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص ارزیابی آثار این جشنواره گفت: در نهایت دو گروه‌کار نمونه، دو واحد نمونه و یک کارگر نمونه شاخص انتخاب شد و این افراد به در مرحله کشوری نیز حضور دارند.
وی با بیان این‌که امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: برای تحقق شعار سال سه رکن مردم و دولت و کارآفرینان نقش دارند.
آشتاب با بیان این‌که در بخش مردم، آحاد جامعه باید متعصب به مصرف کالای ایرانی باشند، عنوان کرد: خرید کالای ایرانی موجب تثبیت اشتغال و از بین رفتن وابستگی به خارج است.

لزوم توجه ویژه دولت به مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان وظیفه دولت در تحقق شعار سال را تسهیل‌گری شرایط و ارائه مشوقات تسهیلات و مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز ذکر کرد و افزود: رکن سوم تحقق شعار سال، کارآفرینان هستند که کارگران هم در این راستا نقش مهمی دارند.
وی با اشاره به این‌که کارگران با تلاش مضاعف تولید مشتری پسند داشته باشند، عنوان کرد: در اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان چند برنامه در دستور کار داریم به طوری که تلاش برای تثبیت کار در واحدها اولویت اول حمایت از کارگران است.
آشتاب با بیان این‌که سیاست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بحث دعاوی کارگری سازش و حل و فصل سازشی آن‌هاست، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ بیش از ۴۵ درصد دعاوی کارگری لرستان منجر به سازش شد.

انجام بیمه نوعی مصونیت و ایمنی است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص ارتقا و امنیت شغلی کارگران نیز، گفت: کارفرمایان گاهاً کارگران را بیمه نمی‌کنند، این در حالی است که انجام بیمه نوعی مصونیت و ایمنی است، کمااینکه قراردادهای سفید امضا در برخی کارگاه ها دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: اعمال معافیت‌ها و مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایانی که اقدام به شغل جدید داشته باشد اولویت دیگر جامعه کارگری استان است.
آشتاب به مبارزه با اشتغال اتباع بیگانه در سطح استان اشاره و افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح کاج و کاهش ۲۵ درصدی این آسیب‌ها در سطح کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی انجام شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به توسعه اماکن فرهنگی ورزشی کارگری لرستان اشاره کرد و افزود: در پنج شهرستان مجموعه ورزشی داریم و احداث باشگاه سوارکاری در مجموعه ورزشی بروجرد شروع شده است.
وی عنوان کرد: در بحث تعاون، توسعه تعاون و اجرای طرح روستا تعاون، تعداد ۳۳ تعاونی در این طرح تشکیل شد.
وی اعمال نظارت بر تعاونی‌ها و اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه تعاون را اولویت دیگر اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ذکر کرد و افزود: جامعه کارگری و کارفرمایی لرستان درک درست از شرایط دارند، کمااینکه آموزش به تشکل‌های کارگری در دستورکار است زیرا تشکل‌های کارگری شرکای اجتماعی و بازوی توانمند وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =