مهر نوشت: معاون فنی و زیربنایی راه آهن از راه اندازی نخستین قطار بدون توقف تهران - کربلا در ایام اربعین ۹۸ خبر داد.

مازیار یزدانی درباره راه آهن شلمچه بصره اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت کارگاه احداث این مسیر همچنان غیر فعال است و قرار است طی ماه های آینده در سال جاری و احتمالا در پاییز امسال فعالیت ساخت این خط ریلی آغاز شود.

وی زمان احتمالی اتمام این پروژه را حدود یک سال عنوان و اظهار کرد: در صورت شروع به کار عملیات ساخت راه آهن شلمچه ـ بصره و همچنین احداث پل بصره بر روی رودخانه اروند در پاییز امسال، سال آینده (۹۸) کار احداث این خط ریلی به پایان می رسد.

به گفته معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن، زائران می توانند اربعین ۹۸ با قطار و بدون توقف از تهران به کربلا بروند.

گفتنی است در سال های گذشته زائرانی که قصد سفر ریلی به کربلا را در ایام اربعین حسینی (ع) داشتند، پس از توقف در شلمچه، با اتوبوس به بصره رفته و مجددا از آنجا با قطار به کربلا سفر می کردند که با احداث این خط آهن در سال جاری، می توانند بدون توقف تا کربلا سفر کنند.

عباس آخوندی در ۲۴ فروردین ۹۴ در سفری به استان بصره عراق، در مراسم کلنگ زنی احداث این خط آهن ۳۵ کیلومتری حضور یافت و اعلام کرد زائران می توانند در اربعین ۹۵ بدون آنکه در میانه راه از قطار پیاده شده و بخشی از مسیر را با اتوبوس طی کنند، بدون توقف تا کربلا را طی کنند.

همچنین ایران در این مذاکرات با توجه به اینکه ریل از سمت ایران تا مرز شلمچه رسیده بود، هزینه احداث پل ۷۰۰ متری بصره بر روی رودخانه اروند را تقبل کرد و قرار شد از سمت اروند تا ایستگاه راه آهن بصره را طرف عراقی بسازد. حتی در قانون بودجه سال ۹۵ و ۹۶ مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه احداث این خط منظور شد. اما خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست خبری در اسفند ماه سال گذشته گفته بود: از آنجایی که این پروژه به صورت یک بسته یکپارچه بوده و طرف عراقی به وعده خود عمل نکرده، لذا ایران از احداث این پل فعلا صرف نظر کرده است.

عباس نظری مدیرکل بین الملل راه آهن نیز مهر ماه سال گذشته علت عدم اجرایی شدن احداث خط آهن شلمچه بصره را عدم پایبندی عراقی ها به وعده های خود دانست و گفت: عراقی ها پای کار نیامدند.


35225

 

کد خبر 773532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    6 2
    لطفاً بگویید قطارهای بدون توقف در داخل کشور کدامها هستند؟ آیا مثلاً از تهران به اهواز یا شیراز و یا زاهدان قطارهای بدون توقف و در شآن ایرانی داریم؟ بعد از 40 سال دستاوردهای ما چه بوده؟ چراغ هایی که همچنان به خانه روا هستند به مسجد حرام خواهند بود.
  • بدون نام ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 0
    اين واجبه اين مملكت بود!!!! دوازده سال هيت كه دارن يه جاده تهران شما مي سازن هنوز سر نگرفته و جديدا ديدن چه جوري مردم رو بچاپيم اومدن از جاده چالوس عوارضي بيست تومني اقتتاح كنن بدون ارايه خدماتي خدا پدر رضا شاه رو بيامرزه با بيل و كلنگ سال پيش اين رو ساخت اخوندا با تجهيزات امروزي نمي تونن
  • بدون نام ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    3 0
    حج و زيارت همينجاست همين مردم همين اواره نشين ها همين مردم بي بضاعت همين بيماران بدون پول همين بيكاران همين كودكان كار همين ... به واله ثوابي نداره وقتي ببيني اين همه مستمند هست و تو براي دل خودت و پول مفت به جيب اين اعراب بريزي
  • بدون نام ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 0
    امروز اقاي هاشمي ريس شوراي تهران مي گفتن پول براي گسترش و توسعه مترو لازم داريم هم بخاطر كاهش ترافيك و هم الودگي هوا به نظر شما الان اين هزيمه هاي كربلا كه مردم خودشون مي تونن مثل سفرهاي ديگه شون برنامه ريزي كنن و برن لازمه كه كارناوال راه بندازيم يا اين اولوينهاي شهر و كشور خودمون رو حل كنيم كه بخاطرش سرطان و بيماري گريبانگير بچه و مردك اين شهر و كشور نشه الي ماشاله ما مشكل داريم در اين مملكت كه نخوايم براي اين سياسي بازيها هزيمه مفت كنيم
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      1 1
      بله واجبه؛ اول حفظ حکومت مهمه جوان
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 0
    لطفاً نظرها را منتشر کنید و اینقدر بی وجدان نباشید، اگر هنوز چیزی از آن باقی مانده.