این ۱۱ عکس‌ خیره‌کننده از افغانستان رنج‌کشیده را ببینید

یکی از عکاس‌های خبری که در حمله امروز افغانستان کشته شد «شاه مری» بود؛ او رنج مردم این کشور را در قاب دوربینش ثبت می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از آتلانتیك، شاه مری، دبیر بخش عكس فرانس پرس در كابل، یكی از 25 قربانی بود كه بر اثر انفجار بمب در افغانستان جانشان را از دست دادند. او كارش را در پوشش اخبار افغانستان از سال 1998 برای AFP آغاز كرد و در طول بیست سال گذشته، بیش از هجده هزار عكس از او منتشر شد كه شامل جنگ در افغانستان و مردم جنگ‌زده و در عین حال زندگی روزمره مردم و زیبایی‌های این كشور بوده. در ادامه، بعضی از عكس‌های شاه ماری را كه به وضعیت اجتماعی مردم افغانستان پرداخته می‌بینید.

1: سمیع‌الله، پسر یازده ساله افغان، پسر كفاشی است كه منتظر مشتری‌ ایستاده است. او دومین پسر از خانواده هشت‌نفره‌شان است كه برای تامین مخارج خانواده، از صبح تا غروب در غرب كابل به كار واكس زدن كفش‌ها مشغول است. فقر و ناامنی، هزاران كودك افغان را مجبور به كار كرده، آنها به جای تفریح و آموزش، به كار كردن در خیابان‌ها و كارگاه‌ها مشغولند.

2: نیلوفر رحمانی، زن 23 ساله افغان، اولین خلبان زن در این كشور است. او در این كشور به دلیل كلیشه‌های جنسیتی و تفكر مردسالار، با تهدیدات زیادی رو به رو شده اما همچنان در ادامه راهش مصمم است.

3: یك مرد مجروح در اثر حملات بمب‌گذاری در كابل در سال 2009. در این حمله 12 نفر كشته شدند. این حمله جزو تهدیدات طالبان در این كشور بود.

4: یک کودک آواره افغانی از ولایت هلمند در حوالی کابل

5: یک زن افغان آواره منتظر دریافت کمک از برنامه غذای جهانی در کابل است

6: نیروهای امنیتی افغان پس از یک حمله انتحاری در ناحیه بصار ولایت پنجشیر در مرزهای شورشیان ایستاده‌اند

7: بستگان سعید جواد حسنی، جوان 29 ساله افغان، که در حمله انتحاری به یک مینی بوس کشته شد، در غم از دست دادن او هستند. او جزو کارکنان کانال تلویزیونی افغانستان بود كه در روز 21 ژانویه 2016 در کابل کشته شدند.

8: كودك افغان در برف



9
: یک زن زخمی افغان پس از حمله بمب گذاری انتحاری در کابل در 21 مارس 2018 در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته



10: طرح واكسیناسیون كودكان افغان برای پیشگیری از فلج اطفال

11: یك كودك افغان در حال راه رفتن با پای مصنوعی در یکی از بیمارستان‌های صلیب سرخ برای قربانیان جنگ و معلولان در کابل

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    0 0
    خانم نیلوفررحمانی، بشما و خانمهای مثل شما افتخار میکنم و امیدوارم که دلسرد نشوید و همین طور خودتوت رو جلو بکشید. شما برای خنانمهایدیگریک الگو هستبد. موفق باشید.
  • ثابت تقوی A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    0 0
    وقت آنست که نخبگان و تحصیل کردگان افغان و همچنین تصمیم گیران آن مملکت به خود بیایند و دلبستگی های سراب وار و ویرانگر به غرب را کم کنند و از ظرفیتهاو توانمندیهای مام وطنشان ایران بهینه استفاده کنند. مسئولین افغانستان نباید در هیاهوی این سالهای غرب راه خود را گم کنندو در چاه بیگانگان و نااهلان امریکا و هم پیمانان آنها در غرب و شرق بیافتند. آنها باید بدانند و بفهمند که آمریکا پولی که مدعی هزینه اش در افغانستان هست در واقع همان هزینه های سلاح و بمب حقوق سربازان خود است که بنام حفاظت از افغانستان هزینه میشود ولی در واقع برای تضمین و دنبال کردن اهداف شوم خود در منطقه هزینه میشود. افغانستان تغییرنخواهد کرد تا زمانی نگرش نخبگان آن دیار نسبت به ایران تغییر نکند.