۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۸
فیلم | پمپئو برای ایران خط و نشان کشید

وزیر خارجه آمریکا در اولین حضور خود میان کارکنان وزارت خارجه بار دیگر ایران را حامی تروریسم خواند و خواستار راهبرد جدی برای مقابله با جمهوری اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسيما، مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا بي توجه به اقدامات کشورش در حمايت همه جانبه از تروريستها و کشورهاي حامي آنها در منطقه، مي گويد: بايد با اقدامات بي ثبات کننده ايران در منطقه مقابله کنيم!

مايک پمپئو در جمع کارکنان وزارت امور خارجه آمريکا گفت: من به خاورميانه (غرب آسيا) سفر کردم. ما به تلاش هاي ديپلماتيک قدرتمندانه در آنجا براي مقابله با رفتار بي ثبات کننده ايران در سوريه، يمن و سراسر منطقه نيازمنديم. ما بايد با تروريسم جهادي و در کشورهايي که حاکميت ضعيفي دارند، مقابله کنيم. اينها همه چالش هاي بزرگي هستند. اما من اين اطمينان را دارم که تيم ما در وزارت خارجه مي تواند راهبردهايي را ايجاد کند به طور اصولي اين چالش ها را حل و فصل کند.
 
پمپئو در بخش ديگري از ادعاهاي خود گفت: مردان و زنان وزارت خارجه آمريکا و نهادهايي که نماينده آمريکا در جهان هستند،هميشه کارهاي بزرگي انجام داده اند. اين موضوع به خوبي در تاريخ کشور ما مشاهده مي شود. اين تيم به موضوع انقلاب اسلامي ايران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه رسيدگي کرد و يک نشست مهم را در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش در ريکياويک برگزار کرد. ما ائتلافي از متحدان در زمان جنگ اول خليج (فارس) تشکيل داديم. ما پيش از اين در رابطه با يکپارچگي آلمان هم صحبت کرديم.

 

 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =