صبح امروز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان طی نشستی خبری با اصحاب رسانه استان، عملکرد جمعیت هلال احمر لرستان در سال گذشته را زبانزد کل کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، صارم رضایی با اشاره به حوادث سقوط بهمن در اشترانکوه، غرق شدگی ها و ریزش تونل برفی و... گفت: سال گذشته سال پرحادثه ای بود و نیروهای امدادو نجات استان از هیچ تلاشی فروگذار نبودند حتی در حادثه زلزله کرمانشاه نیز نیرو های امداد و نجات ما پیش از عوامل امدادی استان کرمانشاه حضور پیدا کردند که با تحسین کل کشور همراه بود.

رضایی افزود: در حادثه اشترانکوه نیز نیروهای امداد و نجات تا جایی که بالگرد امکان پرواز داشت مشغوال عملیات امداد ونجات بودند که حتی در  این برهه موفق به اخذ رکورد بین المللی شدیم. در سقوط هواپیمای حادثه ارتفاعات یاسوج نیز تنها امدادگرانی که توانستند در ارتفاعات 4200 متری رشته کوه دنا بخوابند، از جمعیت هلال احمر لرستان بودند.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت داوطلبان با 6 هزار داوطلب در قالب 30 خانه داوطلبی فعال می باشند که اجرای برنامه داوطلبیار امداد و نجات نیز از دیگر برنامه های این حوزه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه در تشریح عملکرد این نهاد کمک رسان ابراز داشت: در ایام نوروز با فعالیت 18 پایگاه ثابت به نام هلال احمر در رسیدگی به نیاز افراد و بحث تصادفات جاده ای پاسخگوی مردم بودیم که هشت پایگاه دیگر نیز در طول فصول سال به این تعداد پایگاه اضافه می شود. در کل در لرستان لرستان 977 مورد عملیات شامل تصادفات جاده ای، کوهستانی، کولاک و.. داشته ایم.
هلال احمر لرستان در بحث کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه18 میلیارد تومان کمک نقدی و غبر نقدی داشته است.
حضور تیم های واکنش سریع در 9 شهرستان از استان پایه ریزی شده است که شامل برگزاری کلاسها و آموزشهای خاصی نیز می باشد.
سال گذشته 264 دوره آموزش همگانی را برگزار کردیم که خصوصا در بخش خادم به معنای "خانواده ی آماده در مخاطرات" با استقبال چشمگیری مواجه بودیم و قطعا آموزش صحیح افراد در رویارویی با مخاطرات باعث کاهش تلفات در مواقع بحرانی خواهد بود.
در بحث حوادث جهانی نیز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران 45 روز در کشور میانمار حضور داشته ایم که کمکهای کشور عزیز ایران به حادثه میانمار علاوه بر اقلام امدادی شامل 24 میلیون تومان بوده است.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =