ایلنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: موفقیت یا شکست برجام به عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفت‌وگو به جای منازعه است.

امیر دریابان علی شمخانی در نشست فصلی فرماندهان، روسا و معاونان ناجا با تقدیر و تشکر از اقدامات و عملکرد آحاد فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی گفت: پلیس در ماموریت‌های سال ۹۶، کارنامه قبولی و قابل دفاعی دارد.

وی با بیان اینکه ناجا از مهمترین نهادهای کشور و حائز شأن اجتماعی و امنیتی است، اظهار داشت: عملکرد نیروی انتظامی توأم با خویشتنداری و رأفت است و پلیس جایگاه اجتماعی بسیار خوبی در بین مردم دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملاک عمل ناجا از دریچه آستانه تحمل بالا، خویشتنداری، رأفت و اقتدار است، تصریح کرد: البته خویشتنداری و رأفت ناجا نباید بهانه‌ای برای هجمه علیه پلیس باشد.مردم هجمه علیه پلیس را تحمل نمی‌کنند و قطعاٌ تسلیم فضاسازی‌‌‌های روانی و دروغین علیه نیروی انتظامی نخواهیم شد.

وی از نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور یاد کرد و خاطرنشان کرد: این نهاد دارای شئون مختلف انتظامی، امنیتی، اجتماعی و دارای کارکردهای راهبردی و تعیین کننده است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان سازمانی که بیشترین ارتباط را با لایه‌‌های اجتماعی داراست، ابراز داشت: ناجا به عنوان سازمانی انتظامی - اجتماعی و علیرغم پیچیدگی‌‌‌‌‌های ماموریتی توانسته است با بکارگیری هوشمندانه فناوری‌‌های نوین ضمن افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات، موضوع نظارت بر عملکرد خود را نیز ساختارمند کرده و در این حوزه در کشور پیشتاز باشد.

شمخانی، با مقایسه نقش و جایگاه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با سازمان‌‌‌های مشابه در دنیا بیان کرد: ماهیت مردمی، خویشتنداری و رأفت توأم با اقتدار موجب افزایش اعتماد جامعه به پلیس و نفوذ معنوی این نیرو در کشور شده است.

وی بر مقابله قاطع و همه‌جانبه با متخلفان و هنجارشکنان که به شکل پیچیده‌‌‌ای سعی دارند رخدادهای فرهنگی و اجتماعی را سیاسی و سپس امنیتی کنند، تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اظهارات و اقدامات رئیس‌جمهور متوهم آمریکا در موضوع برجام یادآور شد: موفقیت یا شکست برجام به عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفت‌وگو به جای منازعه و همچنین میزان کارآیی نهادهای بین‌المللی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز چالش‌های گوناگون در جهان است.

شمخانی افزود: اگر رئیس‌جمهور فعلی آمریکا توافق و تعهد دولت قبل از خود را قبول ندارد، قطعاً هیچ کشور دیگری حاضر به مذاکره و توافق با آمریکا نخواهد بود، چراکه این احتمال وجود دارد، دولت‌‌های بعدی نیز تعهدات فعلی را رد کنند.

وی با تبیین ابعاد جنگ ادراکی که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای قرار دادن گزاره جعلی تسلیم - جنگ در برابر افکارعمومی دنبال می‌شود،‌ عنوان کرد: به عنوان مسئول نهاد امنیت ملی کشور با صراحت و اطمینان اعلام می‌‌‌کنم که به دلیل برآورد دشمنان از اقتدار سیاسی و آمادگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی و همچنین فقدان اراده، انسجام و توان عملیاتی دشمن، امکان شکل‌‌‌‌‌‌‌‌گیری هیچ گونه جنگی متصور نیست.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    2 0
    رأفت ناجا بهانه‌ برای هجمه ضدپلیس نشود خخخخخخخخخخخ