شما نظربدهید/ برای مقابله با فعالیت‌های سوداگرایانه در بازار ارز چه باید کرد؟

تشکیل بازار سیاه ارز اتفاقی است که بعد از تصمیم دولت برای ارز تک نرخی شکل گرفته است؛ پدیده‌ای که ناشی از فعالیت‌های سوداگرایانه و سودجویی گروهی است که بر این بازار می‌دمند.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها در شبکه‌های اجتماعی گروهی جلوتر از بازار سیاه ارز پیش‌بینی می‌کنند، این در حالی است که فعالیت‌های سوداگرایانه‌ای که سبب بالابردن قیمت ارز و به دنبال آن سکه در بازار شده، بیش از هر چیز بر زندگی روزمره مردم تاثیر می‌گذارد.

با توجه به این‌که با افزایش نرخ ارز ثروت مردم با فعالیت سوداگرایانه کاهش می‌یابد، به نظر شما برای مقابله با این پدیده چه باید کرد؟

شما کاربر محترم خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه‌های خود را در بخش «ارسال دیدگاه» به ثبت برسانید.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 110
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر US ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    مثل من بی خیال بشن به خدا قسم میخورم نزدیک صدو پنجاه پول نقد داشتم از اواخر پارسال اگه حداقل 70تا سکه خریده بودم پنجاه میلیون تو سه ماه سود میکردم.ولی خوب یا بد اینکارو نکردم.جوان های مملکت سوختن تو این مملکت مقصرشم خود خودمونیم.دولت ایران بیخیال همه چی شده
    • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      باید یک سری مامورهای مخفی با لباس شخصی تو پراید های سفید در نقاط حساس شهر مستقر بشن و به محض دیدن عوامل مشکوک، اون رو به مقامات بالاتر گزارش بدن و سپس با همون پرایدها در کمال خونسردی محل رو ترک کنن
    • فريد DE ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      282 7
      راه حل ساده ساده است، وقتي ارزش پول يك مملكت در عرض يك سال شصت تا هفتاد درصد افت ميكند يعني اينكه فساد سازمان يافته در اقتصاد اون مملكت تمامي شريانها رو در دست گرفته يعني يه جرياني كه شامل تعدادي از افراد بسيار بسيار بانفوذ است پول و املاكش را از ريال تبديل به دلار ميكند و در عرض چند روز ارزش ريال را نصف ميكند و به همين سادگي ثروتش دوبرابر ميشود بعد وارد بازار شد و املاك و دارايي هاي مردمي كه ميخواهند از اين گذر سودي ببرند مفت خري كرده و با يك روند نزولي در قيمت ارز بازار را آرام ميكند و دوباره روز از نو، اگه نفر دوم مملكت يعني رييس جمهور جلوي سوداگري بگيرد يا اسمشان را ببرد
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      136 2
      این همه اقتصاددان نظر دادن ولی هیچکس از شرایط سیاسی نگفت
    • حمید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      126 2
      خدایا فقط خودت کمک کن بریم فقط بریم بسه مونه دیگه فقط بریم
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      من یه جوونم 50 میلیون پول نقد داشتم ولی بهش دست نزدم چون می دونستم به قیمت اتش زدن زندگی بقیه ست
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      145 1
      مردم خیالشون از بابت ارز راحت باشه . تگلرامم که فیلتر شد اینترنتم قطع کنن کلا همه چی حل میشه دلار میشه 900 تومن
    • پوریا A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      125 1
      اون روز ما نوشتیم دولت داره دلار رو احتکار میکنه شما نذاشتین کامنت رو...اینم هم همون نتیجه ای که ما گفتیم
    • مهربان توسی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      81 8
      نفرین خدا بر همه سوداگران از جمله سوداگران و حرام خواران ارز طلا سکه خودرو و....که فقط بفکر سود خود هستند تا مشکلات اکثریت مردم و...
    • آرش GB ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      10 1
      فقط افزایش سریع سود بانکی
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    388 8
    نیازی نیست چرخ از ابتدا اختراع شود. بقیه دنیا چکار میکنند؟ شفافیت . یعنی اینکه منبع هر پولی باید مشخص باشد. متاسفانه ما هر روز از این مساله دور میشویم.
    • بی نام DE ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      اشتباه میکنیددوستان تنها راه فقط اقتصادمقاومتیه که اگه اجراشه درصدر همه اقتصادها قرارمیگیره..ودلارویورو پوند روجامیگزاره
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    324 7
    معنی این سوال این هست که قیمت 6300 تومانی دلار بخاطر فعالیت های سوداگرانه هست؟اگر قیمت دلار 4200 هستش و قیمت های بالاتر درست نیست چرا قیمت طلا و سکه بانک مرکزی بر مبنی قیمت دلار 6300 و بازار به قول شما سوداگرانه هستش.اخه قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا واقعیت بازار رو؟ خبر انلاین عزیز:قیمت ارز 4200 نیست .این شامورتی بازیا دیگه کهنه شده.دولت خودش زده به اون راه و میگه از نظر من قیمت ارز 4200 هستش پس هیچی به من مربوط نیست.در حالی که در امور واقعی مثل مسکن و خورد وخوراک و پوشاک و لوازم خانه و خودرو و..... همه با قیمت دلار ازاد محاسبه از مردم اخذ میشه.
  • عرشیا A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    خواهشا کاری نکنند ،همون دفعه که کاری کردند نتیجه اش را دیدیم و بر خود لرزیدیم ،دلار شده هفت هزار تومن و انگار نه انگار .... جناب روحانی فقط یک جمله : ما ز یاران چشم یاری داشتیم ،خود غلط بود انچه میپنداشتیم....
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    آقای روحانی باید بدون پرده در مورد عوامل پشت صحنه این بحران شفاف سازی کنند. باید برای مردم توضیح دهند که پول مملکت توسط چه کسانی داره چپاول میشه.
    • hasan A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      9 1
      چرا نظرات مخالف رو تایید نمیکنید خیانت امثال شما باعث اوضاع فعلی کشوره همین سیاسی کاریای ریاکارانه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    53 8
    کاری که میشودکردجهت جلوگیری ازذخیره سازی پول خارجی توسط مردم آنستکه دولت وبانک مرکزی بخصوص بجای تلاش درپائین آوردن ارزش پول ملی تلاش دربالا بردن آن کنند درضمن قولهائی ندهند که یاقادربه انجامش نباشندویاانجام ندهندکه بی اعتمادی پیش آیددرضمن گاهی اوقات دست به مانورهائی نظیرپائین آوردن ناگهانی وشدیدارزش ارزخارجی بزنندکه ریسک ذخیره سازی رابالاببرنددرضمن دست به اقداماتی بزنندکه سرمایه داربجای خروج سرمایه اش ازکشورویاتبدیل سرمایه به ارزخارجی یاطلاکه هیچ فایده ای برای مملکت نداردامنیت درسرمایه گذاری دربخشهای تولیدی مثل مسکن ،کشاورزی وامثالهم سرمایه گذاری کند .مطمئن باشیدهیچ عقل سلیمی ازخوردن رباودریافت پول بیزحمت خوشش نمیآیدمگراینکه دریافت این نوع پول رابرایش امنتروراحترازنوع قبلی کنند.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      183 4
      دوست عزیز فقط یه راه هست اون هم آشتی و مراودت با دنیاست آشتی فقط وفقط آشتی
  • فرهاد A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    165 7
    تا برجام تعیین و تکلیف نشه قیمت ارز رو به بالا خواهد بود.چون مردم یه بار چوب این به قولی تدبیر های بانک مرکزی رو خوردند نمیخواهند دوباره دچار تدبیر بانک مرکزی بشوند.وقتی اعتبار رو از بانک مرکزی دفعه قبل گرفتید و اجازه ندادید قیمت ارز به سابق برگرده و هزار توجیه اوردید که علت قیمت دلار 3000 تومن تحریم نبوده و مکانیسم بازار بوده و اصلا تحریم ربطی به دلار 3000 نداشته و اقای سیف رفت صبحونه خورد واومد گفت به صلاح نیست قیمت ارز بیاد پایین باید فکر امروز رو هم میکردید که وقتی حرف از تحریم مجدد میشه دیگه مردم به حرف های شما اعتماد ندارند.میدونند اگه دلار بشه 10000 تومن با ده تا برجام دیگه دلار نمیاد بشه 3500 بلکه همون 10000 میمونه.فرداش هم سیف میاد یه صیحونه میخوره و تمامدلار همون 10000 میمونه.
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    تنها راهی که در بلندمدت می‌شه به صورتی کارا و موثر قیمت ارز رو کنترل کرد عرضه فراوان ارز در بازار و کاهش قیمت‌ها از طریق مکانیسم عرضه و تقاضا هست. روش‌های دستوری و پلیسی تنها باعث کاهش عرضه ارز و احتباس ارز نزد دارندگان اون می‌شه و مشکل رو بیشتر می‌کنه. اگر دست‌هایی در بازار هست که با التهاب‌آفرینی در بازار ارز قصد زمین‌زدن دولت رو دارند باید توسط نهادهای اطلاعاتی شناسایی و در هر مقام و پست و وابسته به هر نهادی هستند با اون‌ها برخورد بشه.
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    61 5
    دلار چرا داره میره بالا چرا دولت تدبیر و امید به خواب رفته چرا هر روز گرونی و گروی و گرونی ؟ دولت چکار می کنه اگه نمی تونه کنترل کنه خودشو بکشه کنار تا مردم خودشون برای خودشون چاره ای بیندیشتند
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    86 1
    با ریشه مشکل برخورد کنید احساس نا امنی اقتصادی و نا امیدی از آینده به دنبال تنش بین المللی ریشه مشکل است ان را حل کنید همه چیز حل می شود.
  • مهران IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    56 3
    قیمت ارز فقط یه علامت از وضعیت اقتصادی است و مثل هر کالای با ارزش دیگر مثلا طلا در اقتصاد ارزش واقعی خودش را پیدا میکند و با زور و کنترل نمیشود برای مدت طولانی قیمتش را دستوری نگه داشت. بگرید ببینید کجای اقتصاد مریض هست یا در مورد ایران کجای اقتصاد مریض نیست که ارزش پول ملی در حال سقوط است. اقتصاد هم برایندی از سیاست و مدیریت جامعه است. پس مسئله خیی بزرگتر از فقط جلوی چهارتا دلال ارز را گرفتن است. این کار مثل این میماند من سرطان روده داشته باشم شما هی مسکن بخورد من بدی و بگی که داد و بیداد نکن آیا مشکل حل میشود؟
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      34 3
      درست میگین خود دولت هم میداند ولی چون راه حل کلی از دست دولت خارج است فعلا فقط سعی میکنن مسکن بدن
  • بی نام IT ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    12 36
    مشکل اینست که نرخ ارز در بازار بدون‌هیچ مبنا و فرمول خاص یا منطقی توسط دلالهایی که فقط به فکر جیب خودشون هستند انجام میگیرد که بنظر من نرخگذاری ارز در بازار باید توسط یک مرجع قابل اعتماد و یک فرمول منطقی تعیین بشه.
  • بی نام RO ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    72 3
    یقه مون رو پاره کنیم
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    141 0
    حل مشکلات بین المللی کشور تنها راه حل است
  • علی A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    41 1
    از مرحوم نوربخش رییس بانک مرکزی بپرسید چطور با اقای عارف در برنامه بودجه ارز تک نرخی کردند
  • بی نام CA ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    34 0
    فعاليت سودجويانه حاصل سيستم غير شفاف و چندنرخي تحميلي دولت است. سيستم دلال پرور است. در جايي كه صرفاً يك نرخ واقعي وجود داشته باشد و شفافيت باشد دلالي سود نخواهد داشت و شاهد اين مسائل نخواهيم بود. ضمن اينكه هر كس ٣ واحد مقدمات اقتصاد پاس كرده باشد ميداند خريد ارز در شرايط عدم اطمينان فعلي از نظر اقتصادي رفتار عاقلانه اقتصادي و مورد انتظار است. ... لذا تا زماني كه مشكلات ساختاري نظام پولي و بانكي و دخالت بيش از حد دولت در بازار و همچنين علي الخصوص سياست خارجي ما اصلاح نشه همين آش و همين كاسه اس و به حتم بايد منتظر روزهاي سخت تري بود.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    33 32
    تلاش کنن واحد پول کشور رو بکنن یورو و همه داد و ستدها با یورو صورت بگیره. چون اقتصادمون دهم در صدی از تجارت جهانی رو هم نداره هر چقدر هم مسئولین خرابکاری کنن ارزش یورو دست نخورده می مونه و اروپاییها هم لطمه نمی خورن.
    • بی نام IT ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      18 2
      اگر بشه که عالیه. دلالها هم دیگه برن خونشون.
  • امید A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    28 63
    فقط نخرید راهشه
  • مجید از تهران DE ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    130 1
    فقط فیلتر جواب میده همه چی رو فیلتر کنن مشکلات دو سوته حل میشه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    152 0
    کلا پول ملی را ملغی کنن و مردم با یورو یا دلار یا لیر و افغانی و یا ریال یمن و غیره ....... معامله و زندگی کنن.
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    23 0
    از آدام اسمیت بپرس چه باید کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    50 1
    برای دولت که بد نمیشه امروز آقای روحانی در سخنرانی سبزوار میگفت ما صد میلیارد دلار ذخیره ارزی داریم تا پارسال باید این همه دلار رو دلاری 3 هزار تومان میفروخت الان 7 هزار تومان میفروشه
  • بی نام CA ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    109 2
    جايگزيني نظام فعلي با يك نظام دموكراتيك كه در اون رأي مردم واقعاً تعيين كننده است.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    32 1
    تمام پول نقدتان را به کالا غیر نقد تبدیل کنید خانه، زمین، طلا، ارز یا هر چیزی که مایل هستید تا جلوی از دست رفتن سرمایه تان را بگیرید ثروتمندان در آینده با این کار تمام سرمایه مردم را به جیب خواهند زد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    20 1
    تخصیص سریع تر دلار 4200 تومانی به کالاها تا تجار بدانند نباید ارز از یازار ازاد تهیه کنند
  • امير A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    26 4
    واقعا ديگه شرايط جوريه كه هيچكي اميدي نداره .اينا زمينه چيني هست براي 22 ارديبهشت و برجاميكه كه هيچ تغييري توي زندگيمون نداد .تو فوتبال هم وقتي يه مربي نتيجه نميگيره مدير عامل تيم براي حفظ ظاهر تيم هم كه شده مياد مربي را عوض ميكنه به اميد اينكه شايد شايد فرجي بشه .آقاي رو حاني هم حداقل بياد رييس بانك مركزي را عوض كنه تا شايد اين ملت بيشتر از اين فداي اين و اون نشن
  • امیر IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    40 1
    مسئله خیلی ساده است و برای تقریبا تمام کشورهای دنیا حل شده: باید با بانکهای بزرگ و معتبر دنیا که عمدتا سهامدارن آمریکایی دارند، رابطه برقرار کرد تا امکان ایجاد حسابهای بین المللی مثل ویزا و مسترکارت برقرار شود.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    18 0
    با توجه به ارزش مثلا یورو ارزش دلار ۴۲۰۰ است باید لز این بچه بازی ها دست برداشت .
  • بی نام DE ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    47 2
    در دهه ١٩٧٠ ميلادي قيمت جهاني نفت افزايش يافت و پيرو آن حكومت پهلوي با در امدهاي سرشار فروش نفت اقدام به خريد گسترده سلاح و مهمات كرد و همچنين اصلاحات اقتصادي گسترده اي در حال برنامه ريزي بود،با كار شكني غرب بخصوص امريكا و عربستان قيمت نفت كاهش يافت و به تبع آن دولت دچار كسري بودجه و نقدينگي فراوان در جامعه گرديد ولي نرخ برابري دلار در برابر ريال دستخوش تغييرات نشد و ارزش پول كاهش نيافت، هنوز هم با اتكا به همان فرمول مي شود پول ملي را تقويت كرد، كافيست كار را به كاردان سپرد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    8 3
    باید ارز 4200 تومانی را تثبیت کنند و انها از طریق ثبت سفارشهای فراوان تا کالا وارد جامعه شود و مردم و سرمایه گذاران به سیستم اختصاص ارز دولتی اعتناد کنند نه صرافی های خارج از کشور و بازارهای سیاه داخلی. پیش فروش سکه با سررسید های 3 ماهه و 6 ماهه هم باید راه بیافتد و کار دیروز بانک مرکزی که سیستم پیش فروش شش ماهه را بستند سوال برانگیزه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    36 3
    آقای سیف رو برکنار کنند و فرد لایقی را جایگزین کنند.
  • م US ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    43 1
    متاسفم واسه خودم که هر چی داشتیم در عرض ۳ ماه ارزش سرمایه به منفی هشتاد درصد افت کرد و این یعنی نابودی سرمایه افرادی که به زحمت سرمایه ای رو پس انذاز کردن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    18 19
    گرون بشه بزارین گرون بشه چه فرقی به حال من حقوق بگیر میکنه آب که از سر گذشت چه یک وجب چه چند وجب... فقط نزارین گوشت و مرغ و نان و لبنیات رو گرون کنن تا زنده بمونیم
  • میثم A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    31 0
    با این وضع چطوری زندگی کنیم،با حرف که چیزی اصلاح نمیشه،مردم بدبخت تو تهیه مایحتاج اصلی هم موندن ،هیچ کس هک عین خیالش نیست که ما داریم به فنا میریم ،یعنی به فنا رفتیم،ولی خودمون نمیدونیم، فقط حرف پوچ میزنن ...
  • بی نام RU ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    52 0
    ملت کشنه و بدبخت را رها کنيد
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    39 0
    به جای ترس از خروج ارز باید کاری کنیم که علاوه بر کم شدن خروج آن ارز وارد کشور شود و راههای آن عبارتند از: 1توسعه گردشگری و دوری از تعصبات بی منطق 2بالا بردن امنیت اقتصادی و ورود تکنولوژی و جذب سرمایه های خارجی برای تولید با کیفیت 3ارتقای بهره وری با ارتقای دانش روز 4جلوگیری از رانت و فساد 5توسعه روابط خارجی سیاسی و اقتصادی و علمی
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    44 1
    سیف گفته اشراف داره آسوده خاطر باشید
  • رضا A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    13 5
    بهترین اقدام دولت در کنترل این بحران فریز و بلوکه کردن تمام حساب های بانکی با ارقام درشتبازیگران عمده و تاثیر گذار بر بازار است.چون تنها این یک درصد هستند که قدرت تحریک بازار را دارند
  • تقی A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    37 1
    ارتباط موبایلها رو قطع کنند شاید درست شود
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    30 17
    اعدام دسته جمعی صدها اخلالگر اقتصادی در میدان آزادی. در هر مقام و منصب و جایگاه تجاری
  • کریم IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    32 1
    از قدیم گفتند کار رو بسپار به کاردان یه چیز هم بیشتر بده
  • بی نام DE ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    45 3
    اینترنت رو کلا قطع کنند
  • بی نام FR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    34 1
    باید اول از همه تلگرام را فیلتر کرد البته بعد متوجه شد که اشتباهه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    10 16
    مردم در چند سال گذشته سود سپرده های بانکی را گرفته اند و حالا طمع سود ارز به جانشان افتاده است. بهترین کار این است که دولت بازار را رها کند تا نرخ خودش تنظیم شود و این پولهای سرگردان آرام بگیرند.
  • بی نام AU ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    5 26
    بگیرن همشونو اعدام کنید مفسد فی العرض
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    47 0
    باید هر کس به سر کار اصلی خود بر گردد. نانوا به کار نانوایی قصاب به قصابی کشاورز به به کار کشاورزی و ...همه چیز درست می شود.
  • مجتبی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    48 1
    نظر ما مهمه؟
  • بی نام US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    28 0
    این نوسان دلار خیلی ها رو بدبخت کرد یعنی بفروش ضرر میکنی میخوای بخری کسی نمیفروشه
  • بی نام EU ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    49 1
    مورد بابک زنجانی اگر یادتان نرفته باید عرض کنم که دلار رو می‌دادند به ایشون می برد می فروخت به دلالان دلار. دلار کشک نیست که. از کجا میاد این دلار هایی که دست دلالهاست. رقم های کوچک رو عرض نمی کنم. رقم های درشت رو خود مسولین بانک مرکزی تامین می کنن. همه ملت هم سر کاریم.
  • رامین A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    66 1
    اساسا من با واژه سوداگران بازار ارز مخالفم. اقتصاد که احساسات حالیش نیست. معادلات اقتصادی که دست یک عده مشخص نیست فقط عده‌ای باهوش سعی میکنند از این فرصت استفاده ببرند. ما چیزی به عنوان سود کردن روی دلار نداریم.مثلا اگر کسی ۱۰۰ میلیون پول نقد داشته و رفته دلار خریده و حالا دلار دو برابر شده به این معنی نیست که دو برابر سود کرده بلکه فقط جلوی بی ارزش شدن سرمایه خودش رو گرفته وگرنه دلار همون دلاره و با اون پول تو دنیا همون کاری رو میتونه بکنه که قبل از گرون شدنش تو ایران میتونست بکنه. یک کلام این پول ملی ماست که بی ارزش شده.دلار گرون نشده
  • اکبر A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    29 4
    1 شفافیت 2برخورد قاطع با مفسدین بدون هیچگونه اغماضی که البته هر دو مورد یک مرد می خواهد که در این مملکت نداریم.
  • کوروش درخشان A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    7 41
    . اینجانب این طرح ملی هدایت وضعیت بازار ارز را به رئیس کل محترم بانک مرکزی تقدیم نموده ام که پاسخ ارجاع آن نیزبرای اینجانب ارسال شده و بخشی از آن اجرا شده فقط باید منتظر ماند آیا در عمل بطور کامل اجرا می کنند یا خیر . برابر این طرح ملی , یک سامانه بر بستر اینترنت طراحی و راه اندازی می شود و منبعد بانکها و صرافی ها باید سریال نامبر ارزها را در این سامانه به نام فروشنده و خریدار ثبت کنند. . به خریدار یک کارت هوشمند داده خواهد شد و خرید و فروش بعدی ارزها منوط به بررسی سوابق سریال نامبر ارز ها در سامانه خواهد بود. . در غیر این صورت وجود ارز ثبت نشده در این سامانه حکم کالای قاچاق را خواهد داشت.
    • بی نام RO ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      2 0
      با طرح ها هیچی درست نمیشه.وقتی همه چیز درست هست که شما ریال رو بدون هیچ درسری بتونی به هر پول دیگه ای تبدیل کنی.وقتی درست میشه که شما بدونی ریال در بانک ارامش داره و یه قانونی از ریال تو مواظبت میکنه.این ریال حاصل زحمات لحظه ای هر شخصی هست.این ریال ذخیره شده در بانک پول نخوری و سختی کشیدن هست.اینا رو بفهم اقای کوروش درخشان که فکر میکنی خیلی طرح جالبی دادی.ادمی که تو باتلاق گیر افتاده به فکر منوی صبحانه نیست .به فکر نوع ناهار و محل شام نیست.به فکر یه طناب هست تا خودش رو بکشه بیرون اقای درخشان.این طرح شما نشون میده یه جای این اقتصاد میلنگه که احتیاج به یه همچین طرح هایی پیدا میکنه
  • بی نام GB ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    14 8
    قبول واقعیت. واقعیت این است که در هر دوره ۸ ساله نرخ ارز حدود ۲.۵ تا ۳.۵ برابر شده و افزایش قیمت در ۴ سال دوم هم شدیدتر بوده. دلیلش اقصاد کلان سیاسی است. یعنی دولتها برای تضمین دو دوره ای شدن نرخ ارز رو سرکوب کردند. ولی در دور دوم چون عرضه کن شد و تقاضا بدلیل قیمت پایین ارز زیاد شده، قیمت جهش میکنه. حالا تقاضای دلالبازی هم اضافه میشه و جهش رو دوچندان میکنه. از طرفی هم بک اقتصاد اجازه عکس المعل نمیده. ماجرای ارز‌هیچ راهی نداره. ۳۲۰۰ سال ۹۲ قطعا میشه ۸۰۰۰ سال ۹۹. قوانین افتصاد مثل فیزیک و شیمی هستند و راه در رو ندارند. در اقتصاد هر چی پیش بخوری باید پس بدی. مثل قانون بقای جرم. اگر بک دوره قیمت ارز رو پایین کشیدی و وتراز منفی ارزی داشتی تو دوره بعد قیمت ارز لاجرم میکشه بالا.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    40 7
    افزایش نرخ بهره
    • رها IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      3 1
      به شدت با شما موافقم افزایش نرخ بهره بانکی میتونه راه چاره باشه... باید بانک مرکزی آنقدر نرخ رو افزایش بده که مردم اینطور به سمت بازار ارز و سکه و ... هجوم نبرن و قیمت ها کاذب نره بالا... والا به خدا بانک ها هم زمانی که نرخ بهره ها بالا بود راضی بودن... باید نرخ بهره رو حتی تا ۳۰ درصد هم افزایش داد
  • احمد DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    105 0
    تا زمانيكه ارز كشور به جاى توليد صرف منابع نظا مى و سياسى ميشود به اصلاح وضع موجود اميدى نميتوان بست.
    • بی نام GB ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      6 1
      سرمون رو با همین حرفا گرم کردن. حداقل ۷۵ درصد کارمندای دولت اضافه هستن و مدیرهای دولتی هم با حقوق ها مزایای بالای ۴۰ میلیون کل بودجه رو مصرف می کنن چیزی برای بخش های دیگه نمونه.
  • ساز مخالف IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    57 1
    سوال از پایه اشتباه است. سوداگر کجا بود؟
  • .......................... IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    3 0
    به نظر من بهترین راه اینه که دست از لجاجت برداشته و با کشورهای بزرگ صلح و دوستی برقرار کنیم تا از این وضعیتی که مردم دچارش شدن عبور کنیم
  • محمود اخوان A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 0
    سلام ۱ صداقت مسئولان با مردم و بیان همه مشکلات و واقعیتها تا همکاری مردم را در هر کاری داشته باشند. ۲ ارایه ارز لازم برای واردات کالاهای اساسی ۳ نظارت بر واردکنندگان در تعیین قیمت کالا ها براساس نرخ ارز۴ نظارت بر تجار و انباردارانی که الان با عدم توزیع کالا در بازار به بهانه قیمت دلار موجب بدبینی شده اند ۵ برخورد با هر فرد و گروه و نهاد و ... که عملکرد و گفتار او موجب تشویش در مردم و بالا رفتن تصنعی نیاز در بازار می شود ۶ ایجاد وفاق ملی برای نجات اقتصاد کشور حداقل با ایجاد حسابهای ارزی که امکان سپرده گذاری در آن برای مردم فراهم شود و مردم اعتماد کنند و ارزهای انباشته در خانه را به بانکها بسپارند با این اطمینان که هر وقت نیاز به ارز داشتند بانک عین ارز و نه قیمت ریالی آن را بدهند.
  • بی نام US ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    6 0
    برید به اون قسمت نظام که 70 درصد بودجه و پول نفت دستشه بگید یه کم ارز بریزه تو بازار. به ملت اشتباهی آدرس بانک مرکزی رو ندید
  • رضا US ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    5 0
    سوداگران خودشان معلول شرایط به وجود امده هستند مشکل از جای دیگر است.این خانه از پای بست ویران است.
  • بی نام SE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    2 1
    چهارتا دلال دورهمی نرخ ارز تعیین میکنند هرروز اونوقت ملت هم هرروز باید تماشاگر تحلیل رفتن جیباشون و فقیرشدنشون باشند
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 0
    یه حسی به من میگه ارز از تلگرام مهمترهالبته من خیلی سواد ندارم
    • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      1 0
      اگر تلگرام نبود الان چطور می فهمیدی دلار 7000 تومانه نه 4200 تومان ادعایی
  • بی نام DE ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 0
    مشکلات ما به ساختار اشتباهی است که حاکمیت روی ان اسرار دارد وهزینه اش را هم ازجیب فقیر ترین اقشار جامعه میپردازد ،اگرحداقل مانند تمام دنیا درب مملکت برای رفت وآمد توریست باز میبود بسیاری از مشکلاتمان اینکشور حل میشد. واقعآ نمی دانم گردانندگان مملکت به چه جرمی اینچنین هست نیست مردم را برباد میدهند.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 1
    در انتخابات پیش روی مجلس و انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری با تمام قوا شرکت کنیم. ما ناامید نخواهیم شد و سال 84 دوباره تکرار نخواهد شد و به قول آقای روحانی خوابهای شما تعبیر نخواهد شد. این تلاطم ها به کمک ملت به تاریخ خواهد پیوست
  • بی نام CZ ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    2 0
    با قوانین اقتصاد نمیشه جنگید. قیمت واقعی دلار بیش از ۷۸۰۰ تومن هست. نقدینگی در زمان روحانی ۲۹۰ درصد افزایش پیدا کرد که با یک حساب سرانگشتی معادل ۲۰۵ درصد تورم هست و چون قیمت دلار در ابتدای دولت روحانی ۳۸۰۰ بوده ، قیمت واقعی دلار اکنون بیش از ۷۸۰۰ هست. تازه نقش ریسک های سیاسی مثل سرنوشت برجام و ... رو که حسابحساب کنید، شاید به رقم های بالاتری برسید اینا حقایقه. حالا نوبخت و روحانی و سیف و جهانگیری هرچقدر هم مثل بچه ها لج کنن و زار بزنن ، قیمت واقعی دلار این ارقام هست
  • بی نام DE ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 0
    ایران راهی ندارد جز انکه به جامعه بین الملل بپیوندد. حتی با ترامپ هم می توان مذاکره کرد، سفارت آمریکا را مجدد باز کرد و همه این بازی ها تمام می شود. ایران توان آن را دارد که مانند کره جنوبی و چین راه پیشرفت را پیش بگیرد.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 0
    کشورهایی هستند که برروی سود دیگران بویژه سود تورم و ... مالیات می گیرن. این میزان افزایش قیمت را کنترل میکنه. البته در کشور ما مالیات برای کارگرهاست. و دلال ها دارند برای ما تورم درست میکنن. نرخ میوه، گوشت و دلار وغیره را تامین میکنن
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 2
    وقتی مردم در پنج سال گذشته با سود سپرده بانکی و بدون زحمت پولشان دو برابر شده است. باید ارز هم دو برابر شود تا ثروت افراد نسبت به دلار ثابت باشه آخه نمیشه بدون زحمت و تولید که ثروتمند شد.
  • ملت A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    3 0
    بخدا دانشجوی خارج از کشور دارم نه اینکه فکر کنید جزو طبقه مرفه هستم نه خونه امو فروختم بزور داشتم هزینه اشو تامین میکردم الان وسط دوران تحصیلیشه نه میتونم برشگردونم نه میتونم با این ارز سرسام آور هزینه رو بدم نه ارز دانشجویی میدن خدایا کمکم کن دارم دیوونه میشم دخترم چکار کنه اونجا دزدی کنه چکار کنه درسشم نمی تونه ول کنه
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    3 0
    با ذخیره در دسترس نمیشود نرخ دلار را کنترل کرد. هر گونه تلاش برای کنترل قیمت به رانت خواری ختم میشود. ارزهای خارجی را آزاد کنند تا نرخ خود را پیدا کنند وگرنه با روند موجود باقیمانده سرمایه مملکت نیز خارج میشود. دلار نفتی را بین تمام مردم به تساوی تقسیم کنند تا مردم بر اساس اولویت خود تصمیم بگیرند. مخارج دولت نیز از مالیات تامین شود.
  • بی نام TR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 0
    تا زمانی که مردم احساس امنیت نکنند دارایی های خودشون رو به سمت منابع قابل تبدیل در دنیا مثل ارز و دلار خواهند برد .دولت بهتره واقعیت ها رو نگاه کنه و برای تمام نیاز های جامعه تامین ارز کنه یا کلا دخالت نکنه .با نگاه نکردن به واقعیت ها اون ها رو نمیشه عوض کرد .با یه نگاه ساده به دنیا میشه فهمید که زمان تکروی در دنیا تموم شده کره شمالی که کاملا مسلح بود با دنیا کنار اومد .مقاومت فقط منابع مملکت رو نابود میکنه
  • بی نام DE ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    2 0
    مارابه خیر تو امید نیست ... شر مرسان...
  • فرهاد IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    3 0
    بالاتر از سیاهی رنگی نیست... پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایان است. قطعا شرایط بدتر هم خواهد شد. نتیجه: بی خیال برنامه ریزی و ...
  • علي A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    3 0
    تنها راه اين است كه بايد كمتر دروغ گفتكدام سامانه نيماچه كسكي؟من خودم امروز تمام بانكهاي كشور مراجعه كردم هيچ كس از اين مانكن نيما خبري نداردحتي رفتم بانك مركزي اونجا هم ميگه بي صاحب تر از اين حرفاست هيچ مسئولي ندارد كه پاسخگوي سامانه نيما باشد. اين چه سامانه نامرئي است كه نه بانكها از سازوكارش مطلع هستن نه صرافي ها؟؟لطفا در سال ٩٧مسئولان لطف كنند كمتر دروغ بگويند........ اگر راسن
  • خ ر IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    6 0
    من فقط دلم میخواد بمیرم چون هیچ امیدی به اینده نمیبینم
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 1
    انقدر ارز به بازار تزریق کنید تا چشم ودل مردم سیر بشه انوقت بازار از تکاپو می افتد وساکن میشود در غیر اینصورت هر کار ی بکنید همین اش وهمین کاسه خواهد بود
  • مهدی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 2
    باید عاملین بالا رفتن ارز دستگیر کنن و اعدام کنن تا بقیه حساب کار دستشون بیاد
  • ناشناس A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    4 0
    خبر گزاری محترم ، مسئولین نظام چهل سال است مشکلات مملکت را به گردن دشمن فرضی داخلی وخارجی میاندازند. درحالی که مشکل اصلی خودشان هستند .وتنها راه حل برون رفت از این مشکل برگزاری رفراندوم تغییر قانون اساسی با نظارت ناظرین بین المللی است.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    4 0
    کلا بروند بجایشان لبو فروش بیاید اوضاع سامان بهتری میگیرد....
  • نويد US ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 0
    متاسفانه بدليل خانوادگي بودن و اكثرا گسترش فساد اقصادي ناشي از همين قشر ايران اسيب ميبينه . بياين واقعيت رو ببينيم راحت مسئولي كه ٤٠/٥٠ سال در يك سمت كليدي ،مهم ،اقتصادي فعاليت ميكنه و در هيچ جايه جهان نميبينيم و ديگري لطفا شفاف سازي اموال توقيف شده مسئولين رژيم سابق كه در خارج از كشور توسط همين مسئولين ثابت وزارت نفت ،... به بلوا رفته و هيچ حرفي از دارايي هايه موجود در انگليس ،فرانسه و سويس كه معلوم نيست به چه شرايطي در سال هاي اوليه انقلاب توسط همين افراد كه الان مملكت رو به نابودي كشيدن به ناحق گرفته شده و الان هم تمامي اختلاس هاي سنگين اقتصادي به همين مسئولين بر ميگرده از زير دستان .تنها راه مبارزه با مفاسد اقتصادي تشكيل تيمي بدون هاشيه هست كه متاسفانه ....
  • جوان پرامید US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    4 0
    بنظر من همزمان برق و اینترنت بخصوص آب رو همه باهم قطع کنید جمعیت کم بشه متقاضی دلار ام کمتر میشه.مشکل دولت هم حل میشه...
  • اقتصاد DE ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 0
    ثروتی کلان و بیشمار که با رانت و رانتخواران پولشویی شده و به یغما می رود... اثرات نوسانی کلان در اقتصاد ذهنی و در واقعیت و فیزیکی نتیجه آن مطلوب افراد ذکر شده در سطر اول و تغییرات و جهش اقتصادی منفی در افرادی که در روی و خود و زیر خط فقر میگردند تنها خروج از جهالت و یکی شدن در سواد اقتصادی مبارزه با تنش ها اقتصادی داخلی و خارجی، تنها و تنها خروج از جهالت میتواند انقلاب اقتصادی رو به رشد ایجاد کند
  • اقتصاددان A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 0
    آرژانتین 2 روز پیش بهره بانکی اش رو 40 کرد. چرا؟؟ برای اینکه در این یک ماه آخر ارزش پولش خیلی اومده بود پایین درست مثل ما. این یک روش علمی برای بالا بردن ارزش پول ملی میباشد. موفق باشین.
  • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    7 0
    تنها راهش این هست فتوا بدن سکه و دلار برای کسایی که ژن خوب ندارن حرام است
  • شمس A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    1 4
    بهترین اقدام دولت کمتر کردن دخالت در بازار هست هزار بار اشتباه خودشان را تکرار کردند دیدند جواب نمیده بهترین راه حل پذیرش قیمت واقعی بازار هست. فرار از واقعیت چیزی را عوض نمی کند. دولت به هیچ وجه نمی تواند قیمتی را به ارز تحمیل کند. بهترین راهکار الان فقط حذف 4 صفر از پول ملی هست. کاهش سود سپرده های بانکی و سود تسهیلات و وام تا تولید و فعالیتهای سالم توجیه اقتصادی پیدا کند و سرمایه های سرگردان به این سمت خواهند رفت و بازارهای طلا و ارز و مسکن به حالت عادی خواهد بر گشت. سوم کنترل نقدینگی هست که دولت روحانی رکورد زد تو بالابردن نقدینگی .
    • بی نام EU ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      0 0
      درایم در مورد یک بازار دولتی رانتی و فاسد صحبت میکنیم. حرف شما معنی نمیده.
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    6 1
    دولت در سایه نابود شود
  • محسن A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    0 4
    سلام. به نظرم این یک مسئله ملی است که نیاز به هماهنگی و همکاری در راس نظام سیاسی کشور دارد. نطارت مقام رهبری را طلب می کند تا هر بخش ذی نفوذ از ساختار که به نوعی از وظایف محوله در برنامه اجرایی مهار بازار ارز عدول کرد با او برخورد شدید شود. برتامه اجرایی لازم است جامع باشد و همه مصارف مشروع ارزی را در برگیرد. ابزارهای نظارت دقیق بر تحقق آن هم دیده شود. از طرفی بازار آزاد ارز نیز از جنبه های ایجابی و سلبی مدیریت شود. یعنی حداقل فرصت نیز از سودجویان و دلالان در بازار گرفته می شود.نکاتی که گفتم همان اصول مدیریت است که لازم است در سلسله مراتب مدیریت با صداقت و نگاه به منافع جامعه دیده شود، نه منافع جناحی، حزبی و باندی. این مجموعه به قول خودشان همه در یک کشتی نشسته اند.
  • مهدى AU ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    6 0
    دوستان عزيز در طى أين سالها تا به حال ايا دولتى را سراغ داريد به نظرهاى شما براى يكبار توجه داشت باشه ؟
  • حسابدار A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    1 0
    راه حل اینستکه واحد پول مملکت را عوض کنند.ریال دیگه خیلی بی ارزش شده.
  • بی نام EU ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    1 0
    اگه مملکت رو هیچ کسی اداره نکنه, هیچ نظر کارشاناسانه ای هم نباشه و هیچ نهاد و وزارتخانه و دولتی هم در راس امور قرار نگیره, اوضاع از این بهتر میشه. ببینید عمق فاجعه چقدر هست و اینا دارن با ملت چیکار میکنن.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 2
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.