چو کوانگ رائه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کره جنوبی برگزیده شد.

چو کوانگ رائه سرمربی تیم گئونگنام کره جنوبی جایگزین هو جونگ مو مستعفی در تیم فوتبال کره جنوبی شده است.)هو( موفق شد تیم کره جنوبی را به مرحله دوم رقابت های جام جهانی 2010 هدایت کند جایی که این تیم در دیدار با اروگوئه در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. این بهترین رکورد کره جنوبی در جام های جهانی پس از جام جهانی 2002 ژاپن-کره جنوبی بود که در آن جام کره جنوبی در جمع چهار تیم برتر جهان قرار گرفت و در دیدار رده بندی سه بر دو مغلوب ترکیه شد و به مقام چهارم رسید. فدراسیون فوتبال کره جنوبی از هو 55 ساله خواسته بود در سمت خود باقی بماند اما هو این درخواست را نپذیرفت.

چو، مربی جدید کره جنوبی، به یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی گفت:« برای من افتخار بزرگی است که هدایت تیم کره جنوبی را بر عهده گرفته ام. از اینکه زمام امور را به دست بگیرم ترسی ندارم. من سخت کار کرده ام تا مربی خوبی باشم و حالا می خواهم برای مردم کره شادی بیاورم.»

چو در دهه 70 و 80 هافبک تیم ملی کره جنوبی بود. گئونگنام تیم تحت هدایت این مربی هم اکنون در لیگ 15 تیمی کره جنوبی پس از انجام 12 بازی در رده چهارم قرار دارد.
گفتنی است تیم ملی کره جنوبی در تاریخ 20 مرداد ماه 1389 دیدار دوستانه‌ای مقابل نیجریه در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام‌ملت‌های‌ آسیا در قطر انجام خواهد داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =