۰ نفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰

علیرضا بیرانوند عملکردی فوق‌العاده در لیگ قهرمانان آسیا به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دروازه‌بان شماره یک تیم ملی کشورمان که در مرحله گروهی رقابت‌‎های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در پنج بازی دروازه تیمش را بسته نگه دارد، با ادامه این روند در مرحله حذفی می‌تواند رکوردی تاریخی برای خودش و پرسپولیس در تمامی ادوار این بازی‌ها به ثبت برساند. پرسپولیس و بیرانوند در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در پنج بازی دروازه خود را بسته نگه داشتند و تنها در دیدار دور رفت برابر السد قطر بود که ۳ گل از میزبان خود دریافت کردند. ثبت ۵کلین‎شیت در بازی‌های مرحله گروهی باعث شد تا شمار کلین‌شیت‌های بیرانوند در رقابت‌های باشگاهی آسیا به عدد 12 برسد؛ او با تیم نفت تهران ۲ بار در آسیا کلین‌شیت کرد، و در فصل گذشته هم ۴ کلین‌شیت داشت. البته بیرانوند در مرحله پلی‌آف این رقابتها هم یک کلین‌شیت دارد.

بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس در پنج بازی مرحله گروهی درخشش بسیار خوبی داشت و باعث شد تا هم خودش و هم پرسپولیس امیدوار به ثبت یک رکورد تاریخی در تمامی ادوار لیگ قهرمانان آسیا باشند. سرخپوشان با یک کلین‌شیت دیگر با رکورد بیشترین کلین‌شیت تیم‌های ایرانی در یک فصل از لیگ قهرمانان مساوی خواهند شد. در حال حاضر، تیم سپاهان در بین تیم‎های ایرانی رکورددار بیشترین تعداد بازی بدون گل خورده در لیگ قهرمانان آسیا شناخته می‌شود که سال ۲۰۰۷ موفق شد در شش بازی یک فصل (گروهی و حذفی) دروازه خود را بسته نگه دارد.

شاگردان برانکو در صورتی که در ادامه این رقابت‌ها در دو بازی دیگر هم هیچ گلی دریافت نکنند، علاوه بر اینکه رکورد بیشترین تعداد کلین‌شیت تیم‌های ایرانی در تاریخ این رقابت‌ها را ارتقا داده و به نام خود ثبت خواهند کرد، به رکورد بیشترین تعداد کلین‌شیت توسط یک تیم در یک فصل از لیگ قهرمانان آسیا خواهند رسید و با حدنصاب تیم بوسان کره جنوبی در سال ۲۰۰۵ برابر می‌شوند؛ این تیم کره‌ای در سال ۲۰۰۵ بدون گل خورده از مرحله گروهی صعود کرد و در ادامه نیز در یک بازی کلین‌شیت کرد تا در این زمینه رکورددار باشد. و حالا سرخپوشان تهرانی و علیرضا بیرانوند فرصت بسیار خوبی دارند تا به رکورد بوسان کره جنوبی رسیده و حتی در صورت صعود به مراحل بالاتر، رکورد جدیدی را برای خود ثبت کنند.

 

256 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =