2 متهم سابقه‌دار که نسبت فامیلی داشتند با تشکیل یک گروه اقدام به کیف‌قاپی می‌کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس،‌ ساعت یک بامداد 19 تیر امسال، مادر و دختری پس از پایان کارشان در یک تالار پذیرایی و در حال بازگشت به سمت منزل، در منطقه خانی آباد - خیابان شکوفه توسط سرنشینان یک دستگاه هوندا 125 مشکی رنگ مورد سرقت و کیف‌قاپی قرار گرفتند.

2 سارق کیف‌قاپ موتورسوار که در حال پرسه‌زنی در خیابان خانی‌آباد بودند با مشاهده مالباختگان تصمیم به سرقت اموال همراه آنها گرفته که با سرعت به آنها نزدیک، اقدام به سرقت کیف همراه یکی از آنها کرده اما با مقاومت صاحب کیف مواجه می‌شوند که همین امر باعث می‌شود تا راننده موتور سرعت خود را افزایش دهد که باعث کشیده شدن مالباخته به همراه کیف خود روی زمین و شکسته شدن دست چپ وی می‌شود.

شهروندان که از سر و صدای ایجاد شده ناشی از درخواست‌های کمک این مادر و دختر متوجه موضوع سرقت شده بودند به کمک آنها رفتند. 2 سارق که در سرقت خود ناکام مانده بودند با مشاهده شهروندان تصمیم به فرار از محل گرفتند اما راننده موتور موفق به کنترل موتورسیکلت نشد که بر اثر آن موتورسیکلت واژگون و راننده آن توسط مردم دستگیر اما سرنشین آن از محل متواری ‌شد.

با دستگیری راننده موتورسیکلت به نام رضا 32 ساله، موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری 152 خانی‌آبادنو اعلام شد که با حضور مأموران در محل، متهم به کلانتری منتقل و مالباخته مصدوم نیز جهت مداوا به بیمارستان منتقل شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی، پرونده به همراه متهم جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با بررسی سوابق رضا اطلاع پیدا کردند که این شخص از مجرمان سابقه‌داری است که در سال‌های 81 و 82 به اتهام شرب خمر و خرید و فروش مشروبات الکلی دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز به مصرف موادمخدر صنعتی شیشه اعتیاد دارد.

متهم در تحقیقات، با معرفی یکی از بستگان خود به نام ناصر 36 ساله به عنوان همدست متواری از صحنه سرقت، در ادامه اعترافات خود به مأموران گفت: به همراه پسرخاله پدرم که ساکن منطقه طرشت است، در منطقه خانی آبادنو اقدام به سرقت و کیف‌قاپی می‌کردیم.

کارآگاهان پایگاه پنجم با شناسایی مخفیگاه متهم متواری در منطقه طرشت، در تحقیقات خود دریافتند که متهم از این محل متواری شده است اما در ادامه اقدامات فنی و پلیسی خود، موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در همان منطقه شدند و با اخذ دستور قضایی از شعبه یکم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران در ساعت 10 صبح 21 تیر با ورود به مخفیگاه متهم موفق به دستگیری وی شدند.

در ادامه بررسی سوابق احتمالی متهم مشخص شد که ناصر از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز در سال‌های 72، 82 و 86 به اتهام ضرب و شتم و حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز به مصرف موادمخدر شیشه اعتیاد دارد.

متهم پس از انتقال به پایگاه پنجم منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود لذا از شاکی و دختر وی جهت حضور در پایگاه پلیس آگاهی دعوت شد که متهم توسط شاکی و دخترش مورد شناسایی دقیق قرار گرفت که در ادامه تحقیقات و با توجه به اعترافات صریح رضا، ناصر نیز لب به اعتراف گشود و به ارتکاب سرقت و کیف‌قاپی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در حال حاضر تحقیقات از متهمان برای شناسایی دیگر جرایم و مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از همه مالباختگانی که در منطقه خانی آبادنو، توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 مشکی مورد سرقت و کیف‌قاپی قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohammad IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
    0 0
    خیابان شکوفه ربطی به خانی اباد نداره خواهشا ابرو خانی ابادرو نبرید