یک عضو هیات رییسه مجلس خبرگان گفت: اگر بصیرت همراه با معنویت سپاه نبود الان معلوم نبود که ایران اسلامی در رویارویی با فتنه‌ها و توطئه‌های طراحی شده از طرف استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل به چه سرنوشتی دچار می‌شد.

به گزارش ایسنا سید احمد خاتمی همزمان با هفته پاسدار در همایش سیاسی با حضور بسیجیان و پاسداران در آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه معنوی سپاه در انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول 31 سال عمر پربرکت نظام اسلامی در تمام عرصه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی، سازندگی، فناوری و ... خوش درخشیده است.

اهم اظهارات این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری عبارت است از:

  • عملکرد و منش سپاه منبعث از بینش، دیدگاه و انگیزه الهی و انقلابی است. جهان‌بینی الهی و عقیده حق، پاسداری از دستاوردها، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ولایتمداری، حضور به موقع در صحنه، بصیرت، روحیه بسیجی و همراهی خانواده با فرهنگ سپاه از صفات بارز یکایک پاسداران و بسیجیان سلحشور می‌باشد و در پرتو همین صفات و شاخص‌ها بود که امام(ره) فرمودند « اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»
  • مباحث بصیرتی باید با هدف جلوگیری از ریزش‌ها و زمینه‌سازی برای رویش در برنامه‌های سپاه تداوم داشته باشد. پاسداران باید لحظه به لحظه دیده‌بانان بیدار انقلاب اسلامی باشند و موانع و تحرکات دشمنان انقلاب اسلامی را رصد و توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنند؛ وگرنه فتنه‌ها تکرار شدنی است و ما باید مسلح به سلاح بصیرت باشیم؛ چراکه هر چند جریان فتنه دچار سکته سیاسی شده است، اما هر آن احتمال دارد مانند آتش زیر خاکستر دوباره شعله‌ور شود، البته آن‌ها آرزوی بازگشت دوباره به حکومت را به گور خواهند برد و ستاره بخت آن‌ها رو به افول نهاده و کور شده است ولی بر ماست که از حیله و کید و مکر دشمنان غفلت نورزیم.
  • ولایت‌مداری مبنای سپاه و روحانیت در حمایت ناصحانه از مسوولان نظام اسلامی است. حمایت ناصحانه یعنی تجلیل و تقدیر از نقاط قوت دولت و انتقاد سازنده و مشفقانه از نقاط ضعف آن و ما باید از سختکوشی و مواضع مقتدرانه دولت در قبال زورگویان جهانی تقدیر کنیم.
  • ولایتمداری یعنی همگام بودن با ولایت. جلو افتادن از ولایت باعث گمراهی و عقب ماندن از ولایت عامل هلاکت است، شکل‌گیری سپاه با ولایتمداری بوده است و تداوم آن نیز با ولایتمداری خواهد بود. خط رهبری خط آرامش، روشنگری، نقد سازنده و تقویت قوای سه‌گانه است و کسانی که خلاف مشی رهبری حرکت می‌کنند؛ قهراً بدانند که در خط رهبری نبوده، نیستند و نخواهند بود.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =