انبوه دکل های مخابراتی در شیراز سلامت شهروندان را هدف گرفته است

«خبرجنوب» نوشت: در آینده نزدیک طرح جامع محیط زیست در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بررسی می شود.

ریيس كميسيون سلامت،‌ محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر شيراز در جلسه اين كميسيون به ميزباني منطقه 4 شهرداري شيراز با اعلام مطلب فوق به هواي غبارآلود اين روزهاي شيراز اشاره كرد و گفت: براي مقابله با پديده هايي مانند گرد و غبار اين روزهاي شيراز، بررسي اين طرح به زودي در اين كميسيون آغاز مي شود.
علي ناصري اضافه كرد: يكي از مشكلات امروز شهر شيراز وجود انبوهي از دكل هاي مخابراتي است كه سلامت شهروندان را هدف گرفته است كه اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد.
وي از پيگيري برخي ديگر از موضوعات از جمله انتقال كارخانه ها و مشاغل مزاحم، آسفالت نامناسب توليدي در كارخانه آسفالت شهرداري و تغيير كاربري غرفه هاي ميدان ميوه و تره بار خبر داد و گفت: يكي از موضوعاتي كه نيازمند رسيدگي است مطرح شدن فعاليت كاركنان سازمان آتش نشاني در رده مشاغل سخت و زيان آور و بازنشستگي آنها با 20 سال سابقه كار است. اين قانون در ساير شهرها اجرا مي شود اما در شيراز بعضاً كاركنان آتش نشان پس از مراجعه براي بازنشستگي با مشكل مواجه مي شوند اين در حالي است كه آن ها سخت ترين و پر خطرترين كار را بر عهده دارند.
ناصري اضافه كرد: يكي از موضوعاتي كه امروز ما را با مشكل مواجه كرده بحث گرد و غبار است. اوضاع به گونه اي شده كه به گزارش محيط زيست ميزان ديد در شيراز از 5كيلومتر به 800 متر كاهش و ميزان گرد وغبار در هوا به 360 ميلي گرم در متر مكعب افزايش يافته كه البته طبق گزارش هواشناسي اين رقم بيشتر نيز مي باشد و بايد درآينده پيش بيني براي چنين مواردي داشته باشيم.
شهردار منطقه 4 شيراز نيز ضمن ارايه گزارشي از اين منطقه گفت: منطقه 4 شهرداري با 2350 كيلومتر وسعت و 254 هزار نفر جمعيت 16 و سه دهم درصد جمعيت شيراز را در خود جاي داده است.
مهر جهانيان با اشاره به برخي مشكلات منطقه 4 گفت: طي هماهنگي كه با يك مجموعه دانشگاهي پس از بازديد از اين منطقه قرار شد مطالعات جامعي در خصوص برخي از معضلات اين منطقه به ويژه ورودي بولوار اميركبير و بافت تعميرگاهي آن صورت گيرد.
مديرعامل سازمان سيما،‌ منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز هم در اين جلسه با اشاره به ساماندهي تابلوهاي سطح شهر در آينده نزديك گفت: تا پايان سال در هر منطقه در يك خيابان تابلوها را ساماندهي خواهيم كرد و از اين پس درصورتي كه تابلويي خارج از قانون و مقررات و ابعاد اعلام شده نصب شود نسبت به جمع آوري آن اقدام خواهيم كرد.
ميرزاوند افزود: در حال حاضر بزرگ ترين مشكل ما مربوط به اصطكاك تاسيسات برقي و روشنايي به ويژه در پارك هاست به طوري كه امروز شاهد هستيم بسياري از اين تاسيسات عمرشان تمام شده و نوسازي اين ميزان تاسيسات زمان زيادي مي خواهد.
وي با اشاره به تامين آب مورد نياز فضاي سبز از 108 حلقه چاه كه دايم در حال فعاليت است، گفت: پايين آمدن كيفيت آب در برخي مناطق يكي ديگر از مشكلات ماست به گونه اي كه در برخي مناطق آب هاي زيرزميني دارد شور مي شود به ويژه در مناطق شرقي شيراز بيشتر شاهد اين اتفاق هستيم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    0 0
    مشکل اصلی مردم شیراز بحث آلودگی پارازیت هاست که شدیدا سلامتی مردم را تهدید می کند و خطرش بدتر از آلودگی هواست.