حزب الله لبنان درباره تلاش های رژیم اشغالگر برای برافروختن مجدد آتش فتنه در لبنان از طریق دامن زدن به احتمال جنگ قریب الوقوع در این کشور هشدار داد.

" محمود قماطی " معاون رییس شورای سیاسی حزب الله روز پنجشنبه درگفت وگو با شبکه خبری "العالم" از بیروت پایتخت لبنان، خاطرنشان کرد:ارتش لبنان و همچنین مقاومت امروزه با کشف شبکه های جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی و بازداشت مزدوران این رژیم ، زمام امور را درجنگ اطلاعاتی و امنیتی با رژیم اشغالگر دردست گرفته اند.

توهم رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی

وی افزود: اظهارات "گابی اشکنازی" رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در راستای تلاش برای ایجاد رعب و وحشت درمیان لبنانی ها و برافروختن آتش فتنه در داخل لبنان و ترساندن مقاومت از یک مساله توهمی و دخالت در امور داخلی لبنان صورت می گیرد.

اشکنازی رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی انباشت سلاح از سوی حزب الله در مناطق مسکونی جنوب لبنان شد و تهدید کرد که این رژیم به مناطق مسکونی جنوب لبنان حمله خواهد کرد.

معاون رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان اینگونه اظهارات را توهم سران صهیونیست خواند و گفت: رژیم صهیونیستی امکان حمله به لبنان را درحال حاضر ندارد.

رژیم صهیونیستی قدرت حمله به لبنان را ندارد

قماطی در ادامه افزود: دشمن صهیونیست امروزه از حمله به لبنان عاجز است و مسوولان این رژیم با ایراد چنین سخنانی سعی می کنند برضعف این رژیم سرپوش بگذارند و خود را مقتدر جلوه دهند.

وی تصریح کرد: ما درحالت جنگ روانی با دشمن قرار داریم و دشمن سعی می کند خود را برتر از ما جلوه دهد.

معاون رییس شورای سیاسی حزب الله گفت: ما همواره تلاش می کنیم با ارایه آمارها و دستاوردهای واقعی پاسخ دشمن را بدهیم و آنچه که مقاومت اعلام می کند ، کمتر از توانمندی های واقعی آن است.

قماطی با اشاره به ضعف و زبونی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: دشمن همواره آمارهای فرضی و غیرواقعی در باره توانمندی های خود ارایه می دهد وسعی دارد چهره ای مقتدرتر از آنچه که هست از خود نشان دهد.

این مسوول حزب الله ، تهدیدات رژیم اسراییل علیه لبنان را تلاشی برای اطمینان بخشی به افکار عمومی این رژیم و ایجاد ترس و وحشت در داخل لبنان به منظور دستیابی به اهداف خود دانست.

وی گفت: از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی درگیر کردن نیروهای یونیفل و تحریک آن ها به مقابله با مقاومت برای برانگیختن مجدد فتنه میان مقاومت و نیروهای بین المللی است همانطور که درگذشته نیز سعی شد میان دو طرف اختلاف ایجاد شود اما این تلاش ها بی نتیجه ماند.

قماطی اظهار داشت: مادامی که جنگ روانی، امنیتی و اطلاعاتی دشمن صهیونیست علیه لبنان شدید تر شود ، احتمال وقوع جنگ ضعیف تر می شود.

وی تاکید کرد:هراندازه که مقاومت میزان آمادگی خود را بالاتر ببرد ، احتمال وقوع جنگ ضعیف تر خواهد بود زیرا معادله بازدارندگی به قوت خود باقی است و ترس، دستپاچگی و ناتوانی رژیم صهیونیستی افزایش خواهد یافت و دشمن بیشتر به این مساله پی خواهد برد که از هرگونه جنگ احتمالی علیه لبنان ، به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.

کشف شبکه های جاسوسی صهیونیستی ادامه دارد

قماطی گفت: جنگ در زمینه کشف شبکه های جاسوسی و مزدوران آن به دست نیروهای اطلاعات ارتش لبنان
و همکاری موجود بین دستگاه های امنیتی لبنان با مقاومت ادامه دارد.

وی تاکید کرد: این مساله سیلی جدیدی به دشمن است و نشان دهنده میزان عمق تلاش های دشمن برای ورود به داخل لبنان با هدف ایجاد فتنه و درگیری به منظور اختلاف افکنی میان مردم است.

معاون رییس شورای سیاسی حزب الله با انتقاد از برخی سیاستمداران لبنانی، ادعاهای آنان در داخل لبنان را درجهت حمایت از طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا درمنطقه برشمرد.

وی این سووال را مطرح کرد که " آیا درست است یک شخصیت لبنانی مواضع سیاسی خود را هم سو با مواضع دشمن اتخاذ نماید؟".

قماطی هشدار داد که این مساله به نفع لبنان نیست بلکه به نفع دشمن صهیونیستی است و کشور را در وضعیت نابسامانی و اختلافات و تشنج قرار می دهد درحالی که باید لبنان را از این وضعیت دور نگاه داشت و اجازه نداد که کشور به عرصه ای برای تحقق اهداف و خواسته های غیر لبنانی ها تبدیل شود.

سیاست آمریکا در منطقه مبتنی بر خصومت با ملت هاست

وی تصریح کرد: سیاست آمریکا درمنطقه ، مبتنی برخصومت با ملت ها به ویژه درلبنان و فلسطین اشغالی است و اظهارات مسوولان آمریکایی و اسراییلی نمی تواند بر ملت لبنان که درجنگ ژوئیه 2006 به مقاومت تکیه کرد ، تاثیر بگذارد.

قماطی افزود: درجنگ های ژوئیه 2006 در لبنان و 2009 درغزه ، طرح آمریکا به همت نیروهای مقاومت درلبنان و غزه با شکست روبرو شد و طرح خاورمیانه جدید به کابوسی برای سلطه گران تبدیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =