گردهمایی مدیران مراکز استثنایی لرستان در خرم آباد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دومین گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان لرستان با بیان اینکه اگر ما درست عمل کنیم و با هم باشیم کار پیش می‌رود اظهار داشت: در این موفقیت‌ها همه نقش دارند و ما مجموعه‌ای در کنار هم هستیم چون دارای استراتژی مشخصی هستیم و هدف‌های عملیاتی و منابع را پیش‌بینی کرده‌ایم خروجی خوبی خواهیم داشت و همه چیز آماده شده تا موفقیت حاصل شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مجید قدمی ضمن تشریح آخرین وضعیت پرداخت سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی گفت: ۶۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز در کشور شناسایی شده است.

قدمی افزود: اکنون 550 مرکز داریم و هدف گذاری ما این است که به 750 مرکز برسیم، چون نظام آموزشی ما در مقطع ابتدایی ارزشیابی توصیفی شده بسیاری از چیزها گم شده است و در پایه ششم خودش را پیدا می‌کند و یک افت کاملا آماری را می‌بینیم به گونه‌ای که 100 نفر که وارد نظام آموزشی می‌شوند 64 نفر خروجی داریم یعنی 36 نفر در راه حذف می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: اگر ما درست عمل کنیم و هم آموزش دهیم و هم در دل آموزش عادی برویم و کمک کنیم که به موقع شناسایی شوند و به موقع ارجاع داده شوند به مراکز، بین 15 تا 20 جلسه باید در مراکز آموزش ببینند؛ دانش آموزانی که در دیکته و خواندن و نوشتن و ریاضی اختلال دارند باید با روش‌های افراد متخصص به موقع آموزش ببینند.

وی بیان کرد: امسال انرژی ویژه‌تری می‌خواهیم بگذاریم و بچه‌های دیرآموز که بلاتکلیف‌تر هستند و گام‌های یادگیریشان حدود 15 و پایین تر است اگر به موقع تشخیص دهیم، روش‌های یادگیری را درست تنظیم کنیم، تکنولوژی آموزشی مناسب به‌کار بگیریم و معلم باانگیزه و با دانش را به کار بگیریم می‌تواند بین 10 تا 15 نمره بالا بیاید یعنی اگر درست عمل کنیم بچه‌های دیرآموز می‌توانند در کنار بچه‌های عادی قرار بگیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: به روز بودن را جدی بگیرید و هر کدام در هر حوزه‌ای که هستیم با تکیه بر درس پژوهی و اقدام پژوهی مطالعه کنیم و با تکیه بر روانشناسی تربیتی مشکلات را حل کنیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان نیز تخصصی بودن حوزه آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و اظهار داشت: مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری، هفت گروه دانش‌آموزان آسیب دیده ذهنی و کم‌توان ذهنی، بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی و حرکتی، دانش‌آموزان چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری و طیف اوتیسم را پوشش می‌دهد.

زهرا نظری با اشاره به فعالیت بیش از 100 مدرسه در این زمینه افزود: 117 کد مدرسه در قالب 64 آموزشگاه در حال فعالیت هستند که 4 هزار و 290 دانش‌آموز را پوشش می‌دهیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی لرستان یکی از موفقیت‌ها را جذب 400 دانش آموز در حوزه یادگیری عنوان و افزود: با وجود تنگناهای مالی توانستیم در سال تحصیلی 97-96 از تمام مدارس استثنایی بازدید به عمل آمده است و مشکلاتشان بررسی شده و به تعبیری سال جهادی کار ما بوده است.

نظری بیان کرد: برای نخستین بار 50 کارگاه آمورشی استانی و قطبی، 140 کارگاه آموزشی با حضور بالغ بر 1000 نفر از مدیران و راهبران آموزشی استان همایش برگزار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با حمایت‌های رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشو و رئیس حوزه ریاست سازمان توانسته‌ایم اعتبار توان بخشی را با 25 درصد بیشتر از اعتبار تعیین شده جذب کنیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی لرستان بیان کرد:از دیگر اقدامات مثبت آموزش و پرورش استثنایی استان به روز شدن سرویس ایاب و ذهاب، رتبه اول جذب کمک رسانه و همچنین تزریق نیروهای جوان و بانوان در حوزه کارشناسی بوده که روح تازه‌ای به آموزش و پرورش دمیده شده است.

46

کد خبر 777865

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار