شصت و هفتمین جشنواره فیلم ونیز با اولین نمایش جهانی تریلر روانشناختی «قوی سیاه» به کارگردانی دارن آرونوفسکی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید آرونوفسکی در اجتماع باله نیویورک روی می‌دهد و داستان بالرینی با بازی ناتالی پورتمن است که به همراه رقصنده رقیب خود در شبکه‌ای از توطئه‌چینی گیر می‌افتد.

ونسان کسل، میلا کانیس، باربارا هرشی و وینونا رایدر دیگر بازیگران فیلم «قو سیاه» هستند که اول سپتامبر در افتتاحیه جشنواره ونیز 67 در بخش مسابقه نمایش داده می‌شود.

«قوی سیاه» سومین فیلم پشت سر هم آرونوفسکی است که اولین بار در دنیا در لیدو روی پرده می‌رود. این فیلمساز 41 ساله نیویورکی دو سال پیش با فیلم «کشتی‌گیر» با بازی میکی رورک برنده جایزه شیر طلای ونیز شد.

تریلر فانتزی «چشمه» هم در بخش مسابقه جشنواره ونیز 2006 به نمایش درآمد. «عدد پی» و «مرثیه‌ای بر یک رویا» از دیگر فیلم‌های آرونوفسکی است.

برگزارکنندگان جشنواره ونیز همچنین امسال از ویتوریو گاسمن بازیگر سرشناس و فقید ایتالیایی تقدیر می‌کنند. سی و یکم اوت، یک روز پیش از آغاز رسمی جشنواره به مناسبت دهمین سال درگذشت گاسمن فیلم سینمایی «بوی خوش زن» (دینو ریزی، 1974) با بازی او نمایش داده می‌شود.

تقدیر لیدو از دوران کاری طولانی گاسمن در عرصه سینما و تئاتر در ایتالیا و هالیوود روز اول سپتامبر با نمایش یک فیلم مستند جدید درباره او ادامه می‌یابد. 

کوئنتین تارانتینو فیلمساز آمریکایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه شصت و هفتمین جشنواره فیلم ونیز را به عهده دارد که اول تا 11 سپتامبر (10 تا 20 شهریور) برگزار می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 22 جولای

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =