جزییات برنامه مجلس برای پیگیری مطالبات کامیون‌داران اعلام شد

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از فعال شدن کمیته ویژه مطالبات کامیون داران در این کمیسیون خبر داد.

خدیجه ربیعی فرادنیه افزود: این کمیته با مسئولیت نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی به صورت تخصصی و ویژه پیگیر مطالبات به حق رانندگان کامیون داران و اتوبوس ها خواهد بود.

وی گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مسئولیت این کمیته را برعهده اینجانب گذاشته اند تا به صورت تخصصی مطالبات رانندگان را پیگیری و نظارت کند.

ربیعی تصریح کرد: مطالبات رانندگان کامیون و کامیون داران به حق و صنفی است و با توجه به نقش مهم رانندگان در حوزه های اقتصادی و حمل و نقل این مطالبات باید در بستر قانونی پیگیری شود.

وی گفت: حقوق اجتماعی و سختی شغل این صنف باید مورد تاکید قرار گیرد هر چند سال گذشته سختی کار رانندگان کامیون و خودروهای سنگین در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما در صحن علنی با کمترین اختلاف این طرح رای نیاورد.

وی با بیان اینکه بحث افزایش نرخ کرایه کامیون ها بجا و به حق است، افزود: در این زمینه نیز کمیسیون اجتماعی مجلس نشست مشترکی را روز گذشته (یکشنبه) با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و اتحادیه کامیون داران و اتوبوسرانی برای احقاق حق رانندگان برگزار کرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست افزایش 20درصدی کرایه های حمل و بار مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند اکنون این افزایش نرخ کرایه خودروهای سنگین اجرایی و در برخی استانها نیز بزودی اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، مساله بیمه رانندگان نیز در نشست کمیسیون اجتماعی پیگیری و دغدغه رانندگان در خصوص بیمه مرتفع شد.

ربیعی یادآور شد: همچنین در این نشست تصمیم به کاهش سهم بیمه رانندگان خودروهای نفتکش از 7 درصد به 4 درصد گرفته شد و میزان این تخفیف در خصوص رانندگان سایر کامیون ها نیز پس از بررسی سازمان تامین اجتماعی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع تبعیض در خصوص واگذاری بار به کامیون ها نیز بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد با نظارت بر باربری ها این دغدغه رانندگان رفع شود.

ربیعی یادآور شد: در این کمیسیون تصمیم گرفته شد تا بارنامه های کامیون ها در باربری به صورت الکترونیکی ثبت شود و از سنتی و دستی بودن باربرنامه ها نیز خودداری شود که مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیز از شفاف سازی در این زمینه خبر دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست این کمیسیون با محور مطالبات رانندگان کامیون ها قرار شد طلب چند ساله رانندگان از حمل و نقل خلیج فارس پرداخت شود و وزارت راه و شهرسازی نیز برای نظارت بر پرداخت مطالبات رانندگان ورود پیدا کند.

به گفته وی، طرح بازنشستگی رانندگان کامیون ها نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این طرح با هماهنگی سازمان تامین اجتماعی مورد ارزیابی قرار گیرد.

ربیعی افزود: یکی دیگر از دغدغه و مطالبات رانندگان در زمینه تحویل کرایه و دستمزد حمل و نقل پس از تحویل بار بود که برخی از انبارها این دستمزد و کرایه را به صورت کامل پرداخت نمی کنند که در این زمینه نیز قرار شد دغدغه رانندگان رفع و برطرف شود.

به گفته وی، بحث تبعیض قائل شدن تعدادی از باربری ها از مطالبات جدی کامیون داران است، زیرا در شهری مانند بروجن هیچ تبعیضی در تحویل بار به رانندگان بومی و غیربومی صورت نمی گیرد، اما در برخی شهرها از دادن بار به رانندگان غیربومی خودداری می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برای رفع این تبعیض در حمل و نقل و باربری مسئولان باید به صورت جدی وارد صحنه شوند و مدیریت جامع تری در این زمینه داشته باشند.

ربیعی یادآور شد: در برهه کنونی که کشور بیش از همیشه نیازمند به نظم، آرامش، امنیت و همدلی است، نباید اجازه سوء استفاده را به عده ای فرصت طلب و سودجو داد.

گفتنی است ، هفته گذشته تعدادی از کامیون داران سراسر کشور نسبت به مطالبات صنفی از ارائه خدمات خودداری کردند که با رفع دغدغه آنها، این قشر زحمت کش دوباره به چرخه حمل و نقل کشور بازگشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =