علی لاریجانی و محمدرضا عارف به دور دوم رقابت ریاست مجلس رفتند

علی لاریجانی امروز برای چهاردهمین بار در مجموع انتخابات هیات رئیسه دائم و موقت مجالس هشتم تا دهم، نامزد پست ریاست شد اما نتوانست یک ضرب ریاستش را در این دور تمدید کند.

به گزارش خبرآنلاین، او امسال با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون ولایی برای ریاست مجلس رقابت کرد.

از مجموع 272 رای ماخوذه، لاریجانی با 101 رای، عارف با 114 رای و حاجی بابایی با 54 رای این انتخابات را پشت سر گذاشتند. به این ترتیب انتخابات رئیس سومین اجلاسیه مجلس دهم به دور دوم کشیده شد. حاجی‌بابایی پس از اعلام نتیجه آراء طی سخنانی گفت: با توجه به جمع بندی‌ای که کردیم بنده به نفع آقای لاریجانی کنار می روم. به این ترتیب لاریجانی و عارف وارد دور دوم رقابت شدند تا برای ریاست مجلس رقابت کنند.

برخی نمایندگان به انصراف حاجی بابایی اعتراض کردند و این کار را خلاف آیین نامه می‎دانستند اما لاریجانی اعلام کرد که کار خلاف آیین نامه ای رخ نداده است.

لاریجانی سال گذشته با 204 رای بدون هیچ رقیبی و سال قبل ترش با 237 راي در رقابت با کواکبيان که 11 راي کسب کرد، توانست رياست مجلس دهم را بر عهده بگيرد. او در انتخابات هيات رئيسه موقت نيز با محمدرضا عارف رقابت کرده و با کسب 173 راي بر او پيروز شد. (اینجا) 

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =