افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی/ در بازار ایران فقط سکه تمام گران شد

ایرنا نوشت: تضعیف شاخص دلار در بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا را به بیش از یک هزار و 304 دلار افزایش داد اما در بازار ایران بجز سکه تمام، سایر مسکوکات طلا یا کاهش ارزش داشتند و یا بدون تغییر باقی ماندند.

 بر اساس نرخ اعلام شده اتحادیه طلا، بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز 2 دلار و 80 سنت افزایش یافت و به یک هزار و 304 دلار و 81 سنت رسید اما هر گرم طلای خام 18 عیار با افت 2 هزار و 100 ریالی، یک میلیون و 967 هزار ریال قیمت خورد.

معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 55 هزار ریال افزایش قیمت، 21 میلیون و 640 هزار ریال فروختند اما بهای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با 50 هزار ریال کاهش، به 20 میلیون و 900 هزار ریال رسید.در بازار آزاد هر نیم سکه با 50 هزار ریال کاهش بها، 10 میلیون و 790 هزار ریال به فروش رفت اما ربع سکه تغییر قیمتی نداشت و در محدوده 6 میلیون و 130 هزار ریال باقی ماند.همچنین بهای هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت سه میلیون و 750 هزار ریال عرضه شد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، امروز در بازارهای جهانی شاخص دلار که در هفته های اخیر با افزایش رو به رو شده بود، تا حدودی کاهش داشت و همین امر تقویت قیمت طلا را رقم زد.از آنجا که تضعیف ارزش دلار،طلا را برای خریداران با دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازد، تقاضا در بازارهای جهانی بالا رفته و به افزایش قیمت این فلز گرانبها منجر می شود.

انتشار گزارش وضعیت اقتصادی آمریکا و نیزجنگ تجاری این کشوربا چین بر تغییر شاخص دلار اثرگذار بوده است؛جنگ تجاری واشنگتن و پکن در هفته های اخیر سبب تقویت دلار شد اما انتشار گزارش وضعیت اقتصادی آمریکا که نشان می داد رشد اقتصادی مورد انتظار برآورده نشده است، بر این شاخص اثر منفی گذاشت.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =