توصیه های معاون عمرانی استاندار در خصوص حوادث رعد و برق

معاون استاندار لرستان گفت: تا حد ممکن در زمان صاعقه از خانه خارج نشوید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، احمد مرادپور با اشاره به نکاتی برای پیشگیری از حوادث مربوط به رعد و برق و صاعقه اظهار کرد: وقتی رعد و برق رخ می‌دهد باید تا حد ممکن در خانه ماند و تنها در مواقع ضروری خارج شد.

وی با بیان اینکه از درها و پنجره‌ها، بخاری‌های دیواری، شوفاژها یا دیگر هادی‌های الکتریکی باید دور شد، افزود: همچنین دو شاخه و وسایل برقی مانند تلویزیون و رادیو را باید از برق بیرون کشید.

مرادپور توصیه کرد که پرده‌ها را کشیده و از ایستادن در نزدیکی پنجره‌ها خودداری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به نکات ایمنی خارج از خانه گفت: باید از ایستادن در مناطق مرتفع، روی ساختمان‌های بلند، تپه، کوه یا هر ناحیه مرتفع دیگر به شدت پرهیز کرد.

وی ادامه داد: همچنین از تجهیزاتی که رسانای جریان الکتریسیته هستند نباید استفاده کرد و در صورت وقوع رعد و برق از آنها دوری شود. این وسایل شامل تراکتور، موتورسیکلت، دوچرخه، بیل‌های فلزی و... هستند.

مرادپور با بیان اینکه از درختان، سیم‌های برق(خصوصاً کابل‌های فشار قوی برق)، لوله‌ها یا دیگر سازه‌های فلزی دوری شود، اضافه کرد: باید از حصارهای فلزی، خطوط برق و تلفن نیز دور شد.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: از پناه گرفتن زیر درختان پرهیز شود چراکه به علت برخورد برق و حرارت حاصل از آن، امکان آتش سوزی وجود دارد بنابراین باید از این کار خودداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بودن در اتومبیل از درختانی که ممکن است روی آن بیفتد باید دور شد و سپس در جایی مناسب پارک کرد. همچنین تا پایان خطر از وسیله نقلیه خود نباید خارج شد و از دست زدن به قسمت‌های فلزی اتومبیل خودداری شود.

مرادپور توصیه کرد که در جنگل به سرعت از آنجا خارج شده یا در زیر درختان کوتاه پناه گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با رعایت نکات ایمنی امکان برخورد صاعقه بسیار کم است و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

وی ادامه داد: بدنی که دچار صاعقه‌زدگی شده، حاوی الکتریسیته نیست و می‌توان کمک‌های اولیه ضروری را برای وی انجام داد بنابراین از دست زدن به بدن افراد مصدوم نباید ترسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =