۰ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

ایلنا نوشت: رئیس دفتر رئیس جمهور با هدف پیگیری روند اجرای تفاهمنامه های همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه ای ، یکشنبه شب وارد باکو شد.

محمود واعظی در فرودگاه حیدرعلی اف باکو به خبرنگاران گفت: در پنج سال گذشته روسای جمهوری ایران و آذربایجان ۱۲ دیدار با یکدیگر داشته اند و حدود ۱۰۰ دیدار نیز بین مقامات بلند پایه دو کشور انجام گرفته که در جریان این دیدارها، موافقتنامه های مختلفی منعقد شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به تفاهم ها و توافق های حاصل شده بین دو رئیس جمهوری نیاز است اجرای این اسناد و پروژه هایی که در دست اجرا است، بررسی و موانع و مشکلات احتمالی رفع گردد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران گفت: این سفر فرصت خوبی است تا روابط ایران و آذربایجان ، یک گام به پیش برود.

واعظی به رایزنی های مستمر منطقه ای دو کشور اشاره کرد و اظهارداشت: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که دارای شرایط خاص است، اخیرا دو انتخابات بسیار مهم در عراق و لبنان برگزار شد، در کشورهای دیگر منطقه برخی ناآرامی ها و بی ثباتی ها وجود دارد که نیازمند این است که دو کشوری که بدنبال صلح و ثبات در منطقه هستند در این زمینه رایزنی و تبادل نظر داشته باشند.

وی افزود: این سفر فرصت خوبی است که رئیس جمهوری آذربایجان را در جریان سیاست های ایران در رابطه با منطقه قرار بدهیم و همچنین مواضع کشورمان را در رابطه با برجام تشریح کنیم و در خصوص مذاکراتی که دارد انجام می گیرد ، گزارشی ارایه کنیم .

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری قرار است در این سفر دو روزه، با رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کند.

17216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =