ایسنا نوشت:دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد که علی رغم خروج آمریکا از برجام تاکنون هیچ قرارداد خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی متوقف نشده است.

مرتضی بانک در ارتباط با آخرین وضعیت قراردادهای خارجی مدنظر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: تاکنون قراردادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با خروج آمریکا از برجام متوقف نشده است.

وی ادامه داد: به طور مثال یک شرکت اروپایی در بندر انزلی سرمایه گذاری معادل ۲۰ میلیون دلار انجام داده است و با جدیت نیز فعالیت های مرتبط با این قرارداد را پیگیری می کند و خللی نیز در روند کار ایجاد نشده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام میزان سرمایه گذاری خارجی مورد توافق طی پنج سال گذشته در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی مورد توافق طی پنج سال گذشته رقمی معادل ۵ میلیارد دلار است که تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است.

بانک همچنین با بیان اینکه سیاست های بین المللی، سیاست های داخلی و مسائل اقتصادی و اجتماعی از جمله موضوعات مهم در جذب سرمایه گذار خارجی است، گفت: زمانی یک سرمایه گذار خارجی اقدام به فعالیت و سرمایه گذاری خواهد کرد که بداند در سیاست های بین المللی با چالش رو برو نمی شود و می تواند با ثبات فعالیتش را انجام می دهد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =