حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه دائمی شهرری منصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین این معارفه روز جمعه توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و در میان شور و استقبال گسترده مردم ولایتمدار منطقه برگزار شد.  مردم شهید پرور شهرری روز جمعه به استقبال امام جمعه دائم خود شتافتند و از میدان اصلی شهرری تا محل برگزاری نماز جمعه در مصلای بزرگ حضرت عبدالعظیم ایشان را همراهی کردند.

به گفته فرماندار شهرری ، انتصاب امام جمعه دائم شهرری را می توان به نوعی عیدی مقام معظم رهبری به مردم این شهردر ایام پربرکت ماه شعبان‌المعظم دانست . در همین حال مسئولان شهر از جمله فرماندار، برخی از نمایندگان مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شواری اسلامی و سایر مسئولان با حضور در این مراسم از زحمات چنده دهه گذشته حضرت آیت‌الله سید علی غیوری امام جمعه سابق شهر ری و نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر  و این شهرستان که در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره در کنار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه این خطه بودند، تشکر کردند .

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاه‌چراغی در سال 1332 در شهر دامغان به دنیا آمد، در این شهر به تحصیلات ابتدایی پرداخت و پس از آن علوم حوزوی را در حوزه علیمه دامغان آغاز کرد و پس از آن به قم رهسپار شد و تحصیلات خارج خود را با تلمذ اساتیدی چون آیات عظام ستوده، بنی‌فضل، خزعلی، فاضل لنکرانی و حسین نوری همدانی گذراند.

وی در سال 1360 طی حکمی از سوی شورای ائمه جمعه کشور با عنوان ائمه جمعه شهرستان دماوند منصوب شد و تا سال 1370 در این منصب انجام خدمت کرد.

در دوران تصدی وی در منصب امام جمعه شهرستان دماوند منشا‌ خیرات و برکات فراوانی برای این خطه بود که از این میان می‌توان به تأسیس حوزه علمیه امام صادق (ع) دماوند که در آن طلبه‌های خوبی به کمال رسیدند که امام جمعه فعلی دماوند نیز ثمرات این حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام شاه‌چراغی در سال 1371 بنا به فرمان مقام معظم رهبری به عنوان قائم مقام رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور منصوب و پس از چند سال خدمت در این مسئولیت به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیعیان و ایرانیان امارات متحده عربی معرفی و در مدت 10 سال خدمت در آن سامان منشا‌ خیرات و برکات فراوانی شد و در حال حاضر نیز وی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و از سوی مقام عظمای ولایت به عنوان امام جمعه دائمی شهر ری معرفی شد.

 درهمین حال به گزارش خبرآنلاین، حضرت ایت الله غیوری امام جمعه سابق شهرری و نماینده کنونی ولی فقیه در این شهرستان به همین مناسبت بیانیه ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اهالی محترم و نمازگزاران گرامی شهرستان ری

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید، قریب به پنجاه سال است که اینجانب درخدمت مردم مؤمن و انقلابی این شهرستان بوده ام و با استعانت از خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(ارواحنا فدا)  از ناحیه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مد ظله العالی  توفیق نمایندگی ولی فقیه  و امامت جمعه را داشته ام که به واسطه وضعیت مزاجی اینجانب حضور امام جمعه ای جوان، با نشاط و تمام وقت امری ضروری است. البته کما فی السابق در سایر امور در خدمت مردم خوب و متدین شهرستان ری خواهم بود و از عنایات حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام  وامامزادگان همجوار و شیخ صدوق رحمت الله علیه  اینجانب بهره ها برده و از مردم شهر ری که مرا مورد لطف و عنایت قرار داده اند صمیمانه سپاسگزارم. انتصاب امام جمعه جدید از خانواده معظم شهدا حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای شاهچراغی را برای مردم شهر ری مبارک دانسته  و برای ایشان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم و شهرستان آرزوی توفیق دارم و از مردم شریف تقاضا دارم که در تقویت سنگر نماز جمعه همچون گذشته کوشا باشند و از شما مؤمنین عزیز به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران التماس دعا داشته امیدوارم که این حقیر را از دعاهای خیرتان فراموش نفرمایید.                                                 

سید علی غیوری
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و شهرستان ری
1/5/89  مصادف با یازدهم شعبان 1431

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =