باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: چرا هرگاه ماهیت خسارت بار برجام بیشتر روشن می‎شود، عده‎ای از مسئولان نوک پیکان حملات را به جای دشمن به سمت تیم مذاکره کننده سابق می‎برند؟

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: موضوع بازدید از سایت فردو توسط تیم مذاکره هسته ای سابق موضوع جدید یا خاصی نیست، زیرا بر اساس قوانین و پروتکل های بین المللی، هر کشوری که قصد راه اندازی یک سایت هسته ای داشته باشد باید از قبل این موضوع را به آژانس اطلاع دهد.

وی با تاکید بر اینکه اساسا امکان ندارد کشوری بتواند به صورت مخفیانه و به دور از نظارت های بین المللی اقدام به ساخت یک سایت هسته ای کند، افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از عملیات ساخت سایت فردو، زمانی که تصمیم گرفت فعالیت های هسته ای خود را در آنجا آغاز کند، این موضوع را به آژانس انرژی اتمی اطلاع داد تا بعدا این مساله به عنوان یک موضوع مخفی یا مصداق کار پنهان کارانه توسط دشمن تبدیل به یک جنجال نشود.

عباسی ادامه داد: اتفاقا در این باره همکاری خوبی نیز بین ایران و آژانس وجود داشت؛ بگونه ای که آنها پس از بازدید از فردو تایید کردند که هیچ انحرافی در این سایت وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست، لذا با این اقدام، آمریکا و سایر دشمنان در جنجال سازی و ایجاد هزینه برای ایران خلع سلاح شدند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مشخص نیست چرا هرگاه ماهیت خسارت بار برجام بیشتر روشن می شود، عده ای از مسئولان نوک پیکان حملات را به جای دشمن به سمت تیم مذاکره کننده سابق می برند، گفت: تا چند وقت قبل می گفتند اگر در گذشته هم به زبان انگلیسی مذاکره می شد، مشکلات ما با جهان حل می شد! اما مشخص نیست چرا تیم جدید که به اصطلاح خودشان زبان دنیا را بلد بودند و انگلیسی مذاکره کردند در نهایت به توافقی مثل برجام رسیدند که ماهیت آن امروز برای همه مشخص شده است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: متاسفانه در 5 سال گذشته جواب تخصصی ترین نقدها را با پروپاگاندای رسانه ای دادند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تخریب‌های برخی افراد و رسانه ها علیه خود گفت: درباره نقدهای تخصصی بنده به برجام نیز می‌گفتند فلانی چون از کار برکنار شده اعتراض می‌کند! در حالی که اگر به بنده می گفتند با این دولت همکاری کنید هم این کار را نمی کردم، زیرا این تفکر یک بار سال 82 تا 84 هزینه های زیادی به کشور تحمیل کرد و مشخص بود این بار نیز به دنبال سازش است و کرنش در برابر غربی هاست.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: می گفتند تیم مذاکره کننده سابق در مذاکرات بیانیه می خوانده است. بر فرض محال اگر این گزاره غلط را هم بپذیریم این غربی‌ها بودند که از روی بیانیه‌های دکتر جلیلی رونویسی می کردند، اما در مذاکرات سال‌های اخیر آنهایی که ادعای پیشرفته بودن و فهم زبان بین‌المللی را داشتند در عمل دیکته نویس بیانیه خوان های اروپا و آمریکایی بودند و امروز نیز بعد از هسته ای می خواهند همان فرمول را بر سر توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران تکرار کنند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: چرخش سانتریفیوژها حاصل چرخش کارخانه‌ها و تولید علم در جامعه ما بود، اما دولت با تعطیلی آن باعث فرار مغزها شد و امروز تعطیلی بسیاری از تحقیقات را باید از جمله دستاوردهای این نوع نگاه غلط در اداره کشور دانست.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    3 0
    بابا بي خيال اعصاب تو يكي رو ديگه ندارم
  • بی نام GB ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    2 0
    تو هیچی نگو