خبرگزاری صداوسیما نوشت: آنگلا مرکل گفت اروپا علیه تعرفه های آمریکا اقدامات متقابلی اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن ابراز تاسف از تصمیم ترامپ به لغو ناگهانی حمایت خود از بیانیه گروه هفت گفت اروپا علیه تعرفه های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم اقدامات متقابلی اجرا خواهد کرد.

وی گفت اتحادیه اروپا مثل کانادا در حال آماده سازی اقدامات متقابلی علیه تعرفه های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم می باشد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای پس گرفتن حمایت خود از بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت با نوشتن یک توییت، تجربه ای "تامل برانگیز و اندکی دلسرد کننده" بود.

آنگلا مرکل در گفتگویی با شبکه تلویزیون دولتی ای آر دی (ARD) آلمان گفت "این بار این (اقدام ترامپ) سخت و ناامید کننده است، اما پایان (رابطه اروپا و آمریکا) نیست".

مرکل گفت "این دلسرد کننده و برای من بسیار (سخت) است".
صدراعظم آلمان در پاسخ به سوالی درباره تهدیدهای ترامپ درباره اعمال عوارض گمرکی بیشتر بر واردات خودروهای اروپایی، که بخشی راهبردی در آلمان است، گفت به یک جبهه مشترک اروپایی امیدوار است.

مرکل افزود برای مقابله با عوارض مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا به آمریکا که ترامپ اعمال کرده است، "ما به آنچه لازم است انجام دهیم، باید بیندیشیم (...) امیدوارم همان طوری که تاکنون عمل کرده ایم، باهم عمل کنیم". تدابیر مقابله به مثل اروپایی ها قرار است از یکم ماه ژوئیه برقرار شود.

صدراعظم آلمان پیش بینی کرد "نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو (در ماه ژوئیه) آسان نخواهد بود". دونالد ترامپ از بسیاری از اروپایی ها، به ویژه آلمانی ها در راس آنها، انتقاد کرد به اندازه کافی در زمینه دفاعی هزینه نمی کنند.
مرکل با امتناع از تشدید جنگ لفظی با آمریکا، گفت فکر نمی کند "با سخنان نادرست امور به پیش برود".

با وجود این، مرکل گفت معتقد است ترامپ با سیاست "اول آمریکای" خود این فکر را القاء می کند که سیاست "برنده بازنده" را به سیاست "برنده-برنده" ترجیح می دهد.

به اعتقاد مرکل این مجادله جدید با رئیس جمهور آمریکا، قدرت گرفتن چین و بلند پروازی های روسیه یک بار دیگر نشان می دهد که اروپا باید توانمندی های عملی خود را در صحنه بین المللی توسعه دهد و به قدرتی با "فرهنگ راهبردی" تبدیل شود.
مرکل همچنین تاکید کرد "بدون چنین توانمندی هایی، قطب های بسیار قدرتمند اروپا تکه تکه خواهند کرد".

نقش روسیه در حل بحران اوکراين و سوریه و موضوع خلع سلاح
صدراعظم آلمان به نقش مهم روسیه در حل بحران نظامی در سوریه و اوکراین و نیز در زمینه خلع سلاح اذعان کرد.
مرکل گفت غرب برای حل بحران اوکراین و سوریه به روسیه نیاز دارد اما برای بازگشتن مسکو به جمع اعضای گروه هفت باید توافق نامه مینسک اجرا شود.
صدر اعظم آلمان تصریح کرد:«ما برای مذاکرات درباره خلع سلاح و نیز اوکراین به روسیه نیاز داریم، همچنین به روسیه برای تصمیم گیری سیاسی درباره سوریه نیاز است.»
وی همچنین افزود برای تحقق این اهداف وی شخصا با روسیه مذاکره می کند. مرکل افزود: «می توانم تصور کنم که روسیه (به جمع گروه هفت) بازگشته است، اما پیش از آن، ما باید در اجرای توافقنامه های مینسک پیشرفت کنیم.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =