مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: موافقتنامه احداث ۱۳ کتابخانه عمومی در استان امضا شده و هم اکنون در حال ساخت هستند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی فیروز ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته مصوبه احداث ۲۵ باب کتابخانه بااعتبار ۶میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تصویب شد که از این موافقتنامه ۱۳ باب کتابخانه با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان دراستان به مرحله اجرا رسیده و همینک در حال احداث هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳ کتابخانه در شهر ارومیه، ۲ کتابخانه در میاندوآب و مهاباد و یک کتابخانه در شهرهای بوکان، اشنویه، تکاب، خوی، سردشت و سلماس هستند ضمن اینکه ۳باب کتابخانه قدیمی طباطبایی ارومیه، دهخدای میاندوآب و ابن سینا سردشت در حال بازسازی و تجهیز است.

مدیرکل کتابخانه های آذربایجان غربی اضافه کرد: بنا به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر احداث کتابخانه در تمامی شهرهای فاقد کتابخانه درسراسر کشور،: ۱۱ شهر خلیفان مهاباد، ربط سردشت، سرو، نوشین شهر و سیلوانا ارومیه، محمودآباد شاهین‌دژ، مرگنر شوط و نازک علیا پلدشت فاقد کتابخانه بوده و تلاش داریم با استفاده از ساختمان‌های خالی نسبت به تاسیس کتابخانه در آنها اقدام کنیم.

وی همچنین در مورد کتابخانه‌های خیرساز هم اظهار داشت: اولین کتابخانه خیرساز استان که با مشارکت یک خیر در میاندوآب در حال احداث است، ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اوایل سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

فیروز تعداد کتابخانه‌های عمومی استن را ۷۰ باب عنوان و گفت: در کتابخانه‌های استان، یک میلیون و ۱۵۸هزار و ۵۷۲ جلد کتاب وجود دارد که نسبت به سال قبل (۹۵) ۴۲ صدم درصد افزایش یافته است.

وی به تعداد اعضای کتابخانه‌های استان هم اشاره کرد و افزود: در سال۹۶ تعداد افراد عضو شده در کتابخانه های استان ۵۶هزار و ۱۴ نفر بوده که نسبت به سال ۹۵ به دلایلی چون بسته شدن چند کتابخانه قدیمی و نیازمند بازسازی ۵درصد کاهش یافته ضمن اینکه میزان امانت کتاب نیز ۶۷۵هزار نسخه بوده است.

فیروز در پایان گفت: مهاباد به عنوان یکی از شهرهای خلاق کتاب از بین ۲۰ کاندیدا برگزیده شده و امیدواریم با تلاش و فرهنگ سازی بتوانیم زمینه کتابخوانی در استان را نهادینه کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =