بازار ماکیان ظرفیت تبدیل به محل گردشگری را دارد

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زنجان از فعالیت بیش از 500 نفر در حوزه پرورش پرندگان زینتی خبر داد و گفت: قیمت برخی از مرغ‌های زینتی به بیش از یک میلیون تومان نیز می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین،مصطفی رضایی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه و در اولویت شهرداری و شورای شهر زنجان است، ساماندهی بازار ماکیان است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی بازار به پایان رسیده و از آن استقبال خوبی شده است، تصریح کرد: ایرادات بازار در حال برطرف شدن است و طی هفته‌های قبل نیز فروشندگان پرندگان زینتی و ماکیان به آنجا منتقل شدند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زنجان با بیان اینکه حصارکشی دور بازار نیز از برنامه‌های آینده بازار است، اضافه کرد: در مجموع ساماندهی بازار در این محل مطلوب بوده است.

رضایی با اشاره به اینکه تقریبا حدود 500 خانوار در این زمینه فعالیت دارند، افزود: در ادامه کار بازار ماکیان کم کم امور ساماندهی شده و در صورت در اختیار گذاشتن قفس‌های متحدالشکل در اختیار آنها و دادن امنیت شغلی به آنها از طریق این مکان خواهیم دید که اینجا به یک مکان گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا برخی از کارآفرینانی هستند که اقدام به پروش مرغ محلی کرده‌اند، افزود: حتی این افراد نیز درخواست محل برای عرضه مرغ‌های پرورش داده خود شده‌اند.

این مقام مسوول با بیان اینکه مرغ و خروس‌های پرورش داده شده در این محل با قیمت خوبی نیز به فروش می‌رسد، افزود: این مرغ‌ها از 30 تا 40 هزار تومان گرفته تا مرغ و خروس زینتی به قیمت 400 هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

رضایی با بیان اینکه قیمت خروس لاری فایتر نیز بالا است و با قیمت خوبی به فروش می‌رسد، گفت: قیمت این مرغ و خروس‌ها حدود یک میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: قمیت مرغ‌های مینا نیز که از دیگر مرغ‌های زینتی و جذاب است، از 500 هزار تومان آغاز می‌شود.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زنجان با بیان اینکه زیبایی دو چندان همین مرغ و خروس‌ها موجب شده است که یک مجموعه ارزشمند از ماکیان فراهم شود، گفت: قطعا این بازار آینده خوبی دارد و به یک محل گردشگری جذاب تبدیل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =