طرح روستای بدون بیکار در ۱۳ روستای پایلوت استان در حال اجراست

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در راستای رفع مشکلات اجرایی طرح روستای بدون بیکار دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان به توضیح در خصوص نحوه آغاز و اجرای این طرح توسط این اداره کل پرداخت و گفت: طرح روستای بدون بیکار در ۱۳ روستای پایلوت استان در حال اجراست و با آمارگیریهای صورت گرفته تعداد ۲۶۶۴ نفر بعنوان جمعیت بیکار این روستاها ثبت نام کردند که با غربالگریهای انجام شده تعدادی از این افراد ریزش کرده است.

قلاوند افزود: سپس بر اساس شرایط اقلیمی هر روستا و با توجه به طرح تکاپو، مشاغل مورد نظر برای روستاییان تعیین و آموزشهای مورد نیاز به آنان ارائه شده است.

رحمن قلاوند گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای اشتغالزایی این افراد حدود ۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

قلاوند گفت: تعدادی از افرادی که در سامانه کارا ثبت نام نموده اند در رسته های مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت از قبیل قالیبافی، پوشاک، خیاطی و ... آموزش دیده اند و برای دریافت مجوز و تسهیلات به اداره کل صنعت، معدن و تجارت معرفی شده اند و انتظار میرود با همکاری هر چه بیشتر دو دستگاه در صدور مجوز و پرداخت تسهیلات به آنان تسریع لازم به عمل آید.

صفی خانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت با استماع روند اجرای طرح گفت: حسن اجرای این طرح در این است که پشتیبان اصلی آن آموزش می باشد.

وی با اعلام آمادگی برای هرگونه کمک به حسن اجرای طرح در روستاهای پایلوت طرح اظهار داشت: هماهنگیهای لازم با رؤسای شهرستانها انجام خواهد گرفت و اهمیت موضوع به آنان اعلام خواهد شد و مجوزهای لازم برای لیست افرادی که از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ارسال شده است، ظرف مدت کوتاهی صادر خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =